آمیخته پیشبرد فروش
آمیخته پیشبرد فروش (Promotional Mix) مجموعه روش هایی است که می تواند در تعقیب هدف های ارتباطی و هدف های فروش، مشتری احتمالی را نسبت به کالا یا خدمت یا بنگاه اقتصادی آگاه و در او تمایل به مصرف ایجاد کرده و درنهایت با تمرکز بر تمایزها و ایجاد ترجیح در مصرف کننده، موجب انتخاب و خرید شود.
به گزارش هورموند، آمیخته پیشبرد فروش شامل موارد زیر است.
۱- تبلیغات رسانه ای (Media Advertising)
ارائه غیرشخصی و معرفی محصولات و خدمات و ایده ها به وسیله یک عامل شناخته شده و مسئول مانند آژانس یا مجری تبلیغات در قبال پرداخت هزینه آن.
۲- پیشبرد و ترویج فروش (Sales Promotion)
ترویج و توسعه فروش از طریق ایجاد محرک ها و انگیزه ها در کوتاه مدت برای فروش محصولات.
۳- روابط عمومی (Public Relations)
هر عملی که با ایجاد تقاضا به کمک ارائه و انتشار اخبار مناسب و شایان توجه یا دستکاری در روحیات و عواطف مخاطب و با کمترین هزینه نظر مثبت او را نسبت به کالا یا خدمات یا بنگاه جلب کند.
۴- فروش حضوری (Personal Selling)
فروش شخصی یا فروش حضوری به معنی ارائه اطلاعات و معرفی و نشان دادن کالا در نمایشگاه ها و فروشگاه ها به وسیله فروشندگان متخصص یا ایجاد جلسات فروش و مصاحبه ها به گونه ای زنده و رودررو و تعاملی است.
۵- بازاریابی مستقیم (Direct Marketing)
مجموعه عملیات فروش پستی، فروش تلفنی، فروش اینترنتی و فروش از طریق SMS است.
نکته مهمی که باید توجه داشت اینکه اجرای همزمان و هماهنگ پنج عامل فوق در ترکیب متناسب با آمیخته بازاریابی ۴Ps، ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) نامیده می شود. درصورتی که IMC به درستی برنامه ریزی و اجرا شود، ایجاد سینرژی و هم افزایی خواهد کرد.
نظرات بسته شده است.