Take a fresh look at your lifestyle.

راهنمای تنظیمات گوگل آنالیتیک برای سئوی سایت

راهنمای تنظیمات گوگل آنالیتیک برای سئوی سایت

در زمینه سئو درک نحوه نوشتن محتوای وب بسیار مهم است، اما دانستن میزان تأثیر گذاری سئو بر محتوای شما پس از انتشار متن نیز به همان اندازه اهمیت دارد. سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتورهای جست وجوست.

در این مقاله به نقل از لرن مارکتینگ توضیح خواهیم داد که چگونه باید از Google Analytics  برای ایجاد گزارش ها استفاده کنیم. گزارشاتی که عملکرد مقالات یا نویسندگان آنها را ارزیابی می کنند.

محتوای SEO چیست؟

بهینه سازی موتور جست وجو، یک فرآیند استراتژیک برای کسب رتبه های بالا در نتایج جست وجوی گوگل و سایر موتورهای جست وجو است. این امر نیازمند داشتن استراتژی خاصی برای انتخاب کلمات کلیدی، توانایی انجام تحلیل های رقابتی و ارزیابی عوامل تأثیر گذار بر رتبه سایت است.

اگر یک کپی رایتر هستید، مشتریان تان از شما می خواهند تا محتوای تان را براساس اصول سئو بنویسید.

در این گونه نوشته، نویسنده هم در زمینه تولید محتوا و هم استراتژی تولید محتوا، نقش مهمی را ایفا می کند. در سئو کلمات نقش مهمی دارند و صرف زمان برای انتخاب کلید واژه های درست، بخش مهمی از تولید محتوا را تشکیل می دهد. افزودن این گام به فرآیند تولید محتوا، بر روند تولید محتوا تأثیر بسیار مطلوبی خواهد داشت.

حال با این سوال اساسی روبه رو می شویم: چگونه می توانیم اثربخشی تیم سئو یا تیم تولید محتوای خود را اندازه گیری کنیم؟

برای پاسخگویی به این سوال نیاز است که معیارهایی را برای سنجش تعریف کنیم. این معیارها باید به ما در ارزیابی کیفیت تیم تولید محتوا کمک کنند و ما بتوانیم براساس آنها کیفیت محتوای تولید شده و کیفیت کار نویسندگان را ارزیابی کنیم.

در ابتدا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که معیارهای مورد سنجش ما چه چیزهایی هستند.

چه موارد و پارامترهایی را باید اندازه بگیریم؟

در قلب هر استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب، اهداف باید به خوبی تعریف شوند. متناسب با نوع مشتری، هدف متفاوت است و بخشی از نقش یک بازاریاب دیجیتال کمک او به مشتری خود برای ارائه خدمات و اهداف کسب و کارشان به بازدید کنندگان سایت آنهاست.

اهداف دارای چند ویژگی کلیدی هستند:

– قابل اندازه گیری  باشند  (درآمد، تولید، ثبت رویدادها)

– قابل شناسایی در سایت باشند  (دانلود PDF، دکمه کلیک، تأییدیه نمایش صفحات)

– منجر به رشد کسب و کار شوند (بخشی از یک کمپین آنلاین باشند، برای تیم فروش مفید باشند و غیره)

– داشتن اهداف گسترده مانند « افزایش بخش های متنوع در سایت» به اندازه کافی مشتریان را پس از سه شش ماه اول به سمت سرمایه گذاری در این نوع رابطه سوق می دهد.

یکی از ابزارهایی که می توانید برای سنجش اهداف تعیین شده از آن استفاده کنید، Google Analytics است که به اختصار آن را GA نیز می نامند. تقریبا همه در GA یک حساب کاربری دارند حتی اگر ندانند چگونه از آن استفاده کنند و تقریبا با تمام سیستم عامل های عمده نرم افزار SEO به راحتی کار می کند.

در نسخه رایگانMoz Pro، اساس و مبنای محتوای SEO خود را قرار دهید. پس از آنکه استراتژی محتوای خود را با Keyword Explorer وOpen Site Explorer، بررسی کردید، می توانید به کمک Google Analytics به اندازه گیری میزان تأثیر محتوایی که ایجاد کرده اید، بپردازید. اجازه بدهید به شما نشان دهیم که چطور این کار را انجام دهید.

 چگونه با استفاده از Google Analytics تأثیر محتوا SEO را اندازه گیری کنیم:

مرحله اول: بررسی اقدامات تبدیل روی سایت

همانطور که قبلا ذکر شد، اهداف SEO شما باید به نتیجه کسب و کار نزدیک شوند. ما درباره هدف گذاری، از جمله تهیه گزارشی از عملکرد ماهانه SEO Bootcamp بحث می کنیم.

در خلال مرحله راه اندازی پروژه جدید، سایت را بر مبنای نیازهای تجاری مشتری راه اندازی کنید و سپس این را در نظر بگیرید که چگونه محتوای شما می تواند ترافیکی از بازدید را به این سایت هدایت کند. برخی مقالات دارای CTA هایی هستند که به صفحات سفید ختم می شوند، درحالی که برخی مشورت هایی می دهند.

