چگونه به شیوهی موثر از لینکدین بهره بگیریم؟
چند راهکار برای بهره گیری از لینکدین به شیوه ای موثر
لینکدین یکی از ابزارهای ارزشمند و حرفهای عصر کنونی است. این ابزار کاربردهای حرفهای بسیار زیادی دارد از جمله: پیدا کردن شغل، استخدام کارکنان جدید، پیدا کردن همتیمی برای شروع کار بر روی یک ایده، شبکهسازی و بحث در مورد موضوعات مختلف با دیگر متخصصان، ایجاد روابط آنلاین و توسعهی کسبوکار.
اگر از دید بازاریابی نگاه کنیم:
لینکدین یک ابزار بسیار مفید برای جذب ترافیک و رساندن مشتری به کسب وکار شما است.
اثربخشی لینکدین برای کسب وکار شما تا حد زیادی به صنعتی که در آن فعالیت میکنید، بستگی دارد و در حالیکه از لحاظ فنی یک شبکهی اجتماعی محسوب میشود، اما استراتژیهایی که برای استفاده از آن به کار میگیرید، باید متفاوت از سایر شبکههای اجتماعی باشد. به خاطر اینکه مخاطبان این شبکهی اجتماعی حرفهای هستند و دوست ندارند در یک وبسایت حرفهای شاهد محتواها و افراد غیرحرفهای باشند.
برای همین لازمست نکات بسیار مهمی را در رابطه با لینکدین مدنظر قرار دهید.
چگونه پروفایل لینکدین حرفهتری ایجاد کنیم؟
اساسیترین عنصری که در لینکدین وجود دارد، پروفایل شما است.
شما باید مطمئن شوید که پروفایل لینکدین شما به صورت کامل پر شده باشد.
برای این کار لازم است، موارد زیر را به صورت متوالی انجام دهید.
یک صفحه لینکدین ایجاد کنید
اگر شما میخواهید به عنوان یک شخص عضو لینکدین شوید، بهتر است از صفحات شخصی استفاده کنید.
اما اگر میخواهید برای کسبوکار خود صفحه بسازید، بهتر است صفحهی بیزنسی را انتخاب کنید.
برای این کار تنها یک ایمیل شرکتی و یک آدرس وب سایت داشته باشید.
اما این موضوع باعث میشود شرکت شما هویت واقعی خود را حفظ کند.
به عنوان تصویر، بهتر است از لوگوی شرکت خود استفاده کنید تا باز هم جلوهی حرفهایتری به صفحه خود بدهید.
برای مهارتهای خود ایندورس(endorse) جمعآوری کنید
چه چیزی چشمگیرتر از پروفایل لینکدینی است که مهارتهای شما در آن لیست شده باشد.
مردم در مورد با حرفهای دیگران قضاوت میکنند.
اگر تعداد امتیازهای داده شده به شما در ارتباط با مهارتهای تان بیشتر باشد، مردم به شما به چشم یک متخصص نگاه خواهند کرد.
برای این که این مرحله را به درستی پیش ببرید، قبل از هر چیزی لازمست مهارتهای خود را به درستی شناسایی کرده و آنها را در صفحه خود یادداشت کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که در صفحه کسب وکار خود نمیتوانید برای مهارتهایتان امتیاز جمع کنید، چون این کارکنان کسب وکار شما هستند که مهارتی دارند نه خود کسب وکارتان.
همین که شما در بخش تخصص صفحه کسب وکارتان به مهارتهای موجود در تیمتان اشاره کنید کافیست.
صفحه لینکدین خود را برای جستجو بهینه کنید
بسیاری از افرادی که به مهارتهای شما در کسبوکارشان نیاز دارند، از طریق جستجو اقدام میکنند.
اگر شما بتوانید پروفایل خود را به خوبی بهینهسازی کنید، در نتایج اولیهی جستجو خواهید بود.
بدین ترتیب امکان بیشتری برای همکاری با افراد خواهید داشت.
برای این کار کافیست کلمات کلیدی مرتبط با مهارتهای تان را انتخاب کنید.
و آنها را در بخش مختلف صفحه لینکدین خود به کار گیرید از جمله در بخش summary، در بخش مهارتها، علایق و … .
ارتباطات لینکدین خود را به سی آر ام انتقال دهید
اگر شما فردی شناخته شده و حرفهای باشید، امکان اینکه تعاملاتی که روزانه در صفحه لینکدین شما ایجاد میشود، رفته رفته زیادتر شود، بسیار زیاد است.
برای همین بهتر است که از ویژگیهای لینکدین استفاده کنید.
یکی از آنها امکان انتقال ارتباطات به سی آر ام است.
به این ترتیب، شما میتوانید حتی متن ارتباط، ارتباطات قبلی، اطلاعات تماس و هر چیز اطلاعات دیگری را از این طریق در دسترس داشته باشید.
استفاده از گروههای لینکداین
لینکدین شامل گروههایی هست که به صورت کاملا حرفهای در حوزههای مختلف در حال فعالیت هستند.
شما میتوانید عضو این گروهها شوید.
با فعالیت در آنها نه تنها با افراد حرفهای مختلف در حوزهی کاری خود آشنا شوید؛ بلکه با فعالیت حرفهای به برندینگ شخصی خود بپردازید.
بروزرسانی مداوم و اشتراکگذاری آنها در شبکههای اجتماعی دیگر
یکی از سادهترین راهکارها برای نشان تخصص خود اینست که محتواهای بسیار ارزشمند در شبکههای اجتماعی خود منتشر کنید.
شما میتوانید پستهای وبلاگی کسب وکار خود را در لینکداین نیز به معرض نمایش بگذارید.
به این ترتیب نه تنها تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما زیاد خواهد شد، بلکه شما به عنوان یکی از متخصصان حوزهای که در آن فعالیت میکنید، شناخته خواهید شد.
شما میتوانید محتواهای وبسایت را به جای صفحه لینکدین شخصی خود در پیج لینکداین وبسایت تان منتشر کنید.
برچسب ها: استفاده حرفه ای از لینکدین, لینکدین, لینکدین برای کسب وکار
نظرات بسته شده است.