Take a fresh look at your lifestyle.

۱۹ نکته آموزشی از میلیاردرهای جوان (بخش دوم)

امروزه تصور فردی که قادر باشد قبل از ۳۰ سالگی به ثروتی میلیاردی دست پیدا کند، کمی عجیب به نظر می رسد. با این حال لازم است با این واقعیت که امری شدنی و ممکن است مواجه شوید. با این حال در این رابطه نحوه عمل افراد بسیار مهم است. بدون تردید افراد زیادی هستند که هدف خود را دست یافتن به ثروت میلیاردی می دانند با این حال در این امر ناموفق هستند، علت اصلی آن نیز عدم برنامه ریزی و انتخاب مسیر درست است. در ادامه۱۰ نکته  طلایی دیگر را برای شما آورده ایم.

۱۰- بدانید که چه محصولی عالی خواهد بود

در بازارهای رقابتی مهم ترین اصل کیفیت برتر است و به همین خاطر لازم است محصولات خود را با استانداردی بالا وارد بازار کنید. با این حال در بسیاری از موارد مشاهده شده که کیفیت نیز ضامن موفقیت در فروش نشده است. علت این امر به این خاطر است که اقدامات پیش از تولید به خوبی صورت نگرفته است. منظور از این بخش این است که باید قبل از اقدام به تولید نسبت به محصولی که قرار است تولید کنید، به یک جمع بندی مناسب دست پیدا کرده باشید.

برای مثال باید بدانید که محصول شما قرار است چه نیازی را برطرف کند و میزان آن تا چه حد خواهد بود. همچنین لازم است محصولات مشابه سایر شرکت ها نیز مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانید کاری نوین انجام دهید. در این رابطه توجه به این نکته ضروری است که جامعه هدف نیز معیاری تأثیر گذار خواهد بود.

برای مثال در صورتی که شرکت شما در کشورهای دیگر نیز نمایندگی دارد، لازم است فرهنگ و نیاز مردم آن منطقه یا کشور به درستی شناسایی شده و در صورت نیاز تغییراتی در محصول اعمال کنید.

به طور کلی افراد از خرید خود توقعاتی نظیر امنیت، سلامت، قیمت مناسب، زیبایی و. . . را دارند که لازم است همواره به عنوان اصلی کلی مورد توجه قرار گیرد.

۱۱- قبل از اقدام به درستی فکر کنید

اقدامات سریع نتایج سریع را نیز به همراه خواهد داشت که به علت آنکه افراد تحت این شرایط نمی توانند به خوبی در رابطه با موضوع پیش روی خود تفکر داشته باشند، با نتایج منفی مواجه خواهند شد. تحت این شرایط لازم است قبل از آنکه کاری انجام دهید، به درستی راجع به آن و پیامدهایی که به همراه خواهد داشت فکر کنید. در این بخش منظور از فکر کردن عقب نشینی و متوقف کردن روند رو به جلو نیست بلکه باید بدانید در فضای حال حاضر کسب وکار به قدری رقابتی و پرجنب  و جوش شده است که حتی یک تصمیم عجولانه و اشتباه می تواند جایگاه شما را به شخص دیگری واگذار کند.

اگرچه اختصاص دادن زمانی برای فکر کردن نیز ممکن است شما را از دور رقابت دور نگه دارد، با این حال هدف این است که در درازمدت در کورس رقابت بمانید و نباید دلخوش به نتایج لحظه ای و  گذرا بود. این امر اگرچه برای افراد جوان دشوار است، با این حال در راستای تبدیل شدن به مدیری خارق العاده لازم است از همین ابتدای کار خود به طور حرفه ای عمل کنید. وجود فردی با تجربه نیز به شما در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک خواهد کرد.

۱۲- کسب سود را اولویت اول خود قرار ندهید

فراموش نکنید شما در ابتدای راهی هستید که ممکن است شرکت های دیگر مدت ها قبل از آن عبور کرده باشند. این امر بدین معنا است که شما برای قرار گرفتن در رده های بالا و تبدیل شدن به یکی از برترین شرکت ها در حوزه کاری خود امری دشوار در پیش رو دارید. اگرچه فعالیت شما باید با سود همراه باشد تا شرکت شما توجیه اقتصادی برای ادامه کار پیدا کند، با این حال اگر هدف اول کسب سود باشد، نمی توانید مزیت رقابتی درستی را ایجاد کنید.

تحت این شرایط لازم است کاری را انجام دهید که سایر رقبا به هر دلیلی از انجام آن ناتوان هستند و بدون شک این امر باعث خواهد شد در کوتاه مدت با سود کمی مواجه شوید، با این حال همانطور که در موارد گذشته به آن اشاره شده است، باید افق دید خود را به عنوان فردی حرفه ای اهداف بلندمدت معطوف کنید.

۱۳- مدرن باشید

اشتباه بسیاری از مدیران این است که به روش های قدیمی کار مدیریت را جلو می برند. توجه داشته باشید که هرچیزی مدت زمان خاص خود را دارد و نمی توان در عصر حاضر که با انفجار تکنولوژی مواجه هستیم، مانند صد سال قبل فکر و اقدام کرد. به همین خاطر لازم است همواره خود را به عنوان شرکتی مدرن و امروزی مطرح کنید.

