Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره سکوت سازمانی

پرسش: کسب و کاری را با حدود ۷۰ کارمند مدیریت می کنم. چند وقتی است احساس می کنم کارمندانم محافظه کار شده اند و درباره مسائل سازمانی اظهارنظر نمی کنند. چطور می توانم آنها را به اظهار نظر ترغیب و مشارکت آنها را در امور سازمانی بیشتر کنم؟

پاسخ کارشناس: نخستین راه حل برای برطرف کردن این مشکل این است که تلاش کنید با اتخاذ روش های ارتباطی موثر خودتان را به کارمندان تان نزدیک تر کنید. باید موقعیت حرف زدن درباره موضوعات مختلف با کارمندان تان را فراهم کنید تا ببینید در ذهن آنها چه می گذرد و چطور با همکاران خود تعامل می کنند. می توانید به منظور تشویق کارکنان به برقراری ارتباط با هم پاداش هایی را برای آنها در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید که ایجاد محیطی برای به اشتراک گذاری نظرات و اطلاعات مهم، تاثیر زیادی بر رضایت شغلی کارمندان دارد. باید مدام کارمندان خود را تشویق کنید که به شما بازخورد بدهند تا احساس کنند کنترل بیشتری روی کار دارند.

 لازمه این امر، ایجاد اعتماد در کارمندان است. کارمندان شما باید این اطمینان را داشته باشند که در صورت مواجهه با تفاوت و اختلاف نظر، چیزی را از دست نمی دهند، در غیر این صورت فقط چیزی را می گویند که مطمئن باشند برای همه خوشایند است و مشکلی ایجاد نمی کند.

 همچنین باید در بررسی بازخوردها بر بازخوردهای مثبت و سازنده تمرکز و جو را طوری مدیریت کنید که وفور پیشنهادها و نظرات مخالف و منفی، فضا را ناخوشایند نکند؛ چراکه عدم تعادل در بیان نظرات مثبت و منفی می تواند جو سازمان شما را از آنچه بود، بدتر کند و به سکوت موجود در سازمان شما بیشتر از پیش دامن بزند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.