Take a fresh look at your lifestyle.

آشنایی با ترفندهای تبلیغاتی

بیشتر شرکت ها در تبلیغات خود از ترفندهای تبلیغاتی استفاده می کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند.

شما هرروز توسط تعداد زیادی ترفندهای تبلیغاتی بمباران می شوید. اینکه روزانه چه مقدار تبلیغات را می بینید، نمی توان دقیق مطرح کرد.

ولی محققانی که بازار ۳۰سال گذشته را بررسی کرده اند، می گویند مردم حداکثر روزانه ۲هزار تبلیغ مشاهده می کنند؛ از تابلو های تبلیغات گرفته تا تلویزیون.

به گزارش خبرآنلاین، امروزه این آمار به ۵ هزار تبلیغ رسیده است، البته این آمار به این معنی نیست که متوجه همه آنها می شویم.

در حالی که اکثر ما می دانیم تبلیغاتچی ها تلاش سختی می کنند تا مردم عادی برای خرید پول خرج کنند.

شاید توجه نکرده ایم که چگونه و با چه حقه ها و ترفندهای تبلیغاتی ما را به خرید ترغیب می کنند.

اگر به این تبلیغات توجه بیشتری کنیم شاید از خرید هایی که ناگهانی و تحت تأثیر ترفندهای تبلیغاتی انجام می شوند، جلوگیری کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، هفت حقه ای را که شرکت ها در تبلیغات خود برای جا کردن در دل مردم استفاده می کنند به شما می گوییم.

۱- ترفندهای تبلیغاتی با استفاده از خوشایند بودن، طمع و بهره از حس

اکثر تبلیغات در تمرکز بر هفت حس شیطانی مانند هوس، شکم پرستی، طمع، تنبلی، خشم، حسادت و غرور است.

به نوع ترفندهای تبلیغاتی شرکت های خودروسازی توجه کنید. به طور مثال همسایه ها به خودروی جدید شما حسادت می کنند (حسادت) یا اکثر رستوان ها قول غذا های زیاد با پول کم را می دهند (شکم پرستی).

۲- ترفندهای تبلیغاتی با استفاده از برانگیختن احساسات

وقتی می بینید برای استفاده یا خرید یک محصول هیجان زده یا خوشحال هستید، شاید تأثیر تبلیغات این محصول باشد.

به گفته مایکل هریس، رئیس یک شرکت تبلیغاتی که به تاجران کمک می کند «مردم دکمه جریحه دار کردن احساسات دارند که این دکمه ها عبارتند از:

امید: تبلیغاتی مانند خوشگل تر شدن، بهتر شدن، لاغر شدن و …

اعتماد: معرفی سخنگو های مختلف برای معرفی برند. «اگر یک شخص نامدار از این محصول استفاده می کند پس حتما خوب است.» اعتماد و اعتبار تبلیغات را مهم تر جلوه می دهد.

لذت: ما در عصر لذت های لحظه ای قرار داریم. هرچیزی که بتواند زندگی را برای مصرف کننده لذت بخش تر کند، راحت تر به فروش می رسد.

شور: اگر عجله نکنید تمام می شود؛ مطمئن باشید که حتماً دلیلی وجود دارد که تبلیغات شما را به عجله در خرید تشویق می کند. خود به خود مشتری را به سمت خرید می برد و انگیزه برای خرید و خرید خوب ایجاد می کند.

۳- ترفندهای تبلیغاتی وقتی بقیه افراد نیز انجام می دهند

هر کسی در دوران تحصیل دوست داشته بین دوستانش باحال باشد. رایج ترین ترفندهای تبلیغاتی این است که مشتری فکر کند از چیزی جا مانده است.

۴- ترفندهای تبلیغاتی با استفاده از هنرپیشه ها و مردم جذاب برای تبلیغ

تا به حال دقت کرده اید که چرا در تبلیغات غذا ها یا شکلات و شیرینی از افراد خوش چهره استفاده می کنند؟

به طور مثال در تبلیغات لباس ورزشی از ورزشکار معروف و خوش چهره و خوش هیکل استفاده می کنند تا مردم تحت تأثیر قرار بگیرند و فکر کنند مانند این ورزشکاران لباس به تن شان می آید.

۵- با استفاده از استمرار در تبلیغ

شاید به نظر اعصاب خردکن باشد ولی همین تکرار های بیش از حد باعث می شود تبلیغ در ذهن بیننده بماند.

علاوه بر این هرچقدر تکرار کنید که به این محصول نیاز دارید، به شخص تلقین می شود که به این محصول نیاز دارد.

۶- ترفندهای تبلیغاتی با استفاده از ارزان بودن

این حداکثر ۱۰ هزار تومان است؛ حتماً خیلی از تبلیغ های این مدلی را دیده اید که در آن خرید، قیمت ذکر شده است. در حالی که بعد از اینکه محصول را تهیه می کنید باید برای نگهداری یا سایر هزینه های آن پول بدهید.

۷- ترفندهای تبلیغاتی با تبلیغ های خنده دار

هنگامی که مطلبی را می بینید یا می خوانید که ناخودآگاه باعث خنده شما می شود، توجه شما را به خود بیشتر جلب کرده است.

شاید مشتری متوجه منظور تبلیغ نشود یا حتی مقداری هم برای او خنده دار باشد و باعث جلب توجه او شود.

نظرات بسته شده است.