Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ نکته برای کارآفرینان تازه وارد

کارآفرین تازه  وارد بودن، ممکن است چالش  برانگیز و خسته  کننده به نظر برسد، ولی در عین حال می تواند بسیار هیجان  انگیز و ارزشمند نیز باشد. به گزارش مدیر اینفو، در مسیر کارآفرینی ارتباط با افراد و خلق چیزهای موردعلاقه  تان گاهی شما را به وجد و هیجان می آورد. البته نتایج به دست آمده از پژوهشی نشان می دهد ۸۷ درصد از کارآفرینان جوان، فعالیت اقتصادی خود را بعد از پنج سال یا کمتر تعطیل می  کنند. به نظرتان چرا این اتفاق می  افتد؟

در ادامه نکاتی را برای کارآفرینان تازه  وارد مطرح می  کنیم. با پیروی از این نکات می توانید مسیر صحیح خود را یافته و شروع خوبی داشته باشید.

۱- کاری را شروع کنید که مشتاق آن هستید

شروع هر کاری می  تواند دشوارترین مرحله به حساب آید. پس کاری را شروع کنید که برای انجام آن هیجان و شور و اشتیاق دارید. می  توانید کاری را انجام دهید که در آن مهارت خوبی دارید، ولی انجام کاری صرفا به خاطر اینکه شما می  توانید آن را انجام دهید چیز خوبی نیست. کاری را انجام دهید که به شما انگیزه دهد و باعث شود هر روز به خاطر آن از تختخواب تان بیرون بیایید.

۲- مطمئن شوید که برای ایده  تان بازار مناسبی وجود دارد

مهم نیست ایده شما چقدر خوب و عالی است، بلکه ابتدا باید مطمئن شوید که بازار مناسبی برای آن وجود دارد. سرمایه  گذارانی که به شرکت دعوت خواهند شد از شما در مورد پویایی محصول تان و تناسب آن در بازار سوال خواهند کرد.

۳- تا جایی که می  توانید سعی کنید بودجه به دست آورید

افزایش بودجه کار دشواری نیست. مهم این است که بدانید با آن بودجه چه کاری می خواهید انجام دهید. حتی فکرش را هم نکنید که بخش زیادی از بودجه خود را صرف پرداخت حقوق کارکنان کنید. بهترین استفاده از بودجه این است که سیستم  هایی ایجاد کنید که کسب و کارتان را برای طولانی  مدت تقویت و حمایت کنند.

۴- خیلی دقیق مراقب امور مالی تان باشید
شما باید خیلی دقیق مراقب هزینه  ها، درآمد و ترازنامه کسب و کارتان باشید. سربار را پایین نگه دارید. در هزینه  ها صرفه  جویی کرده و از هزینه  های غیرضروری اجتناب کنید. یاد بگیرید در زندگی هزینه  ها را کاهش دهید و فقط از چیزهای ضروری استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را راه بیندازید.

۵- در مورد رقبا تحقیق کنید

مطمئن شوید که به طور کامل در مورد خدمات یا محصولات رقابتی در بازار تحقیق کرده  اید. از پیشرفت  ها و توسعه  های جدید رقبای خود به خوبی مطلع باشید.

۶- از سایر کارآفرینان کمک بخواهید

خیلی خوب است که از اشتباهات تان درس بگیرید، ولی این هم کار عاقلانه  ای است که از تجربیات دیگران هم استفاده کنید. شما به عنوان کارآفرین هر روز با کلی چالش مواجه خواهید شد. گاهی  اوقات در موقعیت هایی قرار خواهید گرفت که بد نیست در آن لحظات، از کسانی که در اطراف تان هستند کمک بخواهید. کارآفرینان موفق فعلی می توانند بهترین راهنمای شما در مورد نحوه   برخورد با این موقعیت  ها باشند.

۷- داستانی عالی برای ارائه کارتان تهیه کنید

همه   افراد داستانی قانع  کننده را دوست دارند. شما هم باید چنین داستانی را برای سرمایه  گذاران و مشتریان بالقوه خود آماده داشته باشید (باید آن را متناسب با مخاطب خاص خود آماده کنید). مدت داستان شما بهتر است حدود ۳۰ ثانیه باشد. ماموریت و اهداف خود و دلیل قانع  کننده بودن و منحصر به فرد بودن محصول یا خدمت تان را به خوبی بیان کنید. اگر سرمایه  گذاری به حرف  های شما علاقه  مند شد، پاورپوینت ۱۲ تا ۱۵ اسلایدی را با جزییات بیشتر در مورد شرکت و فرصت بازارتان به او ارائه دهید.

۸- افراد مناسب را استخدام کنید

استخدام افراد نامناسب، یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که کارآفرینان مرتکب می  شوند. شما باید کارکنانی را به کار گیرید که دارای تجربه و پس  زمینه ا ی مرتبط باشند. آنها باید با فرهنگ شرکتی که شما قصد ساخت آن را دارید تناسب داشته باشند، باید سخت کوش و انعطاف پذیر باشند، زیرا کسانی که در استارت آپ  ها فعالیت می  کنند معمولاً باید در نقش  های متعددی کار کنند.

۹- هرگز شبکه  بندی را متوقف نکنید

کار شما فقط با پول پیش نمی  رود، بلکه در کنار پول، به شبکه  ای از افراد هم احتیاج دارید. مطمئن شوید که هم شما و هم شرکت تان در شبکه اجتماعی موردنظرتان پروفایلی دارد. دائما افراد جدید را به شبکه   خود اضافه کنید. وقتی در شبکه های اجتماعی حضور دارید، اگر کسی در گوگل در مورد شما جست وجو کند پروفایل شما را مشاهده خواهد کرد. بنابراین سعی کنید پروفایلی برای خود تهیه کنید که مشتری با دیدن آن، برداشت خوبی از شما داشته باشد.

۱۰- مهم است که یک سیستم عالی خدمات مشتریان داشته باشید

شرکت های بسیار موفق، معمولا روی ارائه خدمات به مشتریان تمرکز ویژه ای دارند. اگر می  خواهید شرکت موفقی داشته باشید، از فرآیند «خدمات مشتریان تان» آغاز کنید. هر شرکتی برای بهبود نام تجاری  اش می  تواند با افزایش کیفیت «خدمت به مشتری» خود، نسبت به رقبا برتری یابد.

کارشناس ارشد MBA

نظرات بسته شده است.