Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره نقش شتاب دهنده ها

پرسش: علاقه زیادی به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین دارم اما چون بودجه لازم را ندارم. نمی دانم چگونه می توانم ایده ام را عملی کنم؟

پاسخ کارشناس: از اینکه به فکر راه اندازی یک استارت آپ هستید جای بسی خوشحالی است و شکی نیست که تا یک دهه آینده بخش زیادی از خریدوفروش ها در فضای آنلاین صورت می گیرد. 

اما همانطور که اشاره کردید، برای راه اندازی یک استارت آپ قبل از سرمایه گذاری نیاز به ایده مناسب دارید. اگر شما ایده یا ایده های خوبی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین دارید می توانید با کمک شتاب دهنده ایده خود را به عمل تبدیل کنید. در حال حاضر برخی از شرکت ها و سازمان ها به عنوان شتاب دهنده به جوانانی که علاقه مند راه اندازی استارت آپ هستند کمک می کنند و در بخشی از سود با آنها شریک می شوند. اما برای اینکه یک استارت آپ باشید و شتاب دهنده ها شما را بپذیرند باید تیمی از افراد توانمند تشکیل دهید و ایده خود را با آنها در میان گذارید. شتاب دهنده با توجه به اهمیت ایده زمینه ها را برای راه اندازی فراهم می کند. شما برای اجرایی کردن ایده خود نیاز به دانش، اطلاعاتی کافی، منابع انسانی، منابع تجهیزاتی و منابع مالی دارید.

در صورتی که ایده شما مورد تأیید قرار گیرد و شتاب دهنده تصویر روشنی از آینده کسب و کار شما داشته باشد حاضر است امکانات لازم از اینترنت و لپ تاپ گرفته تا تلفن و مکان و سرمایه اولیه را در اختیار شما بگذارد و به کار شما از طریق کارشناسان نظارت کند و میزان ریسک شما را کاهش دهد.

بنابراین شما تیمی از چند نفر از دوستان تشکیل دهید و درباره ایده خود به خوبی بحث و گفت وگو کنید و نتیجه نهایی ایده را با یک یا چند شتاب دهنده در میان بگذارید. منتورها در شتاب دهنده ضمن مشورت و تشکیل جلسه امکانات خوبی برای موفقیت شما فراهم می کنند. منتورهای شتاب دهنده در واقع سعی می کنند با تکیه بر دانش اینترنتی، شناسایی بازار و ایجاد یک مزیت رقابتی خوب برای ایده شما، موانع موجود را حذف کنند تا شما مسیر کوتاه تری را برای رسیدن به هدف خود طی کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.