Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره مدیر بازاریابی و فروش

پرسش: من یک شرکت تولید میز و صندلی اداری با ۱۵ کارمند دایر کردم. مدیریت بازاریابی و فروش محصولات را باید از هم تفکیک کنم یا به یک نفر بسپارم؟

پاسخ کارشناس: شرکت تولیدی شما یک شرکت کوچک است و با توجه به نزدیکی نوع فعالیت بازاریابی و فروش می توانید از یک نفر برای شروع کار استفاده کنید. بازاریابی مقدمه و زمینه ای برای فروش است و تا زمانی که بازاریابی درستی انجام نشود نمی توان انتظار فروش خوبی را داشت.

شما می توانید در ابتدا یک مدیر استخدام کنید تا کارهای بازاریابی و فروش شرکت را بر عهده گیرد. زیرا بازاریابی مشتریان را برای خرید آماده می کند بنابراین مدیر بازاریابی وظیفه دارد تا براساس مطالعات بازار اختصاصی و شناسایی بازار و مشتریان براساس سیاست های سازمانی و نوع محصول آمار و ارقام درستی در اختیار واحد فروش قرار دهد. به بیان دیگر، مدیر فروش تابعی از تصمیات مدیریت بازاریابی است. زیرا او براساس مطالعات و تحقیقات و تبلیغات به اطلاعات مفیدی دست می یابد که این اطلاعات می تواند به مدیر فروش در فروش محصولات شرکت بسیار کمک کند.

شرکت هایی که مطالعات و تحقیقات بازار را نادیده می گیرند و به عبارتی واحد بازاریابی ندارند نمی توانند در بازار سهم قابل توجهی برای خود به دست بیاورند. چون قیمت گذاری، ارائه تخفیف، ایجاد مزیت رقابتی، شیوه های فروش و معرفی محصول در واحد بازاریابی انجام می شود و واحد فروش براساس داده های اطلاعاتی واحد بازاریابی برنامه فروش خود را در زمان و مکان و بازار مشخص تهیه و تدوین می کند.

بنابراین شما برای فروش میز و صندلی اداری خود نیاز به مطالعات و تحقیقات دارید تا براساس این مطالعات برنامه مدونی برای فروش نوشته شود. باید بدانید سهم تولید داخلی از بازار انواع میز و صندلی اداری چقدر است و شما چگونه می توانید در این بازار صاحب سهم شوید و آرام آرام سهم خود را در بازار افزایش دهید.

پیشنهاد می شود ابتدا با یک مدیر به عنوان مدیر بازاریابی و فروش کارتان را شروع کنید، اما در ادامه این واحدها را از هم تفکیک کنید تا به شکل حرفه ای در بازار رقابتی سهم فروش بالایی داشته باشید.

نظرات بسته شده است.