Take a fresh look at your lifestyle.

استفاده Ikea از اینفلوئنسرها در کمپین بازگشت به مدرسه

حتی درحالی که برخی بازاریابان درباره میزان علاقه شان به ترویج روابط با  اینفلوئنسرها شک و تردید به دل راه می دهند، برند هایی نظیر Ikea در راستای توسعه کمپین ها روی ستاره های شبکه های اجتماعی تکیه می کنند.

این برند مبلمان با همکاری یک شرکت کانادایی فروشنده ابزار های تفریحی و منحصرا لباس به اعضای خود موسوم به «MEC»، دست به انجام یک اقدام مبتکرانه با موضوع بازگشت به مدرسه در Snapchat  زده است. Ikea  در این مسیر از مشارکت ستاره موسیقی پاپ و کمدی دنیای اینترنت، «دو سوپرفروت»، بهره می برد و در همین حال از طریق یک ویدئوی تعاملی به تبلیغ محصولاتی مخصوص خوابگاه های کالج ها می پردازد.

به گزارش  ام بی ای نیوز، آگهی های تبلیغاتی ویدئویی عمودی موجود در نرم افزار فوق(Snapchat)، کاربران را به بازی در یک کلیپ تشویق کرده و به آنها فرصت پاسخ به سوالات امتحان و کلیک روی دکمه ها پیرامون سبک دکوراسیون خانه و در نتیجه کشف محصولات مناسب برای آنها را می دهند. به محض تمام شدن امتحان، به این وسیله امکان کلیک روی وب سایت Ikea و خرید محصولات نشان داده شده در ویدئو وجود دارد. چنین ویدئوی قابل کلیکی با استفاده از فناوری Eko تقویت یافته و MEC با همکاری Fullscreen Media از استعداد influencer آن بهره برده است.

علاوه بر اجرای ویدئو به عنوان یک آگهی تبلیغاتی پولی، میچ گرسی و اسکات هویینگ (آواز یا موسیقی دو نفره شامل Superfruit و بخشی از گروه موسیقیPentatonix )، این کلیپ را برای اکانت های خود با استفاده از ویژگی week-old Paperclip  ارسال کردند که برای کاربران فرصت لینک پست ها به وب سایت ها را فراهم می آورد. در شرایطی که یوتیوب و اینستاگرام ابزار هایی جهت کمک به creatorها در راستای خلق جامعه مخاطبان را ایجاد کرده اند، Snap  به خاطر پرورش ارگانیک مخاطب بدنام است. در عوض، مجریان  Snap  به این ترتیب روی نرم افزار فوق به عنوان یک ابزار ارتباطی یک به یک برای دوستان تأکید کرده اند.

به گفته نوح مالین، مدیر فعالیت های اجتماعی در MEC Wavemaker، ما چالش و Snap را به این دلیل دوست داریم که بسیاری از بازاریابان به محض تلاش برای کار برای اینفلوئنسرها با چالش مواجه شده اند. فکر می کنیم که راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد. از دیدگاهSnap، من آنها را با اتخاذ رویکرد های متفاوت در قبال اینفلوئنسرها توصیف خواهم کرد. من اعتقادی به خصومت آمیز بودن آنها ندارم، اما آنها فقط روی قسمت های دیگر پلتفرم تمرکز کرده اند.

به باور مالین، با این وجود، استراتژی influencer همچنان به شدت روی آن دسته از آگهی های تبلیغاتی پولی تکیه می کند که مردم را در راستای کشف محتوا یاری می دهند.

به گفته او، بخشی از آن درک این موضوع است که به محض اقدام برای استفاده از پلتفرم آگهی های تبلیغاتی (Snapchat) ما می توانیم رویکرد دو ردیفی را در پیش بگیریم و در حقیقت از آن به منظور تأکید و تمرکز روی اینفلوئنسرها در آنجا بهره ببریم. به این ترتیب ما نه فقط روی اینفلوئنسرها جهت ایجاد وقفه به وسیله آنها تکیه نمی کنیم بلکه این همان جایی است که به عقیده من بسیاری از برند ها مشغول مبارزه در آنجا شده اند.

در همین حین، دموگرافیک اصلی جوانان به این معنا است که آگهی های تبلیغاتی سنتی-حتی آن گروه از آگهی های تبلیغاتی که به طور خاص برای Snapchat  فرمت و قالب بندی شده اند- لزوما تأثیرگذار نیستند.

به گفته مالین، جالب ترین مخاطبان آنجا هستند که از راه پیام رسانی اشباع شده اند. در صورت اکران آگهی های تبلیغاتی سنتی، حتی شش ثانیه ای و عمودی، در چشمان شان کم کم بی نوری و بی حالتی خود را نشان می دهد. اگر در آینده نزدیک روی آن تکیه کنیم، واقعا بیشترین بهره را از پلتفرم نخواهیم برد.   

نظرات بسته شده است.