Take a fresh look at your lifestyle.

انتظارات و توقعات مدیریت از روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) مدیریت عالی سازمان ها اکنون از روابط عمومی خیلی بیشتر از تهیه و تدوین اصلاحیه های مطبوعاتی و پخش و نشر بروشورها و جزوات خبری و تبلیغی انتظار دارند. این انتظارات را شاید بتوان به صورت زیر طبقه بندی کرد:


۱٫ تجزیه و تحلیل اطلاعات: مسئولان روابط عمومی در شرایط جدید تحلیل و تفسیر کننده اطلاعات می باشند. آنها باید این توانایی را دارا باشند که شرایط و روندههای محیط را برای مدیران ارشد سازمان تعبیر و تاویل کنند و آنان را از پیامد عموم و جریانات آگاه سازند و متقابلاً سازمان، برنامه ها و اهدافش را برای محیط معرفی و شناسایی نمایند.


۲٫ مدیریت امور: مسئولان روابط عمومی باید جریانات و روندهای اجتماعی را زیر نظر داشته باشند و با پیشنهادهای کارشناسانه در مقابله با مشکلات و بهره گیری از فرصت ها مدیران را یاری کنند.


هنگامی که سازمان با گرایش های نامساعد مخاطبان روبه رو شد، معمولاً دیگر برای تاثیر گذاری بر آنان دیر است. کنار آمدن و مقابله عاقلانه با گرایش های منفی دارای اهمیت و ارزش می باشد ولی ارزش والاتر و اهمیت بیشتر خاص کمک به شکل گیری گرایش ها و رویدادهای آینده است.


۳٫ آموزش: مسئولان روابط عمومی دارای وظیفه آموزشی نیز می باشند. آنها باید به مدیریت در شناخت محیط، کنار آمدن با رسانه ها و مواجه با افکار عمومی آموزش های لازم را ارایه نمایند. گام نخست روابط عمومی از انتقال مفاهیم روابط عمومی به مدیران سطوح عالی سازمان آغاز می شود.


یکی از کارشناسان مدیریت در یک تحقیق نشان داد که مدیران سطوح عالی اکنون بیش از ۷۵ درصد زمان خود را به امور عمومی و ارتباط با دیگران اختصاص می دهند. مدیران روابط عمومی باید آموزش های لازم در مورد نحوه دفاع از مواضع سازمان و برنامه های آن و مبانی پایه ای تبلیغ و ترغیب را به مدیران ارایه نمایند.


۴٫ مهارت های مدیریتی مدیران و کارشناسان واحدهای روابط عمومی، به ویژه آن گروه که درجریان سیاستگذاری مؤسسه دخالت دارند باید با شیوه ها و فنون مدیریت آشنا باشند و مفاهیم اولیه دانش مدیریت از قبیل مدیریت منابع انسانی، فنون برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت بحران، رسانه های اجتماعی و… را بخوبی بدانند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.