Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی یک کمپین: دی کاپریو به نجات یک شهر برمی خیزد

 اُستاشکف شهر زیبایی در روسیه است، اما چند سال قبل در نبود بازیافت، این شهر با فاجعه ای زیست محیطی مواجه شده بود. دپارتمان خانه سازی استاشکف، شرکت محلی پیشرو در بازیافت، به این نتیجه رسید که باید حساسیت مردم را نسبت به تفکیک زباله و مسئله بازیافت بالا ببرد و در عین حال به مقامات مسئول این واقعیت را نشان بدهد که نبود بازیافت به معنای انباشته شدن مقادیر زیادی زباله در شهر است.

به گزارش  ام بی ای نیوز، در این کمپین تلاش بر این بود که توجه پیام آور سازمان ملل در تغییرات اقلیمی را به این مسئله جلب کنند و او کسی نبود جز لئوناردو دی کاپریو. کمپین می خواست این هنرپیشه روی مردم شهر تأثیر بگذارد.

در کمپین مستقلی که راه افتاد، از مردم خواسته شد برای نصب یک بیلبورد مقابل خانه دی کاپریو، کمک  کرده و مبالغی را پرداخت کنند. بعد از ۱۰روز پول لازم برای نصب بیلبورد در بورلی هیلز، محل سکونت دی کاپریو جمع آوری شد. روی بیلبورد یک پیام ساده نوشته شده بود: «لئوناردو لطفا به وب سایت ما سر بزن» و در وب سایت شرح مشکلات محیط زیستی شهر به همراه یک دکمه  «لایک» مخصوص دی کاپریو وجود داشت.

به دنبال این اقدام، بیش از ۵۰۰ جایگاه رسانه ای به کمپین و این سازمان پیشنهاد شد؛ از جمله بسیاری از کانال های تلویزیونی روسیه. هنرپیشگانی مثل مارک رافالو از این کمپین حمایت کردند و از دی کاپریو خواستند به این مسئله توجه کند.

Likefromleo بیش از یک میلیون بار در شبکه های اجتماعی منشن شد. مقامات محلی کلاس هایی را برای آموزش تفکیک زباله برگزار کردند و درنهایت تمام این تلاش ها به گشوده شدن نخستین مرکز تفکیک زباله در شهر منجر شد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.