Take a fresh look at your lifestyle.

مزایای کراودفاندینگ نسبت به سایر تاکتیک های رشد استارت آپ

کراودفاندینگ نه تنها روشی برای افزایش سرمایه کسب وکارهای جدید است، بلکه با معرفی گسترده ایده تولیدی در بازار، احتمال رشد استارت آپ را در بلندمدت افزایش می دهد.

به گزارش زومیت، زمانی که استارت آپ خود را راه اندازی می کنید، یکی از بزرگ ترین نگرانی های شما، رشد کلی کسب وکارتان خواهد بود. در کنار افزایش سرمایه که به توجه زیادی نیاز دارد، دیگر عوامل مهم رشد عبارتند از تحقیقات، توسعه بازاریابی و تلاش برای معرفی محصولات و خدمات.

همین عوامل باعث می شوند کراودفاندینگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای رشد کسب وکار به شمار آید. بانک جهانی پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵، سرمایه گذاری جهانی در کراودفاندینگ  به ۹۳میلیارد دلار برسد. علاوه بر مزایای پولی، کراودفاندینگ به دلایل دیگری نیز استراتژی مهمی برای رشد استارت آپ است.

برتری نسبت به سایر روش های سنتی جمع آوری سرمایه

کراودفاندینگ یکی از تاکتیک های افزایش سرمایه است که با توجه به پیشرفت سریع اینترنت و تکنولوژی، توانسته مزایای قابل توجهی را از آن خود کند. محبوبیت جهانی سایت هایی مثل کیک استارتر، کراودفاندر و Indiagogo، شاهدی بر همین موضوع است. گزینه های تأمین مالی سنتی با عوامل استرس زایی مثل درخواست وام و جست وجوی سرمایه گذاران اعتباری همراهند. در مقابل، یک کمپین مؤثر کراودفاندینگ به وسیله یک پلتفرم معتبر، نه تنها سرمایه استارت آپ را تأمین می کند، بلکه پیام شما را به مخاطبان موردنظر و حتی فراتر از آن ها، می رساند.

اگر مروری بر کمپین استارت آپ ها در کیک استارتر داشته باشیم، می بینیم که تمامی ویدئوها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. شاید هزینه تهیه ویدئوها و سایر تبلیغات در سایت های معروف برای استارت آپ نوپای شما سنگین باشد، اما ازآنجاکه محصول شما را در معرض دید مخاطبان گسترده ای قرار می دهد، سرمایه گذاری استراتژیک و پربازدهی خواهد بود.

کسب اعتبار اجتماعی موردنیاز استارت آپ

زمانی که از یک پلتفرم مشهور کراودفاندینگ استفاده می کنید، پیام خود را در معرض دید قشرهای مختلفی از مخاطبان جدید قرار می دهید. اگر پلتفرم مناسبی انتخاب کرده باشید اعتبار اجتماعی خوبی به دست می آورید که به گسترش داستان رشد کسب وکار شما کمک خواهد کرد. اعتبار اجتماعی یک محرک روان شناختی قدرتمند است که باعث می شود مشتریان بیشتری برای خرید به شما مراجعه کنند.

این روزها اعتبار اجتماعی یکی از عوامل مهم تسلط بر بازار است، چراکه فرصت های بی نظیری را برای جلوه پیدا کردن در رسانه ها، جذب مشتریان و به ویژه علاقه مند کردن سرمایه گذاران به کسب وکار شما فراهم می کند.

جذب طرفداران وفادار به محصولات شما

افرادی که از ایده های شما حمایت می کنند، به احتمال زیاد متقاضیان اولیه و طرفداران بالقوه برند شما خواهند بود. وقتی تلاش می کنید کمپین کراودفاندینگ موفقی داشته باشید، باید اعتماد مردم را به توانایی های خود جلب کنید تا حاضر باشند پول خود را روی ایده شما سرمایه گذاری کنند.

ازآنجا که کراودفاندینگ در مراحل ابتدایی راه اندازی استارت آپ اجرا می شود، فرصتی عالی را برای شما فراهم می کند تا پیش از ارائه رسمی محصولات تان، مخاطبان وفاداری به دست آورید. این هواداران زودهنگام، همچنان که کمپین شما ادامه پیدا می کند، در ترویج و ارتقای ایده شما همراه تان هستند.

