Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره ارتباط با رسانه ها

پرسش: مدیر یک شرکت تجاری هستم. آیا برای افزایش سهم بازار نیازی به راه اندازی بخش مدیریت رسانه دارم؟

پاسخ کارشناس: مدیریت رسانه یکی از زیرمجموعه های مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت هاست که وظیفه اصلی آن ایجاد ارتباط مناسب با رسانه ها برای بازتاب فرصت ها و موقعیت ها و شرح خدمات سازمان و پیگیری از بروز بحران های احتمالی است.

شما در عصر جدید ناگزیر از ارتباط هستید به خصوص اگر قصد دارید در بازار رقابتی امروز حضوری ثمربخش داشته باشید و سهم خود را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش دهید نیاز به رسانه دارید و طبعا برای اداره این رسانه نیاز به مدیر رسانه ای دارید تا بتواند با دقت زوایای پیدا و پنهان سازمان و شرکت را بررسی کند و اخبار و اطلاعات درست را ضمن هماهنگی با سیاست های سازمانی در رسانه های مختلف منتشر کند.

امروزه هر شرکت کوچک و بزرگ برای اینکه بتواند پایدار بماند، باید ارتباط درستی با دنیای بیرونی برقرار کند و وظیفه این ارتباط سازی با بخش مدیریت رسانه ای است تا بتواند امتیازات و شاخصه های شرکت شما را در یک بسته تعریف شده به اطلاع مردم و گروه های رقیب برساند، بنابراین شاید لازم باشد شما نیز مدیر رسانه ای فعالی انتخاب کنید و کار برقراری ارتباط مستمر با رسانه ها و انعکاس اخبار و رویدادها را به او بسپارید.

اما این نکته را فراموش نکنید که وظیفه یک مدیر رسانه صرفا ایجاد ارتباط با رسانه و انعکاس اخبار در آنها نیست بلکه مدیر رسانه کسی است که با درایت و هوشمندی با استراتژی و سیاست های سازمانی آشنا می شود و برای رسیدن به اهداف سازمانی برنامه های رسانه ای خود را تهیه و تدوین می کند.

بنابراین اگر شما شرکت خود را حرفه ای می بینید برای اینکه در این رقابت حضوری چشمگیر داشته باشید، باید مدیری رسانه ای در کنار شما باشد تا با شناخت درست شرکت را با انعکاس اخبار و گزارش ها و گفت وگو ها در صدر رسانه ها قرار دهد و بتواند به موقع منافع رسانه ای شرکت را حفظ کند.

شاید هم بهتر باشد برای این کار با برخی از شرکت های معتبر رسانه ای همکاری کنید و کار مدیریت رسانه شرکت خود را با توجه به تجربه و تخصص در اختیار آنها قرار دهید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.