Take a fresh look at your lifestyle.

عوامل موفقیت شرکت های بزرگ در ایجاد فضای کاری مطلوب

واقعیت این است که تنها با نگاه به داخل شرکت های بزرگ به راحتی می توان علت گسترش و موفقیت آنها را درک کرد. درواقع هسته  اصلی پیشرفت و ترقی آنها را باید در داخل شرکت جست وجو کرد. بدون تردید هیچ بخشی به اندازه محیط کار نمی تواند در امر موفقیت سازمان تأثیرگذار باشد.

به همین خاطر همواره شرکت ها در تلاش برای ایجاد فضایی مطلوب در راستای انجام بهتر کارهای خود هستند. با این حال در این رابطه همواره اقدامات اشتباهی نیز وجود دارد که ناشی از عدم درک درست از این مقوله است. در این راستا در ادامه به معرفی عوامل تأثیرگذار در این رابطه خواهیم پرداخت.

۱-امنیت شغلی ایجاد کنید

در راستای انجام کاری بزرگ، لازم است تیم  کاری شما کاملاً تمرکز روی وظایف خود داشته باشد. بسیاری از مدیران بر این باور هستند که همواره افراد باید خطر از دست دادن جایگاه خود را داشته باشند تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. بدون تردید لازم است جوی ایجاد کنید تا افراد همواره تمام تلاش خود را داشته باشند، با این حال این امر تصمیم درستی در این رابطه نیست.

فراموش نکنید عامل صداقت از عوامل مهم و تأثیر گذار در روابط کاری محسوب شده و این باور که بروز نخستین خطا منجر به از دست رفتن همه چیز خواهد شد، با توجه به این امر که همواره احتمال اشتباه وجود دارد، تنها منجر به پنهان کاری در این رابطه خواهد شد. درواقع تبعات چنین تصمیمی بدون شک پنهان کاری های بیهوده خواهد بود که در درازمدت کل شرکت را با مشکل مواجه خواهد کرد.

توصیه می شود همواره این باور را در کارکنان خود ایجاد کنید که شرکت حامی آنها خواهد بود. این امر باعث خواهد شد افراد از اجرایی کردن ایده ها و به کار بردن خلاقیت در کار خود ترسی نداشته باشند. با این حال همواره تأکید داشته باشید که اقدامات نباید خودسرانه بوده و مشورت در هر مرحله ای از کار ضروری است. با این حال نباید تحت هیچ شرایطی ترس از دست دادن کار را در بین کارمندان ایجاد کرد. این امر گام نخست در راستای ایجاد تعهد در کارمندان محسوب شده و خود باعث ایجاد جوی شایسته در شرکت خواهد شد.

۲-تبلیغات را کنترل کنید

خواسته تقریباً تمامی برندها این است که کارکنان به نوعی مبلغ شرکت باشند. این خواسته اگرچه طبیعی بوده با این حال تأکید بیش از حد تنها منجر به کلافگی در افراد خواهد شد. بدون تردید بهبود اوضاع برای تمامی افراد حاضر در شرکت مهم محسوب می شود و در این راستا هر کسی در حد توان خود و حتی بیشتر از آن اقدام خواهد کرد. با این حال باید شرایط هر کسی را درک کرده و توقعات یک طرفه و بی جا را کنار بگذارید. برای مثال ممکن است کارمندی ساکن همان شهری  باشد که ساختمان شرکت در آن دایر است. ب

دون تردید چنین فردی قادر خواهد بود تا از میان اقوام و آشنایان خود، برای شما مشتری بیابد که بدون شک برای فردی دیگر به علت نبود چنین امکاناتی، امکان پذیر نخواهد بود. با این حال نباید این امر بهانه ای شود تا اقدامات گروه اول را نادیده گرفت، با این حال لازم است فضایی را ایجاد کنید که هرکس با توجه به شرایط و توانایی های خود در این رابطه اقدام کند. همچنین توجه داشته باشید که در حوزه تبلیغات عامل خلاقیت حرف اول را زده و باید مورد توجه قرار گیرد. درواقع لازم است افراد را در نحوه تبلیغ برای شرکت آزاد گذاشته تا به هر شکلی که می توانند در این رابطه اقدام کنند.

۳-توانایی افراد را بالا ببرید

همواره این امکان وجود ندارد که بهترین ها را جذب کرد. با این حال توجه داشته باشید که تیم شرکت، بازوی اجرایی بوده و ضعف آن در نهایت اقدامات شما را با محدودیت مواجه خواهد ساخت. با این حال توجه داشته باشید که افراد همواره امکان پیشرفت را داشه و می توان با آموزش صحیح در این رابطه گام های مثبتی را برداشت. با این حال قبل از اقدام به برگزاری دوره های آموزشی لازم است محیطی را ایجاد کنید تا افراد بتوانند در قالبی دوستانه توانایی های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. با این حال در راستای رونق به این امر بهتر است امتیازات ویژه ای برای افرادی که در این رابطه فعال هستند، قائل شوید.

