Take a fresh look at your lifestyle.

استراتژی های مهم برای آمادگی در بازاریابی تا سال ۲۰۲۰

استراتژی های مهم برای آمادگی در بازاریابی تا سال ۲۰۲۰

 

برای بسیاری از کسب‌وکارها سال ۲۰۲۰ به یک مهلت نمادین تبدیل شده است که برای آن طرح‌ها و استراتژی‌های مختلفی دارند. از طرف دیگر همه کارشناسان معتقدند چهره‌ی کارآفرینی و بازاریابی در سال ۲۰۲۰ به شیوه‌ی متفاوتی خواهد بود. از همین رو، ذی‌نفعان تلاش می‌کنند تا با پیش‌بینی روندهای آینده بازاریابی و فروش برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی کنند.

آینده بازاریابی در سال ۲۰۲۰

برای توسعه‌ی فلسفه آینده بازاریابی ، ما نیاز به درک مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۲۰ داریم.

سه عامل مهم در رفتار مصرف‌کننده تاثیر خواهد داشت.

  • پذیرش کامل فناوری‌های جدید: مصرف‌کنندگان سال ۲۰۲۰ به طور کامل به فناوری‌ و تکنولوژی وابسته هستند. با هر تکنولوژی جدیدی آن‌ها شگفت‌زده شده و می‌خواهند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
  • شفافیت: با به وجود آمدن تکنولوژی‌های بیشتر، جهان به سمت شفافیت بیشتر حرکت خواهد کرد. مصرف‌کنندگان به راحتی خواهند توانست کسب‌وکارها را با هم مقایسه کنند و بهترین محصول را انتخاب نمایند.
  • انتخابی بودن: رسانه‌ها و تکنولوژی‌های جدید، کسب‌وکارها را قادر می‌سازند تا در مورد شرکت‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستند، بسیار انتخابی عمل کنند.

افراط‌گرایی در کیفیت محصول و خدمات به مشتری

شاید افراط گرایی در مذهب و سیاست کار ناپسندیده‌ای باشد، اما افراط گرایی در ارائه تجربه عالی به مشتری یکی از عناصر اصلی آینده بازاریابی در سال ۲۰۲۰ است.

هم‌چنین باید در نظر داشته باشید که در محوریت قرار دادن مشتری، بدون در نظر گرفتن محصول در محوریت ممکن است.

در واقع، شما برای این‌که تجربه‌ی خوبی را به مشتری ارائه کنید، باید محصول مناسبی داشته باشید.

پس افراط گرایی در کیفیت محصول و خدمات به مشتری یک اصل اساسی در سال ۲۰۲۰ است.

به عنوان مثال سیاست بازگشت شرکت Zappos نمونه‌ای از افراط گرایی در خدمات به مشتری است.

مشتری آن‌ها اگر از محصول راضی نبود، می‌تواند تا ۳۶۵ روز بعد آن را بازگرداند.

البته به شرطی که محصول کهنه نشده باشد و در همان بسته‌بندی اصلی خود با اطلاعات سفارش برگردانده شود.

بازاریابی

ادغام تکنولوژی با بازاریابی و خدمات‌دهی

همان‌طور که گفتیم تکنولوژی در سال‌های آینده در حوزه‌ی بازاریابی بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

و از جنبه‌های مختلفی به کسب‌وکارها کمک خواهد کرد.

  • بهبود تجربه مشتری: فناوری‌های جدید به کسب وکارها کمک خواهند کرد تا تجربه‌ی مشتری بهتری داشته باشند. بنابراین استفاده از انواع تکنولوژی‌ها در سال ۲۰۲۰ برای شما ضروری خواهد بود.
  • افزایش بهره‌وری: فناوری‌ها می‌توانند فرآیندهای خاص و سخت را ساده‌تر کنند. در نتیجه، رضایت مشتری افزایش یافته و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
  • تولید سودآوری بیشتر: با اتوماتیک شدن فعالیت‌ها کسب وکارها با کار کمتر، سود بیشتری بدست خواهند آورد.

بدیهی است که داده‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارها در سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

جمع‌آوری داده‌های مشتریان و تجزیه و تحلیل آن‌ها به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا از بهترین شیوه‌ها برای بازاریابی استفاده کنند.

در سال ۲۰۲۰ ثروتمندترین شرکت‌ها، آن‌هایی خواهند بود که از داده‌ها حداکثر استفاده را بکنند.

فروش در چند سال آینده با هدف نهایی فروش انجام نخواهد شد

مصرف‌کنندگان امروزی قبل از خرید هر محصولی با بیش از ۵ برند تعامل می‌کنند.
آن‌ها به شدت به پیام‌های تجاری و رفتار برندها توجه می‌کنند.

تحقیقات اخیر نشان داده که مدل فشاری قبلی با مدل کششی جایگزین شده است.

در چنین دورانی شما نباید برای خرید یک محصول به مشتری فشار بیاورید، بلکه باید این کشش را در او ایجاد کنید که خودش به سمت برند شما بیاید.

محتوا در سال‌های آینده نیز هم‌چنان پیشتاز خواهد بود.

محتوا به مردم ارزش ارائه می‌کند، آن خیلی کم به محصولات شما مرتبط است، بلکه بیشتر اطلاعات در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

این موضوع برای کاربر ارزشمند است. این شیوه فروش بدون تلاش برای فروش مستقیم است.

چهار اصل مهم که برای موفقیت باید در نظر بگیرید:

  • روی رسانه‌های شخصی خود سرمایه‌گذاری کنید:

با ایجاد رسانه‌ی شخصی می‌توانید کاربران را برای مصرف محتوا به وب‌سایت خود بکشانید

  • محتوا را به عنوان طعمه‌ای برای داده‌ها در نظر بگیرید:

محتوا برای کاربران ارزشمند است، شما می‌توانید از طریق آن به جمع‌آوری بهترین و مرتبط‌ترین داده‌ها بپردازید.

  • داستان سرایی کنید:

داستان کسب وکار خود را بگویید و در ذهن مشتریان برای همیشه ماندگار شوید.

  • طراحی، طراحی، طراحی :

محتوای شما باید مرتبط، جذاب و مناسب باشد.

اما بیشتر از این موضوع، طراحی و طراحی تجربه کاربری اهمیت دارد.

طراحی مناسب در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر مورد توجه خواهد بود.

 

منبع: بازاریابی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.