Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی رویدادی چیست؟

بازاریابی رویدادی چیست و چگونه می‌توان از مزیت‌های آن در کسب‌وکار بهره‌مند شد؟

در میان هزاران روش بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه پدید آمده‌اند، برخی از روش‌ها از بازگشت سرمایه‌ی بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از افراد به روش‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی اینترنتی روی آورده‌اند، چون برای بسیاری از کسب‌‌وکارها نتیجه‌بخش بوده است. با این حال، یک استراتژی صحیح بازاریابی ازترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین را استفاده می‌کند.

بازاریابی رویدادی یکی از بهترین انواع بازاریابی آفلاین است که برندها از آن برای تبلیغ محصول و یا خدمات شرکت خود بهره‌مند می‌شوند. رویداد در واقع به جمع‌شدن تعدادی از افراد کنار هم و صحبت حول یک موضوع خاص گفته می‌شود. برندها می‌توانند میزبان رویداد، شرکت‌کننده و یا حامی رویدادها باشند.

همان‌طور که گفتیم یک استراتژی صحیح بازاریابی ترکیبی از استراتژی‌های بازاریابی آفلاین و آنلاین است.

کسب‌وکارها سعی می‌کنند از هر راهی شده، رشد و توسعه پیدا کنند.

بازاریابی رویدادی نقش بسیار موثری در رشد کسب‌وکارها دارد، بنابراین شرکت‌ها علاقه‌مندند که از آن بهره‌مند شوند.  در ادامه برخی از مزایای بازاریابی رویدادی را می‌خوانید.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل شرکت‌ها برای میزبانی یک رویداد ایجاد و ساخت هویت تجاری‌شان است.

شما با بازاریابی رویدادی قادر خواهید بود، خود را از سایر رقبا متمایز و شناخته‌شده‌تر نمایید.

۷۴٪ از شرکت‌کنندگان رویدادها معتقدند که شرکت‌ آن‌ها، برند و خدمات پس از رویداد آن‌ها توسعه یافته است.

بیایید نگاهی به چند رویداد مهم در سراسر جهان بیندازیم و ببینیم چرا برندها در آن‌ها شرکت می‌کنند؟

  • هفته مد: یک برند سبک زندگی که می‌خواهد لوکس به نظر برسد
  • سوپرباول: برندهایی که می‌خواهند نام‌شان در کنار بزرگ‌ترین برندهای جهان دیده شود و به سیل مخاطبان آن‌ها دست پیدا کنند.
  • رویدادهای خیریه: برندهایی که می‌خواهند مسئولیت اجتماعی قبول کنند و دوست دارند از خیریه‌ها حمایت کنند.
  • رویدادهای کارآفرینی: برندهایی که می‌خواهند نشان دهند برای رشد جامعه تلاش می‌کنند.

هنگامی‌که می‌خواهید رویدادی را میزبانی کنید، باید به این موضوع فکر کنید که مشتری شما کیست و حدس می‌زنید در چه رویدادهایی حضور پیدا کنند؟

یکی دیگر از راه‌ها ارتباط با خبرنگارانی است که در رویدادها حضور دارند. آن‌ها می‌توانند سروصدای زیادی ایجاد کنند و توجهات را به سمت شما جلب کنند.

هم‌اکنون بسیاری از برندها از طریق وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. همان‌طور که می‌دانید هیچ روش ارتباطی نمی‌تواند جایگزین ارتباطات رو در رو شود.  این امکان را برای شما و مشتریان‌تان فراهم می‌کند تا از نزدیک با هم در ارتباط باشید و مسلما تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتری خواهد گذاشت.

براساس تحقیقات افزایش تعامل با مشتری منجر به افزایش ۵ برابری وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری آنان است.

امروزه هیچ کدام از روش‌های بازاریابی به انداز‌ه‌ی بازاریابی دهان به دهان موثر و تاثیرگذار نیست.

بازاریابی رویدادی باعث سروصدای زیادی می‌شود و هر کسی که بخواهد در رویداد شرکت کند، مسلما به دنبال همراه است.

۷۹٪ از بازاریابان آمریکایی مشتریان بالقوه‌ی خود را از رویدادها جذب می‌کنند.

شما باید اطلاعات کسانی که در رویداد شما شرکت کرده‌اند را ثبت کنید.

اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید باید سطح ارتباط مشتری با برند شما را نشان دهد.

بدین ترتیب شما می‌توانید مشتریان بالقوه را از بین تعدادی از زیادی از افراد شرکت‌کننده شناسایی کنید و با پیگیری‌های بعدی، آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

۶۵٪ از برندها معتقدند که رویدادها به آن‌ها کمک می‌کنند تا نسبت به محصولات و برندها درک بهتری داشته باشند. آن‌ها معتقدند رویدادها(آفلاین و آنلاین مثل وبینارها) روش مناسب‌تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و سایر انواع تبلیغات هستند.

آموزش در رویداد به طرق مختلفی می‌تواند صورت بگیرد، اگر نحوه استفاده از محصول شما پیچیده است، می‌توانید وبینارهایی برگزار کنید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید. یا می‌توانید غرفه‌ای در یک نمایشگاه مشهور اجاره کنید و به آموزش کسب‌وکار خود بپردازید.

همه چیز به ایده‌های شما و مشتریان‌تان بستگی دارد.

رویدادها بسیار اعتمادساز هستند.

در واقع، رویدادها نقش اساسی در اعتمادسازی ایفا می‌کنند.

مردم به برندهایی که از نزدیک با آن‌ها آشنا هستند بیشتر اعتماد می‌کنند.

این نکته را هم فراموش نکنید که رویدادها می‌توانند آنلاین هم شکل بگیرند، مثل وبینارهایی که این روزها تعداد آن‌ها بسیار زیاد شده است.

حتی وبینارهای آنلاین هم که اغلب با هدف آموزش صورت می‌گیرند، منجر به افزایش اعتماد می‌شوند.

اعتماد باعث می‌شود که تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا کند.

زیرا مشتریان وفادار بهترین مبلغان برند شما خواهند بود.

منبع: instapage

برچسب ها: بازاریابی از طریق رویداد, بازاریابی رویدادی, برگزاری رویداد, رویداد

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.