Take a fresh look at your lifestyle.

فولکس و آگهی نوستالژیک دهه شصتی

دهه ۶۰ میلادی یادآور ناآرامی های سیاسی، انقلاب های اجتماعی و نگرانی درباره آینده است. این دوره واقعا شبیه سال ۲۰۱۷ به نظر می رسد، اما چنین اتفاق هایی هرگز نمی توانند جلوی آژانس تبلیغاتی Deutsch در نمایش دوره نیکسون به عنوان یک دوران عجیب و غریب را بگیرند. در این آگهی تبلیغاتی شاهد نخستین گارانتی فولکس واگن به خریداران محصولات خود هستیم.

به گزارش  ام بی ای نیوز، موسیقی و عشق آزادانه موضوع آگهی تبلیغاتی اطلس فولکس واگن را تشکیل می دهد.

به گفته مدیر اجرایی خلاقیتDeutsch، تاد ریدل، مدیران این آژنس تبلیغاتی قصد تقدیر از ارتباط احساسی موجود میان مردم و فولکس واگن، روح برند، رانندگان، یگانگی، خوشبینی و مهربانی آنها را دارند. داستان این آگهی تبلیغاتی درباره انسان هایی است که در وهله نخست به دیگر انسان ها اهمیت می دهند.

مدیر بازاریابی فولکس واگن، گرگ تبوت معتقد است که خریداران خودرو های فولکس واگن همیشه ذات خوب، دل مهربان، دیدگاهی خوش بینانه و شخصیتی شاد و سرزنده دارند. آنها فولکس واگن را به یک نماد فرهنگی در دهه ۶۰ میلادی تبدیل کردند. مدیران برند قصد تقدیر از صاحبان خودرو های فولکس واگن، شخصیت آنها و جایگاه آگهی تبلیغاتی «نخستین گارانتی مردم» با هدف تأیید و سپاسگزاری از ایشان را دارند.

قطعا شهرت فولکس واگن در سال های اخیر آسیب فراوانی دیده است، بنابراین با وجود اصرار تبوت روی این موضوع که نگرانی ها طرز تفکر برند را نادیده نگرفته اند، رجوع به گذشته بی غل و غش تر از زمان حال یک اقدام موجه و منطقی به شمار می رود.

به اعتقاد او، با نگاهی صادقانه، این موضوع سوژه مکالمه یا انگیزه آگهی تبلیغاتی فوق محسوب نمی شد. به عنوان یک برند، وضعیت فولکس واگن از لحاظ میزان فروش بهبود یافته و هدف یادآوری دلیل عشق برند به مردم یعنی عاشقان آن است. این دوران و دریافتی های آن نقش مهمی در علت های عشق مردم به برند ایفا می کند. فولکس واگن می خواهد روز به روز بیش از پیش در این بازار جایگاه مرتبط و مطلوب خود را حفظ کند. در ادامه، بهره برداری از میراث برند فقط یک اهرم است که می توان جلوی آن را گرفت.

وقتی حرف از میراث به میان می آید، یک کارگردان به اسم «لنس آکورد» از شرکت فیلمسازی Park Pictures  که سابقه همکاری بلند مدت با فولکس واگن دارد به ذهن می آید. او در گذشته به عنوان یک عکاس در فرآیند ساخت آگهی تبلیغاتی منحصر به فرد «راه شیری» خدمت می کرد. (این اتفاق نه در دهه ۶۰میلادی بلکه همین چند سال پیش یعنی ۱۹۹۹ میلادی رخ داد.) اگرچه بسیاری از بینندگان قطعا با خودرو های فولکس واگن رانندگی خواهند کرد، اما تلاش او با هدف بازگشت به سال های پیش یک تصویر بسیار شاد و تکان دهنده هالیوودی از زمان و مکان را ارائه می دهد و به شرح رضایت بخش واقعیت ها نمی پردازد.

با این حال، اگرچه بسیاری از مشتریان احتمالی متعلق به دهه ۶۰ میلادی نبودند، اما تنها مفاهیم این دهه در هر صورت از طریق رسانه های مدرن منتشر می شوند. به علاوه، این داستان لحظه های شیرین مخصوص به خود را نیز دارد که شامل تصاویری از خودرو های کلاسیک، اتوبوس فولکس واگن محصول سال ۱۹۶۶ و Beetle ساخته سال ۱۹۶۱ میلادی می شود.

انتخاب آهنگ برای آگهی تبلیغاتی بیش از یک ماه زمان برد و آهنگ منتخب از میان صد ها آهنگ موجود در نهایت از لحاظ احساسی و متن ترانه با نوت و جدول زمانی آگهی تبلیغاتی هماهنگ بود، در نتیجه این گزینه بی نظیر انتخاب شد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.