Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره تبلیغات در سطح وسیع

پرسش: مدیر تبلیغات و بازاریابی یک شرکت بزرگ هستم و بنا بر دستور مدیرعامل قصد تبلیغات در سطح گسترده را دارم. چه توصیه ای برای من دارید؟

پاسخ کارشناس: توصیه نخست ما این است که اگر مجموعه تحت مدیریت شما برای این منظور چیده نشده اند، قبل از هر کاری یک شرکت تبلیغاتی یا مشاور زبده و باتجربه را به کار بگیرید تا در کنار شما باشد، اما به طور کلی با مشاور یا بدون مشاور باید به نکات زیر توجه داشته باشید. مخاطبان یا مشتریان خود را به طور دقیق شناسایی کنید و با پژوهش و نظرسنجی مشخص کنید که اکثر آنها از چه رسانه یا رسانه هایی استفاده می کنند یا چه رسانه هایی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. بعد از آن مشخص کنید هدف شما از تبلیغ چیست.

می خواهید برندینگ کنید (یعنی نام تجاری خود را نزد مشتری اعتبار ببخشید) یا قصد افزایش فروش در کوتاه مدت را دارید. سهم بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید. در هر صورت هر شرکتی در دوره های زمانی مختلف، توان مالی مشخصی برای تبلیغات دارد. چهارم اینکه از نظر جغرافیایی مشخص کنید قصد تبلیغ ملی دارید یا محلی. با مشخص شدن این موارد ، بسیاری از رسانه ها از دستور کار شما خارج می شوند و با تعداد محدودتری رسانه روبه رو خواهید بود که می توان از آنها به صورت مکمل استفاده کرد.

برای مثال، اگر بودجه تبلیغاتی شما زیاد نباشد یا قصد تبلیغ محلی  (حتی یک شهر) را داشته باشید، قاعدتا استفاده از صدا و سیما منتفی است. یا به عنوان مثالی دیگر اگر قصد انجام تبلیغاتی را دارید که نیاز به توضیحات زیادی دارد، استفاده از پیامک یا تلگرام منتفی است. اگر هم قصد تبلیغات در شهر خاصی را دارید، استفاده از نشریات چاپی محلی و مختص آن شهر کارایی بیشتری دارد، بنابراین تعیین عناصر بالا بسیار اهمیت دارد. بعد از آن با مشاوره افراد زبده به راحتی به یک کمپین مناسب و روش های کارآمد تبلیغاتی خواهید رسید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.