Take a fresh look at your lifestyle.

گام های مهم در طراحی تبلیغات پر جاذبه

آگهی های تبلیغاتی، علاوه بر اینکه باید ویژگی های کالا را با دقت و به درستی معرفی کنند، باید بتوانند مخاطبان و مشتریان بیشتری را نیز جذب کنند.

به گزارش پارک بازاریابی، برای جذب مشتریان بیشتر، علاوه بر اینکه نیازهای مشتریان یکی از عوامل اصلی در جذب آنها به سمت کالای معرفی شده است، بلکه جذابیت های تبلیغاتی نیز اثر چشمگیر و مهمی دارند. به همین دلیل در این مقاله سعی شده است به نکات مهم و اساسی برای طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذاب پرداخته شود. در ادامه به ویژگی های یک پیام تبلیغاتی جذاب اشاره می شود.

۱- بیان مزیت های اصلی محصولات

بیان ویژگی های اصلی یک کالا و مزیت هایی که نسبت به محصولات مشابه و رقیب دارد، از جمله نکات اصلی در تهیه و طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذاب است.

۲- استفاده از پیام های هشداردهنده

در صورتی که آگهی تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید که یک هشدار تقریبا مهمی را به مردم می دهد، می تواند مخاطبان بیشتری را جلب کند. برای برخی از شرکت ها که کالاهای بهداشتی یا ایمنی تولید می کنند استفاده از این پیام ها بسیار مناسب است ولی متن پیام و آگهی نباید به گونه ای باشد که ترس شدید یا نامناسبی را ایجاد کند، بلکه باید یک پیام آگاهی دهنده که در عین حال هشدار نیز می دهد باشد تا مخاطبان را به اندیشیدن درباره کالای شما وادار کند. البته لازم به ذکر است که رعایت اصول اخلاقی و انسانی و رعایت صداقت و درستی در اولویت است و اهمیت ویژه ای دارد.

۳- استفاده از پیام هایی با محتوای شوخی

اگر بتوانید پیام تبلیغاتی خود را به شکل یک شوخی مناسب مطرح کنید، بسیار مؤثر خواهد بود چرا که شوخی ها بیشتر از پیام های جدی در ذهن مردم باقی می مانند و بیشتر از آگهی های جدی می توانند مخاطبان را جذب کنند.

۴- انتخاب روش مناسب عملی کردن پیام تبلیغاتی

در نهایت باید تلاش کنید مناسب ترین و بهترین روشی که می تواند پیام تبلیغاتی ای را که تهیه و طراحی کرده اید به مخاطبان ارائه دهد، انتخاب کنید. روشی که برای عملی کردن و ارائه پیام تبلیغاتی خود انتخاب می کنید می تواند جذابیت پیام شما را عینیت بخشیده و تصویر عمیقی در اذهان مشتریان شما ایجاد کند.

در زیر به برخی از روش های ارائه جذاب تبلیغات اشاره شده است.

۱- ارائه شواهد موثق و قابل اطمینان

در برخی از پیام های تبلیغاتی از ارائه شواهدی استفاده می کنند که مزیت های کالا یا خدمات معرفی شده توسط آنها را نسبت به کالا یا خدمات رقبا به شکل موثق و با دلایل و شواهد قابل اطمینانی نشان می دهد. این گونه پیام های تبلیغاتی نیز علاوه بر اینکه می توانند اعتماد بیشتری را به سوی خود جلب کنند، بلکه از جذابیت بالایی نیز برخوردارند، بنابراین استفاده از این روش نیز می تواند بسیار مفید و پر جاذبه باشد. تنها نکته ای که باید در این زمینه به آن اشاره کرد رعایت اصل صداقت است.

۲- حتما تاکنون با پیام های تبلیغاتی که همراه با شعر و آهنگ هستند مواجه شده اید.

پیام های تبلیغاتی که به شکل شعر و آهنگ تهیه می شوند از جذابیت بالایی برخوردار هستند و بیشتر از پیام های دیگر بر سر زبان  مردم می افتند و توجه آنها را جلب می کنند، بنابراین در صورتی که بتوانید از پیام های اینچنینی استفاده کنید می توانید به جلب مشتریان بیشتری دست پیدا کنید.

۳- بیان توانمندی های تکنیکی شرکت تولید کننده

بیان توانمندی های و سابقه درخشان یک شرکت تولید کننده می تواند میزان اعتماد مردم و جذابیت پیام را افزایش دهد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.