Take a fresh look at your lifestyle.

بازاندیشی در قیف فروش سنتی

یکی از تلفاتی که نوآوری‌های دیجیتال امروز مسبب از بین رفتن آن شده‌اند، قیف فروش است. اینترنت، دسترسی به تلفن همراه، گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی روش‌ها و تاکتیک‌های فروش را به کل تغییر داده‌اند.

براساس یک نظرسنجی که توسط SiriusDecisions انجام شد، مشخص شده است بیش از ۶۷درصد مسیر خرید به صورت دیجیتال انجام می‌شود. دسترسی نامحدود ما به اطلاعات مسیر خرید مردم را تغییر داده است.

خریداران امروزی دیگر قیف فروش را از بالا به پایین طی نمی‌کنند.

در عوض، آن‌ها مراحل مختلف قیف را به صورت نامنظم پیموده و در هر مرحله از سفر خرید خود محتوا مصرف می‌کنند.

این امر باعث شده که بازاریابی محتوایی و بازاریابی ویدیویی در صدر تکنیک‌های موثر بازاریابی جای گیرد.

اما آیا بازاریابی محتوایی شما با آن‌چه که تیم فروش در پی آن است، هماهنگ می‌باشد؟

براساس مطالعات انجام شده ۵۷درصد از تصمیمات خرید بدون دیدار فروشنده با مشتری رخ می‌دهند.

دسترسی به اطلاعات در قلب این واقعیت است.

مردم شدیدا در حال مصرف محتوا هستند.

براساس تحقیقات انجام شده توسط هاب اسپات در سال ۲۰۱۶ محتوای ویدیویی و رسانه‌های اجتماعی بیشترین میزان مصرف محتوا را دارند.

با توجه به تحقیقات هاب اسپات تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان در تحقیق بیش از یک ساعت را صرف تماشای ویدیو می‌کردند.

روزانه میلیاردها ویدیو در فیسبوک و یوتیوب به اشتراک گذاشته می‌شود.

تحقیق دیگری نیز که توسط فوربز انجام شد، نشان داد که ۷۵ درصد از مدیران به طور منظم ویدیوهای مرتبط با کارشان را مشاهده می‌کنند.

همه‌ی این‌ها بدین معنی است که اطلاعات و محتوا نقش اساسی را در روند فکری خریداران ایفا می‌کند.

آن‌ها دیگر نیازی به دخالت فروشنده ندارند، تنها با محتوا نیاز آن‌ها به بهترین شکل برطرف می‌شود.

اکنون بزرگ‌ترین چالش اینست که چه محتوایی و چگونه تولید شود؟

با این‌که ویدیوها بیشترین استفاده را در میان بازاریابان دارند، اما به هیچ وجه نباید از پتانسیل و مزیت‌های دیگر محتواها دور شوید.

بسته به صنعت شما هر نوع محتوایی می‌تواند مفید یا غیرمفید باشد.

به عنوان مثال، ممکن است شما در تحقیقات خود متوجه شوید که مخاطبان شما بنا به دلایلی به دنبال مقالات آموزشی یا تخصصی هستند، که در این حالت تولید محتوای وبلاگی بسیار موثرتر از سایر انواع محتواست.

قیف فروش در گذشته مسیر خرید را نشان می‌داد.

مشتریان کجا هستند، نیازهای آن‌ها چیست، چگونه به آن‌ها را هدف قرار دهیم؟ و … .این قیف باید دوباره مورد بازبینی قرار گیرد.

بیایید این موضوع را با داستان برند آرایشی صفورا بررسی کنیم.

صفورا زنجیره‌ای از فروشگاه‌های لوازم آرایشی است که در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد.

تیم صفورا متوجه شد که در عصر دیجیتال عملکردی مشابه با سنتی نیست، آن‌ها باید از روش‌های متفاوت تری بهره بگیرند تا به نتایج مثبت دست یابند.

بنابراین آن‌ها تمامی مراحل قیف سنتی را حذف کردند و به جای آن به ساخت یک جامعه پرداختند.

مردم خود را عضو این جامعه می‌دانند و در داخل آن برای مشکلات خو راه‌حل پبدا می‌کردند.

آن‌ها می‌توانستند از کمک متخصصان زیبایی بهره‌مند شوند و اگر تمایل داشتند به خرید اقدام کنند.

روش قیف سنتی دیگر اثرگذار نیست، چرا که مخاطبان به هنگام خرید یک مسیر غیرخطی را می‌پیمایند.

برای این‌که به روند جدید در قیف فروش نزدیک شد باید همکاری تیم فروش و در اولویت قرار بگیرد.

هر موفقیتی از همکاری و مبادله‌ی آزادانه‌ی ایده‌ها حاصل خواهد شد.

زیرا تیم فروش برای این‌که به بهترین شکل در خدمت مشتریان باشد، باید اطلاعات کافی از تیم و کارهایی که آن‌ها انجام داده‌اند، داشته باشد.

همان‌طور که می‌بینید با شکل‌گیری جدید تلاش‌های تیم و فروش باید شدیدا هماهنگ شوند.

  • مسیر خرید دیگر خطی نیست:

دیگر مسیر خرید مشتری خطی نیست، گاها ممکن چند ماه طول بکشد تا به خرید تبدیل شود و گاها چند ثانیه.

  • تاثیرگذاری اجتماعی بسیار مهم است:

دیگر برندینگ فقط به بخش بستگی ندارد، بلکه کلیه‌ی اعضای تیم در آن دخیل هستند.

  • به طرفداران خود اهمیت دهید و آن‎‌ها را نادیده نگیرید:

طرفداران شما بهترین بازاریابان برای شما هستند.

به عبارت ساده‌تر، هدف اصلی محتوایی که تولید می‌کنید را کمک به مخاطب قرار دهید، نه فروش.

  • تجزیه تحلیل:

بازاریابی دیجیتال به اندازه‌گیری، تجزیه تحلیل و آنالیز بستگی دارد. این کار منجر به بهبود روش‌ها و رشد سریع‌تر می‌شود.

منبع: tenfold

برچسب ها: بازاریابی سنتی, فروش, قیف فروش, قیف فروش جدید, قیف فروش در عصر دیجیتال, قیف فروش سنتی

نظرات بسته شده است.