Take a fresh look at your lifestyle.

فونت هایی برای به خاطر آوردن سالمندان

فرصت های یکسان در زندگی نصیب همه نمی شود، گاه آدم ها پیر می شوند بدون آنکه شانسی برای دیده شدن پیدا کنند یا حتی بتوانند میراثی از خود به جا بگذارند. Casa Caleb یک خانه سالمندان است که تعدادی سالمند بی خانمان و افراد فراموش شده در آن زندگی می کنند.

به گزارش  ام بی ای نیوز، این مرکز با کمک های مردمی اداره می شود. با این حال اجاره مکان بسیار گران بود و آنها در سال ۲۰۱۴ می خواستند ملک را بخرند تا بتوانند امنیت زندگی سالمندان شان را افزایش دهند. Casa Caleb نیاز داشت با روشی قابل اطمینان تر پول جمع کند.

استراتژی

آژانس OMD برای دریافت مرتب مبالغ بیشتر پول، باید این خبر را به طور گسترده و در تمام دنیا پخش می کرد و به این دلیل که هر روز سازمان های زیادی درخواست پول می کردند، باید ایده ای خلاقانه ای را کنار دلیل اصلی کمپین مطرح کند.

پس کاری کرد تا این سالمندان را از فراموش شدگی بیرون بیاورد؛ دست خط های سالمندان را به تایپوگرافی تبدیل کرد و این تایپوگرافی ها را به اسم این سالمندان نام گذاری کرد. آژانس از شهروندان کهنسال خواست الفبا را با دست خط خود بنویسند، سپس این دست خط ها اسکن و دیجیتالی شد و فونت ها روی کامپیوتر قابل اجرا بود. هر فونت به نام صاحبش نام گذاری شد تا به این ترتیب آنها چیزی از خود به یادگار گذاشته باشند. فونت ها با مبلغ دو دلار قابل دانلود بودند.

اجرا

آژانس OMD یک وب سایت فونت به نام RealCharacters.org ساخت که در آن فونت ها قابلیت دانلود داشتند؛ به این ترتیب هر کسی می توانست داستان این شهروندان کهنسال را بداند و آن را به اشتراک بگذارد.

Publinews، یکی از پرتیراژترین روزنامه های گواتمالا، نسخه ویژه ای را با این فونت ها منتشر کرد؛ عناوین هر یک از مطالب، با یکی از این فونت ها نوشته شده بود. تمام آگهی های چاپی کمپین نیز با این فونت های ویژه منتشر شده بودند.

نتیجه

در یک ماه تعداد ۲۳هزار دانلود از سراسر دنیا برای این فونت ها ثبت شد. تمام کانال های تلویزیون در گواتمالا این کمپین را پوشش دادند و بیش از ۵ میلیون بازدید، به اشتراک گذاری و پست در شبکه های اجتماعی در یک ماه، آمار نتایج کمپین را تشکیل می دادند.  

نظرات بسته شده است.