Take a fresh look at your lifestyle.

آمیخته پیشبرد فروش

آمیخته پیشبرد فروش (Promotional Mix) مجموعه روش هایی است که می تواند در تعقیب هدف های ارتباطی و هدف های فروش، مشتری احتمالی را نسبت به کالا یا خدمت یا بنگاه اقتصادی آگاه و در او تمایل به مصرف ایجاد کرده و درنهایت با تمرکز بر تمایزها و ایجاد ترجیح در مصرف کننده، موجب انتخاب و خرید شود.

به گزارش هورموند، آمیخته پیشبرد فروش شامل موارد زیر است.

۱- تبلیغات رسانه ای   (Media Advertising)

ارائه غیرشخصی و معرفی محصولات و خدمات و ایده ها به وسیله یک عامل شناخته شده و مسئول مانند آژانس یا مجری تبلیغات در قبال پرداخت هزینه آن.

۲- پیشبرد و ترویج فروش  (Sales Promotion)

ترویج و توسعه فروش از طریق ایجاد محرک ها و انگیزه ها در کوتاه مدت برای فروش محصولات.

۳- روابط عمومی  (Public Relations)

هر عملی که با ایجاد تقاضا به کمک ارائه و انتشار اخبار مناسب و شایان توجه یا دستکاری در روحیات و عواطف مخاطب و با کمترین هزینه نظر مثبت او را نسبت به کالا یا خدمات یا بنگاه جلب کند.

۴- فروش حضوری  (Personal Selling)

فروش شخصی یا فروش حضوری به معنی ارائه اطلاعات و معرفی و نشان دادن کالا در نمایشگاه ها و فروشگاه ها به وسیله فروشندگان متخصص یا ایجاد جلسات فروش و مصاحبه ها به گونه ای زنده و رودررو و تعاملی است.

۵- بازاریابی مستقیم  (Direct Marketing)

مجموعه عملیات فروش پستی، فروش تلفنی، فروش اینترنتی و فروش از طریق SMS است.

نکته مهمی که باید توجه داشت اینکه اجرای همزمان و هماهنگ پنج عامل فوق در ترکیب متناسب با آمیخته بازاریابی ۴Ps، ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) نامیده می شود. درصورتی که IMC به درستی برنامه ریزی و اجرا شود، ایجاد سینرژی و هم افزایی خواهد کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.