Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره حفظ و نگهداری مشتری

پرسش: صاحب یک شرکت بزرگ هستم و می خواهم از مشتریان وفادارم قدردانی کنم. چه توصیه ای به من دارید؟

پاسخ کارشناس: براساس اصول روانشناسی هدیه گرفتن برای افراد ارزش خاصی دارد، به ویژه اگر به صورت ناگهانی و غیرمنتظره باشد. اگر هدیه برای بچه های افراد باشد اثرگذاری آن دوچندان است چون چیزی با ارزش تر از فرزندان برای یک شخص وجود ندارد. هدیه دادن در روز تولد افراد، سالگرد ازدواج آنها و. . . نیز مؤثر است. سعی کنید هدایا را با کارت و گل ارسال کنید. جملاتی را در کارت ها بنویسید که فرد کاملاً احساس شخصی بودن و صمیمانه بودن را از آن برداشت کند.

مطمئن باشید این روش می تواند مؤثرتر از تخفیف دادن به افراد باشد چون در تخفیف دادن باز هم این مشتری است که به شما پول پرداخت می کند و تصور می کند شما فقط سود کمتری می کنید و برای کسب سود و فروش بیشتر بهانه ای یافته اید تا به او تخفیف دهید.

بنابراین روش هدیه دادن مؤثرتر است. مطمئن باشید به این ترتیب قلب مشتریان را تسخیر می کنید و هرگز شما را فراموش نخواهند کرد؛ آن قدر که حتی اگر رقبای شما خدمات بهتری را ارائه بدهند، باز هم کسب و کار شما انتخاب اول آنها خواهد بود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.