برای مثال حضور فعال در شبکه های اجتماعی پرطرفدار باعث خواهد شد وجهه شرکت توانمند تر از قبل به نظر برسد. با این حال مدرن بودن عملا به نفع خود شرکت نیز است. برای مثال در صورتی که ساختمانی مدرن برای شرکت خود مهیا کنید بسیاری از هزینه ها نظیر انرژی، کاهش چشمگیری خواهند یافت. با این حال ممکن است در ابتدای کار توانایی مالی شما محدودتر از آن باشد که بودجه ای کافی به این امر اختصاص دهید. این امر نباید موجب قرار گرفتن در این مسیر شود و تحت این شرایط خلاقیت به کمک شما خواهد آمد. برای مثال می توانید ساختمان شرکت را به نحوی خلاقانه طراحی کنید تا امکان اعمال تغییرات و تجهیز کردن آن وجود داشته باشد.

۱۴- نمونه اولیه بسازید

فرض کنید محصولی را تولید و روانه بازار کرده   اید که با نقص فنی مواجه است. چنین مشکلاتی ممکن است به علت ایرادات طراحی یا حین تولید رخ دهند. تحت این شرایط وجهه شرکت شما ضربه سختی خواهد خورد و اعتماد ها به برند شما با افت چشمگیری مواجه می شود. به همین خاطر همواره لازم است نمونه اولیه از محصولی را که قرار است وارد بازار کنید، تولید کرده و مورد آزمایش و بازبینی قرار دهید تا از نتیجه بخش بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۱۵- همواره حرفی برای زدن داشته باشید

بسیاری از شرکت ها سایت و صفحه های شخصی خود در شبکه های اجتماعی را صرفا به معرفی محصولات خود اختصاص می دهند. این امر در درازمدت موجب روزمرگی در کار شما خواهد شد که بدون شک مخاطبان را آزار خواهد داد. به همین خاطر همواره باید حرفی جدید برای گفتن داشته باشید. برای مثال یکی از اقدامات الزامی برای هر شرکتی این است که روند شکل گیری خود از ابتدا تا حال حاضر را برای مخاطب شرح دهد.

این گونه موارد که مانند داستان است برای افرد از جذابیت خاصی برخوردار بوده و به این علت که پایانی برای آن وجود ندارد، مانند یک سریال فرد را به دنبال کردن آن ترغیب می کند. با این حال چگونگی نگارش آن نیز بسیار مهم بوده و لازم است به نحوی ساده و گیرا نوشته شود. این امر تنها یک اقدام بوده و نباید خود را محدود به موارد اندک در این رابطه کرد.

۱۶- دلایل شکست را فهرست کنید

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که افراد بی دلیل شکست نمی خورند. حتی اگر افراد شکست خورده خود منکر اشتباه خود شوند این امر برای آنها نیز صادق است. به همین خاطر یکی از اقدامات هوشمندانه این است که شکست های خود و سایرین را مورد تحلیل عمیق قرار دهید و دلیل یا دلایل آن را در جایی یادداشت کنید. با این کار از تکرار مشابه آن برای خود جلوگیری خواهد کرد.

۱۷- همه بخش ها را همواره تقویت کنید

عدم رسیدگی به شرکت و قدرتمند تر ساختن آن، روند پیشرفت شما را کند خواهد ساخت. به همین خاطر لازم است تمامی قسمت های شرکت را همواره قوی تر سازید. بسیاری از افرد تنها تمرکز خود را معطوف به بخش های اصلی کرده و از سایر قسمت ها غافل می شوند که به نظرشان تصمیمی کاملا اقتصادی است. با این حال اگر بهترین ها را در اختیار نداشته باشید، حتی اگر در کوتاه مدت با تکیه بر توانایی ها و خلاقیت های خود به خوبی پیش بروید، خیلی زود از رده های بالای رقابت جدا خواهید شد. به همین خاطر همواره بخشی از سود خود را باید برای تجهیز کردن شرکت کنار بگذارید.

۱۸- فرهنگ منحصر به فرد خود را ایجاد کنید

رفتار و اقدامات شما باید نسبت به سایرین متفاوت باشد تا مورد توجه قرار گیرد. درواقع اگر می خواهید تأثیری عمیق بر مخاطب خود داشته باشید باید مخصوص رفتار کنید. در این رابطه توصیه ها صرفا بر ایجاد یک فرهنگ مخصوص خود بوده و افراد باید با توجه به جامعه هدف و توانایی های خود در این رابطه اقدام کنند. به همین خاطر هرگونه توصیه بیشتر جنبه کپی برداری به خود خواهد گرفت.

۱۹- ترس از شکست را کنار بگذارید

شکست یک فاجعه نیست، اقدامات بعد آن است که می تواند فاجعه را ایجاد کند. درواقع به هر دلیل همواره ممکن است با شکست مواجه شوید. حتی اگر به بهترین شکل نیز کار خود را جلو ببرید این امر باز در کمین شما خواهد بود.

برای مثال ممکن است شعبه جدید شما با بلایی طبیعی مواجه شده و به طور کلی غیرقابل استفاده شود.

تحت این شرایط لازم است جسارت و اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید. بدون شک تردید باعث خواهد شد فرصت های شما نصیب رقبای تان شود و این بدترین شکست خواهد بود.

نظرات بسته شده است.