معنای واقعی سئوی منفی
سئو منفی یا Negative SEO یکی از بحثانگیزترین موارد در حوزه موتورهای جستجو است. ممکن است تا به امروز موارد و ابهامات زیادی در مورد این نوع از سئو به گوشتان خورده باشد؛ اما آیا سئو منفی زیاد اتفاق میافتد؟
چگونه میتوان رتبه رقیبان در موتورهای جستجو را خراب کرد؟ آیا باید برای خودتان هم در مورد رخداد سئو منفی نگران باشید؟ چگونه بفهمیم که رقبا از طریق سئوی منفی در حال خراب کردن رتبه ما در صفحه جستجوی گوگل هستند؟ چگونه میتوان سایت خود را از سئو منفی ایمن کرد؟ در این مقاله از وبلاگ آژانس فرنیان میخواهیم به این سوالات پاسخ بگوییم. تا پایان با ما همراه باشید.
سئو منفی واقعا به چه معناست؟
سئوی منفی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که با هدف کاهش رتبه رقیب در نتایج موتورهای جستجو انجام میشوند. این اقدامات ممکن است شامل ساخت آگاهانه لینکهای اسپم، لینکهای غیرطبیعی به سایت، دزدی محتوای شما و یا حتی هک کردن سایت باشد.
آشنایی با تاریخچه سئو منفی
از روز اول خلق گوگل، این موتور جستجو سعی کرده است تا در موقع ارزیابی اعتبار صفحات وب، لینکهای غیرطبیعی را شناسایی کند. در ابتدا، لینکهایی که به نظر گوگل اسپم میرسیدند نیز به راحتی نادیده گرفته میشدند و نمیتوانستند هیچ تغییری در پیج رنک صفحه داشته باشند. در پاسخ، افراد فعال در زمینه بهینه سازی سایت، هزاران (گاهی نیز میلیونها) لینک خریداری کرده و یا میساختند و این نیز هیچ تاثیر منفی روی سایت نمیگذاشت.
گوگل در آوریل سال ۲۰۱۲، آپدیت پنگوئن را منتشر کرد. هدف آپدیت پنگوئن این بود که گوگل بتواند در برابر سایتهایی که از لینکهای دستکاری شده استفاده میکنند، ایستادگی کند. هرچند که این آپدیت به گوگل کمک کرد تا نتایج بهتر و عادلانهتری را نمایش دهد، اما همانطور که در نمودار Google Trends زیر میبینید، یکی از تبعات دیگر آن این بود که باعث تولد سئو منفی نیز شد. در ادامه به انواع مختلف سئو منفی اشاره خواهیم کرد.
نظرات بسته شده است.