Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی یک کمپین / ایموجی ها زبان کودکان آزاردیده

یک سازمان مردم نهاد سوئدی است که یک خط تلفن مخصوص کودکان راه انداخته بود. همه در سوئد Bris را می شناختند، اما تنها عده کمی از آن استفاده می کردند. یکی از بزرگ ترین مشکلات این بود که وقتی کودکان مورد آزار قرار می گرفتند و تجربه بدی داشتند، درباره اش سکوت می کردند. این سازمان خیریه می خواست با روشی که نوجوانان مستقیما درک کنند، به آنها بگوید که بیان این اتفاق ها همیشه خوب است.

به گزارش  ام بی ای نیوز، تصور کلی Bris این بود که سازمان خوبی برای کمک به بچه هاست، اما به قدیمی بودن روش هایش آگاه بود. سال های قبل این سازمان، خدماتش را با تلفن ارائه می کرد، اما در حال حاضر کودکان می توانند در تالارهای گفت و گو با Bris چت کنند یا اینکه به جای تماس تلفنی، از ارسال پیام کوتاه هم استفاده کنند. این سازمان در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت راهکاری برای ترغیب کودکان و نوجوانان به حرف زدن، پیدا کند.

استراتژی

ایموجی ها خیلی زود در ارتباطات بچه ها ارزشی برابر با حروف الفبا پیدا کرد. دامنه ایموجی ها از خوشحال تا ناراحت متغیر است. ایموجی های مورد آزار قرار گرفته، در واقع همان مجموعه ایموجی های موجود را کامل می کردند با این توضیح که نشانه هایی برای نمایش مورد آزار قرار گرفتن، کتک خوردن یا داشتن فکرهای تلخ به آنها اضافه شده بود.

آژانس Garbergs می خواست به کودکان و نوجوانان نشان دهد که Bris قادر است به زبان آنها حرف بزند. یک اپلیکیشن ایموجی می توانست پیام درست را منتقل کند:  «بدون در نظر گرفتن عمق مسئله، همیشه بهتر است با کسی حرف بزنید.» چون Bris همیشه آماده شنیدن است. اطلاع رسانی در مورد اپلیکیشن با یک کمپین اینستاگرامی انجام شد.

اجرا

برنامه رسانه براساس دو فرضیه صورت گرفت: اگر آژانس می توانست به سراغ خبرنگارهای مناسب در وب سایت های مناسب برود و آنها در مورد کمپین بنویسند، اخبار کمپین به طور خودکار پخش می شد.

و از طرف دیگر اگر می توانست اکانت های مناسبی را در اینستاگرام برای تبلیغ اپلیکیشن بیابد، در نهایت تمام نوجوانان سوئدی با اپلیکیشن آشنا می شدند. پس Garbergs به جست و جوی وب سایت های معروف فناوری ای پرداخت که در مورد پروژه های مشابه مطلب نوشته بودند، به ویژه آ نهایی که از ایموجی های تنوع نژادی در IOS نوشته بودند. سپس سراغ شبکه اکانت های اینفلوئنسرها با نام  «GoSnap»، که چیزی بیش از یک میلیون فالوئر داشتند، رفت.

نتیجه

در مقیاس داخلی، کمپین در معرض دید بیش از ۸۵ درصد سوئدی ها قرار گرفت و بین مخاطبان هدف نیز ضریب نفوذ بیشتری داشت. تعداد فالوئر های Bris هم ۷۰ برابر شد. مهم تر از همه اینکه بعد از این کمپین ۵۶ درصد تماس جدید با Bris برقرار شد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.