Take a fresh look at your lifestyle.

۵پرسش مهم درباره مشتریان تان، که باید قبل از هر فعالیت تبلیغاتی از خودتان بپرسید

کافی است سری به چند وب سایت معروف مانند ورزش سه، خبرگزاری فارس و… بزنید و تا دل تان بخواهد بنرهای تبلیغاتی برندهای مختلف را برای کمپین های تبلیغاتی شان ببینید.

چند تای شان را باز کنید و ببینید از چه ترکیبی از صدا، تصویر، انیمیشن، ویدئو، لحن متن ها، شعارها و… استفاده کرده اند.

به گزارش modir.tv هر کدام آنها (البته اگر اصولی کار کرده باشند!)، متناسب با مخاطبان شان  (و البته شخصیت برندی که دارند) از این المان ها  (لحن متون، عکس، ویدئو و…) استفاده کرده  اند.

حالا برگردید به کمی عقب تر!

چرا از آن وب سایت برای تبلیغات استفاده کرده اند؟ چرا مثلا از اینستاگرام استفاده نکردند؟

اصلا چرا بودجه اطلاع رسانی از کمپین شان را در اینترنت خرج کرده اند؟ چرا در تلویزیون یا رادیو یا هر رسانه دیگر این کار را نکرد ه اند؟

باید قبل از آنکه بخواهید کمپینی را شروع کنید، این پنج سوال را در مورد مشتریان تان از خودتان بپرسید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از بودجه ای که درنظر گرفته اید، داشته باشید.

سوال ۱: عکس؟ متن؟ ویدئو؟ مقاله؟ بروشور؟ کدام روش را می پسندند؟

مشتری ایده آل شما، کدام روش را می پسندد؟ ویدئو، پوستر مفهومی، بروشور توضیحات یا جملات کوتاه و تأثیرگذار؟ جواب را نزد خریدار جست و جو کنید؛ ببین کدام را ترجیح می دهد و مطمئن شوید که بیشترین مخاطب و شنونده را دربر خواهد گرفت.

سوال ۲: از چه لحنی برای بیان استفاده کنیم؟

وقتی که محتوا و مفهومی را طراحی می کنید، با چه لحنی مناسب تر است که بیان شود؟ طنز؟ جدی؟ مرموز؟ مستقیم؟ پیچیده و…

سوال ۳: از کدام رسانه ها استفاده خواهید کرد؟

مشتری شما کدام راه را می پسندد؟ اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی؟ خواندن در وبلاگ ها؟ تبلیغات آنلاین؟ یا پست مستقیم؟

سوال ۴: از چه نوع پیام تبلیغاتی استفاده کنیم؟

مخاطب مدنظر شما، جزو کدام دسته است؟ ظاهربین؟ کیفیت گرا؟ شیک و Luxury دوست دارد؟ ارزان پسند است؟ خدمات پس از فروش برایش مهم است یا فقط به دنبال کالای جدید است؟

هرکدام از این طیف ها و دیگر طیف ها، محتوا، ادبیات و سبک بیان خاص خود را می طلبند.

مخاطب یا مشتری شما، در کدام دسته است؟

سوال ۵: از چه نوع مشوقی برای خرید استفاده کنم؟

تخفیف ها، خدمات پس از فروش، حمل و نصب رایگان و…

مشوق های خرید، آخرین مرحله در سفر خرید هستند. همگی باید متناسب با مخاطب شما طراحی شوند. پس بهترین شان را انتخاب کنید.

روشن است که سوالات دیگری نیز می تواند پرسیده شود.

دفعه بعد که به خرید رفتید، خودتان را به عنوان خریدار یک محصول بگذارید.

چه نکاتی در خرید و ارائه و بسته بندی و… برای تان مهم است؟

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.