نقش توصیفات مشتری در جلب اعتماد مشتریان آنلاین
چگونگی استفاده از توصیفات مشتری در جلب اعتماد مشتریان آنلاین
همهی ما میدانیم که مشتریان امروزی خیلی دیر به کسبوکارها اعتماد میکنند، چرا که در گذشته سخنان تعریفی و تمجیدی نادرست بسیاری از کسبوکارها شنیدهاند. و محصولاتی را خریداری کردهاند که همان چیزی که شنیده بودهاند نبوده است. از همین رو، در بازاریابی عصر جدید، جلب اعتماد مشتری بیش از هر چیزی اهمیت دارد.
امروزه بازاریابان تلاش میکنند از طریق روشهای مختلف اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند.
برای این کار از بازاریابی محتوایی، بازاریابی ویدیویی، خدمات به مشتریان عالی و صداقت استفاده میکنند.
با این حال، تحقیقات نشان میدهد که مردم اعتماد ناچیزی به گفتههای خود صاحبان کسبوکار و بازاریابانشان دارند.
در عوض، گفتههای مشتریان دیگر به شدت در ذهن و تصمیم آنها تاثیرگذار است.
از همین رو کسبوکارهای بسیار زیادی به توصیفات مشتری یا همون تستیمونیالها روی میآورند.
هر کسبوکاری میتواند از مزیتهای بیشمار تستیمونیالها یا توصیفات مشتری بهرهمند شود.
در ادادمه چند نکتهی مهمی که باید به هنگام استفاده از توصیفات مشتری در سایت خود رعایت کنید، آورده شده است.
شما از تستی مونیالها برای جلب اعتماد مشتری استفاده خواهید کرد.
بنابراین فقط آن توصیفاتی را منتشر کنید که به جای پیشنهاد مستقیم محصول شما به جزئیات و نقاط دردی میپردازند که محصول شما آنها را برطرف میکند.
این موارد منجر به تحریک ذهنی مشتری میشوند و او را به خرید ترغیب میکنند.
علاوه بر این، اگر شما همهی توصیفات مشتری را در وبسایت خود منتشر کنید، کاربر بین آنها گم شده و احتمالا بین گفتهها تناقض هم پیدا کند.
اکثر وبسایتها اغلب حدود ۵ تا ۱۰ عدد توصیف دارند.
براساس آنچه که تحقیقات نشان دادهاند:
اضافه کردن تصویر مشتری در کنار بیانیهاش، میزان کلیک را به طور قابل توجهی بالا میبرد.
بنابراین از هر مشتری که برای شما تستیمونیال میفرستد، بخواهید تا همراه با آن عکسی را نیز ارسال کند.
این تصویر میتواند فاکتور اعتماد به کسبوکار شما را تا ده برابر افزایش دهد.
بهترین مکان برای نمایش توصیفات مشتری همان صفحهی اول سایت، در قسمتهای پایینی آن است.
بسیاری از کسبوکارها این موضوع را نادیده گرفته و تستی مونیال ها را در بخشهای مختلف سایت نمایش میدهند.
این کار دقیقا مثل اینست که یک فرد پشت سر هم از خود تعریف کند و بگوید که چقدر کارش خوب و حرفهای است.
در چنین شرایطی نه تنها مخاطب اعتماد نخواهد کرد، بلکه حس بدی به دست آورده و شاید حدس بزند که تستیمونیالهای شما فیک و جعلی هستند.
محصولی که هر کسبوکاری ارائه میدهد، ممکن است از جهات گوناگون برای مشتریان ارزشمند باشد.
بنابراین، شما باید تستی مونیال ها را به گونهای انتخاب کنید که همهی نیازهای همهی مشتریان را مدنظر قرار دهد.
به عنوان مثال، اگر شما هم در زمینهی شبکههای اجتماعی فعالیت میکنید و هم در زمینهی سئو؛ یک تستیمونیال از مشتری شبکههای اجتماعی خود و یک تستی مونیال از مشتری سئو خود منتشر کنید.
همانطور که گفتیم مشتریان امروزی بسیار هوشمندتر از قبل شدهاند.
آنها به سادگی میتوانید توصیفات مشتری جعلی و واقعی را از هم تشخیص دهند.
از طرف دیگر، این توصیفات برای جلب اعتماد مردم ساخته شدهاند.
جلب اعتماد چیزی نیست که به همین راحتی به دست آید.
شما هم اگر محصول یا خدمات خوبی ارائه کنید، مطمئنا مشتریانی خواهید داشت که بخواهند راجع به خدمات خوب شما و احساسات خود حرف بزنند.
منبع: impactbnd
برچسب ها: بازاریابی آنلاین, تستی مونیال, توصیفات مشتری
نظرات بسته شده است.