بااین حال به یاد داشته باشید که با برگزاری یک کمپین به سادگی وفاداری مخاطبین تان را به دست نمی آورید. شما باید پیشنهادی قانع کننده داشته باشید که نشان دهد محصول یا خدمات تان، واقعا زندگی مردم را بهبود می دهد.

به عنوان مثال شرکت Lifestraw در کمپین Indiagogo بابیان اینکه محصول شان آب آشامیدنی سالم را برای قربانیان توفان هایان فراهم می کند، توانست جذابیتی روانی و عاطفی کسب کند. به علاوه این محصول می توانست مشکل بسیاری از مردم جهان را که در دسترسی به آب پاک آشامیدنی با مشکل مواجه هستند، حل کند.

یک تاکتیک مقرون به صرفه

کراودفاندینگ همیشه مستلزم یک سرمایه گذاری بزرگ اولیه نیست. درست است که برند شما با تبلیغ در رسانه های اجتماعی و مطبوعات هزینه کمتری متحمل می شود، ولی این گزینه ها به زمان بیشتری برای نتیجه دادن نیاز دارند. به علاوه کراودفاندینگ باعث می شود در بلندمدت مردم آگاهی گسترده تری از محصولات شما داشته باشند.

راه دیگری که کمک می کند مخاطبان بیشتری را  (به ویژه در قشر جوان) جذب کنید، استفاده از اپلیکیشن هایی مثل Gadget Flow است. این برنامه ها کاربران را در جریان آخرین پروژه های کراودفاندینگ بازار قرار می دهند. در حال حاضر Gadget Flow با استفاده از تصاویر با وضوح بالا، ویدئو، و حتی واقعیت افزوده، رابطی فوق العاده بین استارت آپ های بین المللی و مخاطبان خاص آنها است.

به علاوه تکنیک های جدید نوآورانه (و مقرون به صرفه) کراودفاندینگ، بازار پرحاصلی را برای سرمایه گذاران بالقوه و حامیان شما فراهم می کند که در آن می توانند پیش از عرضه رسمی محصولات، آنها را مورد تست و تحقیق قرار دهند.

فراهم کردن فرصت پیش فروش محصولات

یکی از مزایای یک کمپین هوشمندانه کراودفاندینگ، این است که شما را قادر می سازد از نخستین مراحل راه اندازی استارت آپ، محصولات یا خدمات خود را پیش فروش کنید، چراکه حالا حامیان تان می توانند پیشاپیش ایده و مفاهیم تولیدی شما را درک کنند. این رویه متداول، در اغلب پلتفرم های کارا دیده می شود.

درعین حال کراودفاندینگ تحقیقات بازار خوبی را برای شما فراهم می کند: تعاملات شما با جامعه شاخص معتبری از تقاضای کلی محصولتان را نشان خواهد داد. بسته به تعداد پیش سفارش ها/ درخواست هایی که دریافت می کنید، می توانید برآورد کنید که آیا ایده های کارآفرینی شما پایدار خواهند بود یا خیر.

با بازخوردهای معتبر به شما کمک می کند ایده خود را اصلاح کنید

ممکن است ایده شما آماده اجرا باشد، اما نقطه ضعف های آن را ندانید. کمپین کراودفاندینگ اغلب اوقات بازخورد صوتی مخاطبان تان را ذخیره می کند و به شما این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه خود وارد تعامل شوید و نظرات و انتقادات آنها را درباره ایده های خود بفهمید.

این ویژگی خودش را در همه زوایای کسب وکار نشان می دهد و به شما کمک می کند ایده خود را مطابق با ترجیحات مشتریان اصلاح کنید. امروزه ذهنیت «برای مردم، توسط مردم»، استراتژی غالب بازار کسب وکار است.

جمع بندی

کراودفاندینگ روشی برای افزایش سرمایه اولیه لازم برای کسب وکارهای جدید است، اما همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، می توان از مزایای دیگر آن هم بهره گرفت. در واقع کراودفاندینگ راهی هوشمندانه است که کارآفرینان برای کسب اعتبار و جذب مخاطبان اولیه و سرمایه گذاران علاقه مند از آن استفاده می کنند؛ راهی که با معرفی گسترده استارت آپ در بازار، فرصت رشد همه جانبه آن را فراهم می کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.