Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی یک کمپین / با گوگل، آناکارنینا بخوانید

 گوگل مدت ها بود که با مشکل ویژه ای در روسیه دست وپنجه نرم می کرد. این غول موتورهای جست و جو در روسیه رتبه اول را نداشت و مهم ترین دلیل این بود که مردم روسیه بر این باور بودند که گوگل آمریکایی درک درستی از فرهنگ روسیه ندارد.

برای اثبات غلط بودن این تصور و همچنین رونمایی از پلتفرم هنگ اوت گوگل، کمپین نسخه زنده کارنینا آغاز شد.

به گزارش  ام بی ای نیوز، ادبیات غنی چیزی بوده که روس ها همیشه به آن افتخار می کرده اند. متأسفانه در دهه های گذشته عده کمی از مردم به کتاب خواندن علاقه نشان داده اند. دلیل عمده این مسئله، این است که این روزها مردم وقت زیادی را صرف کامپیوتر می کنند. فناوری های مدرن، سرعت زیاد زندگی و گوناگونی و فراوانی اطلاعات دریافتی توسط مردم، باعث شد گوگل به این فکر بیفتد که هم مشکل خود را در روسیه حل کند و هم به داد کتاب ها برسد.

هدف این پروژه، خلق یک نسخه جدید از شاهکار ادبی آناکارنینا تولستوی با مشارکت مردم روسیه بود؛ ترکیب فناوری گوگل برای ایجاد یک رویداد جهانی که پیش از این اتفاق نیفتاده بود و یک وب سایت قابل جست و جو و تعاملی.

در این کمپین از فناوری هنگ اوت و یوتیوب استفاده شد. یک نسخه آنلاین که به طور زنده از ابتدا تا انتها توسط شهروندان روس خوانده شد.

بیش از ۷۰۰ نفر از تمام دنیا داستان تولستوی را پشت هم و در ۳۶ ساعت خواندند.

این ماجرا یک رویداد خارق العاده را رقم زد؛ رویدادی که انسان های مختلف را با داستانی منحصر به فرد در کنار هم قرار می داد؛ از مسئول دفتر ریاست جمهوری در بخش مطبوعات تا وبلاگ نویسان مخالف دولت؛ از هنرپیشگان تلویزیونی مسکو تا کارگرانی در دورافتاده ترین نقاط روسیه.

برخی از نتایج کمپین

– ویدئوی کمپین ۶ میلیون بار دیده شد.

– ۲۰هزار  فالوور و ۴ میلیون Impression در صفحه گوگل پلاس.

اما کنار این اعداد و ارقام، گوگل توانسته بود مردم را بار دیگر دور هم جمع کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.