۴-اطلاعات لازم در رابطه با هر اقدام را در اختیار کارمندان قرار دهید

بدون تردید در جایگاه مدیریت، شما بر همه چیز اشراف کامل دارید و همین امر باعث می شود تا به خوبی بدانید که مشغول انجام چه کاری هستید. با این حال این امر برای سایر افراد امکان پذیر نبوده و همواره این احتمال وجود دارد که علت اصلی خوسته شما را درک نکرده و این خود باعث عدم تمایل به انجام آن خواهد شد. اگرچه این امر با توجه به اینکه کارمندان باید خواسته های شما را انجام دهند، کمی عجیب به نظر می رسد. با این حال توجه داشته باشید که تحت هر شرایطی افراد خواسته های شما را انجام خواهند داد با این حال در صورتی که نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشند قادر خواهند بود تا در این رابطه به شکلی بهتر عمل کرده و به نوعی حس این که صرفاً روبات نیستند و نظر آنها نیز مهم است، خواهند داشت که خود امری مهم در راستای رضایت کارمندان خواهد بود.

۵-داستان هر کارمند را در جایی مکتوب کنید

بدون تردید هر فرد مسیری را برای دستیابی به موقعیت فعلی خود پیموده است. با توجه به این امر که مخاطب همواره مشتاق به شنیدن داستان است، لازم است به نحوی شایسته اقدام به نشر زندگی کاری افراد کنید. با این حال این امر باید با رضایت کامل فرد صورت گرفته و اجباری در این رابطه وجود نداشته باشد و با این حال با توجه به این امر که اقدام شما منجر به بیشتر دیده شدن کارمندان خواهد شد، بعید به نظر می رسد که فردی مخالف باشد. با این حال نحوه نگارش در این رابطه بسیار مهم بوده و لازم است به نحوی باشد که مخاطب از خواندن آن لذت کافی را ببرد.

درواقع اشتباه تقریباً تمامی شرکت ها این است که تنها زندگی نامه مهم ترین فرد شرکت را در سایت خود قرار می دهند. با این حال بدون تردید موفقیت با مشارکت تمامی افراد صورت گرفته و دیده شدن تنها یک نفر به نوعی بی انصافی محسوب می شود. توجه داشته باشید که این امر بار مالی خاصی را در پی ندارد، با این حال گامی مهم در راستای رضایت شغلی محسوب می شود.

۶-از معجزه لبخند غافل نشوید

خنده عاملی است که حتی در بدترین شرایط و هنگامی که تنش در شرکت موج می زند، می تواند اوضاع را سامان بخشد. به همین خاطر لازم است ابتدا خودتان به عنوان تأثیرگذار ترین فرد شرکت، در این رابطه اقدام کنید. درواقع تصور عموم در رابطه با مدیریت، فردی جدی است که همواره ارتباط برقرار کردن با آن دشوار است. با این حال فراموش نکنید در راستای موفقیت باید خود را عضوی از تیم دانسته و تحت این شرایط دیگر نگاه از بالا به پایین معنایی نخواهد داشت.

توصیه می شود همواره در ارتباط با کارمندان خود گشاده رو باشید. این امر خود فضا را برای تعاملی بهتر باز خواهد کرد. بدون تردید اقدام اولیه شما در نهایت به تمامی بخش های شرکت نفوذ کرده و به نوعی به یک فرهنگ کاری در شرکت تبدیل خواهد شد.

۷-تمامی شرکت را دوست یکدیگر کنید

بدون تردید در شرایطی که حتی تعداد محدودی از کارمندان با یکدیگر مشکل داشته باشند، ایمنی شرکت شما است که ضربه خواهد خورد. با این حال ریشه بسیاری از این مشکلات در محیط کاری به علت شناخت و ارتباط کم کارمندان با یکدیگر است. بدون تردید افراد از دوست خود بر سر مسائل پیش پا افتاده ناراحت نخواهند شد. به همین خاطر در صورتی که بتوانید جوی دوستانه ایجاد کنید، فضای مطلوب برای شرکت خود را تضمین کرده اید. ایجاد تفریحات گروهی و ارتباطات کلامی خود در این راستا می تواند شروع خوبی باشد. با این حال با توجه به این امر که هر شرکت از محدوده توانایی های متفاوتی برخوردار است از به کار بردن مثال در این رابطه خودداری کرده و صرفاً به توصیه به اقدام در این رابطه بسنده خواهیم کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.