Take a fresh look at your lifestyle.

چرا برخی از افراد روابط عمومی هنوز نگران هستند؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) روابط عمومی همیشه بر روابط متکی است. هیچ چیز تغییر نکرده است، مگر این که شاید شغل های ما باید از لحاظ تئوری راحت تر شده باشند، چرا که اکنون ابزارهایی داریم که کار گوش دادن و حفظ روابط دو طرفه را راحت تر کرده است.


پس چرا برخی از افراد روابط عمومی هنوز نگران هستند؟ نا مطمئن هستند؟ مشکوک هستند؟ حقیقت این است که، و این حقیقت کثیفی است، که برخی از افرادی که نام خود را افراد روابط عمومی می گذارند چیزی از این نوع نیستند. آن ها فقط تبلیغات چی هایی هستند که کارشان تبلیغ و پروپاگانداست.


متخصصان واقعی روابط عمومی، رسانه های اجتماعی را در آغوش می گیرند (از آن ها استقبال می کنند) چرا که ما تخصص و تجربه استفاده بهتر و بیشتر از آن را داریم. اگر شما هنوز متقاعد نشده اید، فقط من این را نمی گویم. بلکه سر مارتین سورل، رئیس WPP می گوید: “در این دوران دیجیتال، روابط عمومی به دارای مزیت هایی است.”

 

دنی راجرز در مصاحبه مارتین با PRWeek، از او سوال کرد آیا این خطر وجود داشت که رشد رسانه های اجتماعی به این معنی باشد که توسط آژانس های تبلیغاتی پذیرفته شود و زیرمجموعه ای از آن شود. سورل این گونه فکر نمی کند: “آژانس های تبلیغاتی می گویند که می توانند این کار را انجام دهند، اما آن ها نمی توانند.”


پل هولمز از The Holmes Report این قیاس شگفت انگیز را در رابطه با روابط عمومی دارد که می تواند در یافتن داستان های حقیقی عالی باشد، اما ما به اندازه کافی خوب نیستیم که به آن ها بگوئیم، مادامی که تبلیغات فقط داستان را می سازند، اما این کار واقعا و حقیقتا خوب است. مردم امروز حقیقت و اعتبار می خواهند. تبلیغات نمی تواند این کار را انجام دهد. هیچ وقت.


بنابراین امروز، تاکید من روی مکانیسم ها و پلت فرم های رسانه های اجتماعی نیست. نمی خواهم پیش بینی کنم که ویسپر، توییتر بعدی است یا اسنپ چت، فیسبوک بعدی.


مشخص شده است که رسانه های اجتماعی مهم هستند و اینکه این مسئله درباره به مردم و رفتار انسان است و نه اسباب بازی جدید براق بعدی.


همه ما هم اکنون باید بدانیم که اگر شما شروع به اجتماعی کردن کسب و کار خود نکنید، در نهایت شما کسب و کاری نخواهید داشت.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

نظرات بسته شده است.