Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه ایده های تبلیغاتی خلاق ایجاد کنیم

خلاقیت، ایجاد مفهوم بدون در نظر گرفتن محدودیت های زمان، پول و افراد است. خلاقیت نیازمند توانایی اشتباه کردن و در ابتدا ناقص بودن است؛ ایده ها ممکن است در ابتدای شکل گیری بسیار خام باشند. خلاقیت مستلزم این است که ذهن منتقدانه خود را خاموش کنیم و فقط بازی کنیم و خوش باشیم.

خلاقیت مستلزم این است که جواب را از پیش ندانیم، دنبال یک فرمول یا قانون نباشیم و پذیرای اتفاقات خوشایند باشیم. در خلاقیت باید مشکل را به گونه ای تعریف کنید که مشکل حل شده یا در حال حل کردن کل مشکل هستید. بهتر است بدانید تمام این ویژگی های خلاقیت توسط فرهنگ کنترلی مدارس و تجارت ما سرکوب شده است.

تبلیغات خلاق
برای ایجاد ایده های تبلیغاتی خلاق، این روش پنج مرحله ای به کمک می آید:

۱- جداسازی

۲-آماده سازی

۳- معطوف کردن

۴- تولید

۵- ارزیابی.

بسیار مهم است که گام ها را به ترتیب بردارید و هر زمان روی یک مرحله کارکنید. برای نمونه وقتی در حال تولید ایده هستید آن را ارزیابی نکنید و تا زمانی که مغز شما هنوز توانایی معطوف کردن افکار روی موضوعی را دارد تولید ایده را شروع نکنید.

گام اول – جداسازی: از دفتر خارج شوید و موبایل ها را خاموش و محلی دنج و دل چسب پیدا کنید و درباره ایده یک آگهی فکر کنید. به دلایل فراوان نشستن در کنار یک دریاچه زیبا در یک روز آفتابی و دیدن رفت وآمد قایق ها منجر به خلق ایده های بزرگ تر و بهتری می شود تا نشستن در اتاقی که به طور دائم با صدای تلفن ها و صدای بلند افراد، مزاحمت ایجاد می شود.

تنها جدایی فیزیکی از آشفتگی های روزانه کافی نیست باید از نظر احساسی هم جدا شوید. البته به زمان بیشتری نیاز است. تیمی که معمولا تا رسیدن به یک ایده بزرگ می خندند و استراحت می کنند پربازده ترین است. شاید تنبل به نظر برسند، اما این طور نیست. وقتی نگرش درستی پیدا کنید کیفیت و کمیت ایده های شما به طور چشمگیری افزایش می یابد. بهترین ایده ها زمانی می آیند که کمتر انتظارش رادارید؛ نیمه شب، زیر دوش یا هنگام شستن ظرف، ورزش یا هنگام رانندگی.

بسیار مهم است که خود را از چیزهایی که خلاقیت را نابود می کند جدا کنید. با افرادی کار نکنید که نگرش و شیوه فکری شان با خلاقیت مغایرت دارد.

گام دوم- آماده سازی: ذهن خود را برای خلق کردن آماده کنید. همه ما یک منطقه خلاق داریم و شیوه های منحصر به خودمان را برای وارد شدن به آن منطقه داریم. ممکن است یک خودکار شانس داشته باشید یا نشستن کنار شومینه یا یک نوشیدنی یا دیدن آگهی ها، الهام بخش شما باشند. هر کاری که شما را در آن وضعیت قرار می دهد انجام دهید.

گام سوم- گرم کردن: ذهن ناخودآگاه شما مخزن پرتوانی است. هنگام ایجاد ایده های جدید، ذهن ناخودآگاه شما سریع تر از ذهن خودآگاه عمل می کند، اما ابتدا باید به آن خوراک داده و سپس اجازه دهید تا کار کند. به این کار گرم کردن ذهن ناخودآگاه به منظور ایده پردازی گفته می شود. در نهایت، بازمان، توجه و تغذیه، ذهن ناخودآگاه شما ایده یا ایده های جدیدی را ایجاد خواهد کرد. برای اینکه ذهن ناخودآگاه شما کار کند ابتدا با مشخص کردن مشکلی که می خواهید حل کنید باید آن را با حداکثر تمرکز تعریف کنید.

قبل از فکر کردن، ذهن خود را تا جایی که ممکن است تحریک کنید. به آگهی های قدیمی یا آگهی های موفق رقبا نگاه کنید یا به کتاب های راهنما نگاهی بیندازید. کتاب بخوانید، عکس، فیلم و تلویزیون ببینید، موسیقی گوش دهید یا به جایی که بازار هدف بالقوه زندگی می کند بروید تا حس آنها را به دست آورید. هنگام کار روزانه برای حل مشکل آن را در ذهن داشته باشید. هنگام کار روی حل مشکل به خودتان مرخصی بدهید.

گام چهارم- تولید: زمانی را برای ایجاد تولید ایده کنار بگذارید. اگر کار پیچیده و شامل چندین رسانه است، روی یک رسانه فکر کنید؛ مانند تفکر در مورد یک بیلبورد همراه با تیترها و تصاویر. نگران نوشتن کل آگهی نباشید، فقط در مورد تیترها و تصاویر فکر کنید و هر آنچه به ذهن تان می آید تند و حتی بدخط روی یک کاغذ سفید بنویسید. وقتی ایده خام را پیدا کردید، می توانید برای دیگر رسانه ها ایده های دیگری ایجاد کنید؛ اما ابتدا هر ایده ای که به ذهن تان می آید را بنویسید تا بتوان در حد ممکن ایده های خام انتخاب کرد.

گام پنجم- ارزیابی: نکته مهم این است که در هنگام ایده پردازی، ارزیابی نکنید. این کار از نظر ذهنی مانند این است گاز و ترمز را هم زمان فشار دهید؛ به جایش این دو را جداگانه انجام دهید؛ تولید ایده و سپس ارزیابی آنها. کدام را دوست دارید؟ چرا؟ چرا بعضی ایده ها قوی تر هستند؟

به دنبال اصول مفیدی باشید که شما را در کشف های جدید راهنمایی کند.

نظرات بسته شده است.