هنگام صحبت با مشتری خود در مورد بخش های بالقوه ای مانند تماس با ما، دانلود و غیره، از آنها در مورد ارزش داشتن یک مشتری جدید یا سردسته سوال کنید. برای آن دسته که اهدافی غیر از سود دارند، هدف می تواند افزایش آگاهی از وقایع یا افزایش کمک های مالی باشد. صرف نظر از نوع هدف، داشتن تعریف دقیق از هر معیار پیش از تعیین هدف در Google Analytics مهم است.

سئو

مرحله دوم: به پنل مدیریت در Google Analytics بروید

هنگامی که هدف هایتان را شناسایی و مقدار قابل قبولی را برای هر هدف تعیین کردید، Google Analytics را باز کنید و به پنل مدیریت بروید. می توانید پنل مدیریت را با کلیک روی آیکون چرخ دنده ای کوچک در گوشه پایین سمت چپ صفحه پیدا کنید.

مرحله سوم: ایجاد هدف تان (با توجه به ارزش دلار)

سه ستون در نمایه مدیریت وجود دارد: حساب Account، املاک Property و مشاهده View. در ستون «مشاهده»، «اهداف یاGoals » را خواهید دید.

هنگامی که در بخش اهداف هستید، +New Goal را انتخاب کنید.

اکنون براساس تجزیه و تحلیل انجام شده در مرحله ۱، هدف را پر کنید. مهم ترین عامل پر کردن value  است که مانند نقش دلار دارای اهمیت است و ارزش دارد.

توضیحات Google درباره چگونگی ایجاد اهداف در اینجا قرار گرفته است: Create or Edit Goals

مرحله چهارم: ایجاد و اعمال Segment برای داشتن ترافیک طبیعی

هنگامی که اهداف خود را تنظیم می کنید، باید گزارش دهی را نیز تنظیم کنید. از آنجایی که ما ترافیک را از روی موتورهای جست وجو تجزیه و تحلیل می کنیم، تنها ترافیک طبیعی را می خواهیم.

ترافیک ارگانیک یا طبیعی = افرادی که پس از کلیک روی یک لینک از صفحه نتایج موتور جست وجو، به سایت شما راه پیدا می کنند – ورودی های طبیعی موتورهای جست وجو که تبلیغات کلیکی درون موتورهای جست وجو را شامل نمی شوند.

یک راه آسان برای محدود کردن ترافیک نوع خاص یا از یک منبع خاص، ایجاد بخش یا Segment است.

به بخش Google Analytics در بخش گزارش بروید. قسمت هایی را بالای صفحه مشاهده خواهید کرد، یکی از آنها به نام «همه کاربران» را خواهید دید، فرض می کنیم بخش ها در گذشته پیکربندی نشده اند.) این قسمت را انتخاب کنید. یک لیست باز می شود. در لیست Organic Traffic را پیدا کنید، باکس آن را تیک بزنید و تغییرات را اعمال کنید.)

حال فقط در حال مشاهده گزارش های ترافیک موتورهای جست وجو در Google Analytics هستید.

مرحله پنجم: گزارش Landing Pages در Google Analytics را مرور کنید.

اکنون که ترافیک موتور های جست وجو رابا ایجاد بخش توسط Google Analytics جدا کردیم. می توانیم عملکرد محتوای خود را ببینیم و معیارهای مناسب را ارزیابی کنیم. از گزارش های متعددی می توانید استفاده کنید، اما ترجیح ما  Landing Pages  است.  این گزارش صفحه ای را که بازدید کننده، بازدید خود را از آنجا آغاز می کند نشان می دهد. برای ارزیابی نویسندگان وبلاگ و دانستن اینکه مطلب کدام یک بینندگان بیشتری را به سایت هدایت می کند، این گزارش کمک زیادی می کند. برای گرفتن این گزارش در Google Analytics، دنباله ای از زیر را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید:

 Landing Pages Site Content Behavior

این گزارش در این دوره به شما نشان می دهد که کدام صفحات بیشترین بازدیدکننده را به سایت می آورند. پیشنهاد ما این است که کمی عمیق تر شوید و داده های ستون Pages per session و Session Duration.  را هم مرتب کنید. مقالاتی را که عمق صفحه بالا و مدت جلسه طولانی ترین را دارند انتخاب کنید. گوگل این رفتارها را می بیند و می فهمد که شما برای بازدیدکنندگان خود ارزش قایل می شوید. این امر برای SEO بسیار خوب است.

مرحله ششم: تأثیر نویسندگان را بررسی کنید

اهدافی را که ایجاد کرده اید به یاد داشته باشید. در ستون های سمت راست صفحه گزارش Landing، شما ارزش هرصفحه از سایت خود را خواهید دید. این جایی است که می توانید به این سوال پاسخ دهید: کدام مقالات یا نویسندگان به طور مداوم بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورند؟

اگر می خواهید این گزارش را با تیم خود به اشتراک بگذارید تا به افزایش شفافیت کمک کند، توصیه می کنیم در بالای صفحه، زیر نام گزارش، «ایمیل» را بزنید. این گزینه گزارشی را در قالب ایمیل به صورت ماهانه و با فرمت CSV یا PDF ارائه می دهد. این کار فوق العاده آسان است و برای تان زمان زیادی می خرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.