Take a fresh look at your lifestyle.

مهارت های ویژه کارآفرینان موفق

اگر می خواهید کارآفرین باشید، احتمالا این سوال برای تان به وجود آمده است: چه مهارت هایی باعث شده کارآفرینان بزرگ از دیگران مجزا باشند؟

به گزارش زومیت، یکی از سوال های پرطرفداری که اخیرا در وب سایت کورا منتشر شده مربوط به مهارت های کارآفرینی است و این مضمون را دارد:

مهم ترین مهارت هایی که باید به عنوان یک کارآفرین داشته باشید، چیست؟ ماریو پشوف، مدیر عامل شرکت DevriX وSME Digital Consultant، پاسخ این سوال را در کورا می دهد:

۱- کنجکاوی

کارآفرینان بزرگ وظیفه دارند مشکلات جدید را کشف کنند، فرصت های پنهان را شناسایی کنند، فرآیند کسب وکار خود را بهبود ببخشند و نوآفرینی داشته باشند. مشخصا تحقق این مقاصد بسته به شور و اشتیاق کارآفرینان برای مطالعه وتحقیق در زمینه  های مختلف و رغبت آنها برای آزمودن کسب وکارهای سخت است.

۲- مدیریت زمان

برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی شده، تعیین مراحل اصلی و مهم کار، اجرا کردن و استمرار در کارها، همه مهم هستند؛ اما هیچ یک از اینها بدون مدیریت صحیح پروژه و الگوی تخصیص زمان، عملی نخواهند شد.

۳- تفکر استراتژیک

کارآفرینان موفق می دانند چگونه یک مشکل را موشکافی کنند تا به سرمنشأ آن دست پیدا کنند. آنها از این طریق فرصت های رشد و ترقی را از دل مشکلات بیرون می کشند، راه حل های خلاقانه کشف می کنند و آسان ترین و نزدیک ترین مسیر برای نیل به آن را پیدا می کنند. آنها همچنین طرحی نهایی برای تولید یک محصول رضایت بخش و همچنین آزمودن آن، در مدت زمان و بودجه محدود ایجاد می کنند.

۴- کارایی

برای حل یک مشکل نیاز به کارایی بالایی خواهید داشت. قانون ۲۰-۸۰ (معروف به اصل پارتو که می گوید ۸۰درصد وقایع تنها ناشی از ۲۰درصد علل هستند. این قانون در کسب وکار نیز صادق است. برای مثال ۸۰درصد خریدها تنها توسط ۲۰درصد از مشتریان انجام می شود.) و سایر قوانینی که کمک می کنند در زمان کمتری نتایج بهتری به دست بیاورید باید مورد استفاده قرار بگیرند. جابه جایی بین کارهای مختلف و تکراری روزانه، برای افزایش کارایی موثر و مفید خواهد بود.

۵- انعطاف پذیری

رسیدگی به درخواست ها، استرس، فرسودگی ناشی از کار، عدم تمرکز و کند شدن پیشروی، مواردی هستند که از همان ابتدای کار، به انعطاف پذیری و جنگندگی شما در قبال مشکلات بستگی دارند.

۶- روابط عمومی

ارتباط موثر برای تعامل با مشتریان، شرکا و همکاران برای بهبود چشم انداز کسب وکار بسیار حائز اهمیت است. همچنین روابط عمومی بالا می تواند بسیاری از مشکلاتی احتمالی بین شما و مشتریان تان را برطرف کند.

۷- شبکه سازی

گسترش شبکه کسب و کار فرصت های زیادی در دسترس کسب وکارها قرار داده است. از این جمله می توان به آسان شدن معاملات، پیدا کردن کارفرما و کارمند اشاره کرد. همچنین اینترنت افق های روابط عمومی را گسترش داده است و کمک می کند پیام های درست در همه حوزه ها به آسانی مخابره شود.

۸- امور مالی

مدیریت مالی می تواند منجر به تقویت یا از هم پاشیدگی یک کسب وکار شود. مدیریت درست منابع و ارزیابی دقیق سرمایه گذاری و محاسبه ROI (نرخ بازگشت سرمایه)، لازمه هرگونه کارآفرینی است.

۹- برند سازی

ساخت یک برند مناسب و درخور مخاطبان کسب وکارتان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱۰- فروش

راحت انجام پذیرفتن کارها و خلق فرصت های جدید برای کسب وکارتان در گرو پیدا کردن کانال های فروش خوبی است که تبدیل پذیری بیشتری دارند و سرمایه  توسط آنها با سرعت بیشتری رشد پیدا می کند. این مزایای کانال های فروش باعث خلق فرصت های جدیدی در کسب وکارتان می شود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.