Take a fresh look at your lifestyle.

آگهی تبلیغاتی هوندا در صندوق عقبش جا شد

هوندا، علاقه مند به استفاده از ترفند های بصری در تبلیغات، در پی به کارگیری برخی ترفند های بصری جدید است تا بتواند جانی تازه به آمار فروش خودروی مدل subcompact Fit خود بدهد.

به گزارش ام بی  ای نیوز، کمپین تبلیغاتی خودرو های مدل ۲۰۱۸ در حالی راه اندازی می شود که روند نزولی میزان فروش خودرو های کوچک همچنان ادامه دارد. به این ترتیب هوندا درصدد جلب علاقه به طیف وسیعی از محتوا در پلتفرم های مختلف است که البته قدرتمند ترین کمپین چند فرهنگی، اجتماعی و موبایل محور به حساب می آید.

کمپین فوق از این خودرو به عنوان اتومبیلی کوچک اما جادار برای خریداران تازه کار نام می برد. یک ویدئو محصول نرم افزار اتوماسیون اتوماتیک روباتیک  (RPA) با صحنه ای معمولی از حیاط خلوت یک خانه شروع می شود. سپس ناگهان کل آگهی تبلیغاتی در صندوق عقب خودروی مدل Fit جای می گیرد.

یک آگهی تبلیغاتی دیگر، ساخته شده برای شبکه تلویزیونیHulu، پرتاب دکمه های دستگاه video player داخل صندوق عقب خودرو را به تصویر می کشد.

آگهی های تبلیغاتی ویدئویی Snapchat و استوری های اینستاگرام، پرتاب ایموجی ها و دیگر عناصر بصری بومی نرم افزار ها داخل صندوق عقب یک خودروی مدل Fit را نشان می دهد.

ترفند های بصری هوندا در حالی مطرح و ارائه داده می شوند که بازاریابان در پی کشف راه هایی برای حفظ نقش متقاعدکنندگی آگهی های تبلیغاتی در عصر جست وجو و مسدود کردن آنها هستند. بازاریاب صنعت بیمه، Geico، مهارت فراوان خود را در زمینه تاکتیک ساخت یک سری آگهی های تبلیغاتی نظیر کمپین های تبلیغاتی غیر قابل پیش بینی در سال ۲۰۱۵ میلادی ثابت کرده است. این بازاریاب در ادامه برنده جایزه Film Grand Prix در جشنواره خلاقیت بین المللی کن شد.

هوندا و RPA در زمینه ساخت ویدئو های جذاب و چشمگیر، محصول هنرمند فعال در حوزه stop-motion، آقای پس، رکورد زده اند. اوایل سال جاری، این خودروساز به کتاب سال چهره های مشهور خود در قالب آگهی تبلیغاتی Super Bowl برای خودروی مدل CR-V SUV جان بخشید.

اما آگهی های تبلیغاتی خودروی مدل ۲۰۱۸ Fit که اواسط ماه جولای کم کم به معامله گران ضربه زد، با چالش جدیدی در بازار خودرو های کوچک کم فروش مواجه شد. با توجه به داده های اطلاعاتی دریافتی از وب سایت خبری Automative News، میزان فروش هوندا Fit با ۵٫۲درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به ۳۱ هزار و ۱۲۶ دستگاه در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۶ رسید. در ادامه آمار فروش خودروی subcompact رقیب نیز کم شده است که از آن جمله می توان به افت ۲۳٫۶درصدی میزان فروش خودروی مدل Versa نیسان، افت ۵ درصدی میزان فروش Fiesta فورد و افت ۳۸٫۱ درصدی میزان فروش Sonic شورلت اشاره کرد.

به گفته سوزی راسیک، دستیار معاون بازاریابی American Honda Motor Co ، ضمن تلاش برای کشف و جلب تمایل خریداران جوان تر برای خرید خودروی مدلFit، هوندا به منظور اطلاع رسانی درباره محصول مورد نظر خود روی فناوری دیجیتال تکیه می کند. ۸۰درصد از بودجه کمپین صرف کار روی فناوری دیجیتال می شود. در خصوص دیگر مدل ها، هوندا معمولا ۳۰ تا ۴۰درصد از بودجه تبلیغاتی خود را به فناوری دیجیتال اختصاص می دهد.

در شرایطی که کامیون ها و خودرو های SUV بیشترین تعداد علاقه مندان در میان خریداران را به خود اختصاص می دهند، هوندا همچنان به Fit به عنوان یک برند حیاتی در راستای جذب خریداران تازه کار نگاه می کند. قیمت این مدل خودرو از ۱۶هزار و ۱۹۰ دلار شروع می شود. حدود ۷۰درصد از خریداران خودروی مدل Fit را خریداران جدید محصولات هوندا تشکیل می دهند و ۵۸۹درصد از آنها برای خرید دومین خودرو نیز بار دیگر به هوندا مراجعه می کنند.

به عقیده راسیک، بدون شک میزان فروش این مدل خودرو کم است، اما هوندا از آن عقب نشینی نمی کند. هوندا به این مدل خودرو به عنوان فرصتی عالی برای بازگشت جوانان به سوی هوندا می نگرد. این خریداران مشتری های اسپانیایی و آمریکایی های آفریقایی تبار را در بر می گیرند که به نظر آنها کمپین های هوندا اختصاصی است.

یک آگهی تبلیغاتی جدید محصول آژانس تبلیغاتی اسپانیایی هوندا یعنی Orci به نام «زندگی محرمانه Fits » جذابیت ها و خصوصیات جالب خودرو را نشان می دهد.

فروشگاه چند فرهنگی Muse پشت یک سری آگهی تبلیغاتی موسوم به «جرات و جسارت» است که ضمن هدف قرار دادن آمریکایی های آفریقایی تبار، ستاره اینستاگرام، رنی را نیز به تصویر می کشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.