Take a fresh look at your lifestyle.

روی ارزش های خود ثابت بمانید

فرصت امروز: ارزش در اصطلاح دانش جامعه شناسی، عقایدی است که افراد یا گروه های انسانی درباره آنچه مطلوب، مناسب، خوب یا بد است، دارند. به طور کلی به اموری که برای اعضای گروه اهمیت دارند و آرمان مشترک اعضای گروه تلقی می شوند، ارزش می گویند. در تعریفی دیگر ارزش خاصیتى است که چیزى را موردپسند، قدردانى و قابل احترام قرار می دهد.

هر شرکتی دارای یکسری ارزش ها است که باید مورد توجه قرار گرفته و ترویج شوند. برای مثال اگر ارزش یک شرکت در سازگاری با محیط زیست است، تمامی افراد آن شرکت باید خود را مقید به آن نشان دهند و این امر نباید با تغییراتی نظیر عوض شدن مدیریت، کنار گذاشته شود. درواقع این امر باید به سایر افراد حاضر در شرکت دیکته شود تا عملکرد و نوع رفتار آنها براساس آن شکل گیرد.

ایده

جرارد کلیسترلی کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی هلندی است. او چندین سال به عنوان مدیرعامل شرکت فیلیپس (شرکت هلندی و چندملیتی تجهیزات الکترونیکی است، که دفتر مرکزی آن در شهر آمستردام هلند قرار دارد) فعالیت می کرد و طی این مدت توانست دستاورد های فوق العاده ای را نصیب شرکت کند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲ این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده تجهیزات روشنایی و نورپردازی در جهان شناخته شد. مشارکت با مشتریان از جمله مهم ترین ارزش های این شرکت است که همواره به آن متعهد مانده و این امر منجر شده است این شرکت به عنوان سمبلی در این رابطه در سراسر جهان مطرح شود.

درواقع مدیران این شرکت بر این باور هستند که موفقیت آنان بستگی به میزان جذب مخاطب دارد و این مردم هستند که در نهایت با خرید خود چرخ های شرکت را به حرکت در می آورند و باعث می شوند آنان بتوانند به سمت جلو در حرکت باشند. اگرچه این شرکت هموراه با یک مدیر اداره نشده است، با این حال وجه مشترک تمامی آنها این بوده است که به این امر احترام گذاشته و آن را جزو اولویت های خود قرار داده اند.

هنگامی که این شرکت خط تولیدی را در کشور چین احداث کرد، متوجه این امر شد که در این کشور قوانین در رابطه با حفظ محیط زیست به نسبت آمریکا به مراتب آسان تر است و این امر زمینه را برای فعالیت بیشتر آنان فراهم می ساخت. با این حال این شرکت در راستای حفظ محیط زیست و احترام به آن از این کار خودداری کرد و به شیوه سابق فعالیت خود را در این کشور ادامه داد. همین امر باعث شده است چهره بسیار خوبی از این شرکت در ذهن افراد شکل گیرد که این خود به محبوبیت بیشتر این برند با اخلاق منجر شده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– ارزش هر شرکت باید به نحوی در بین تمامی افراد حاضر در آن به خوبی نهادینه شود. در غیر این صورت رفتار آنان کاملا رنگ تظاهری به خود خواهد گرفت که بدون شک این امر از نگاه مردم به دور نخواهد بود و می تواند وجهه شرکت شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

– وظیفه رسیدگی و اطمینان از اینکه ارزش های شرکت به خوبی در تمامی قسمت ها پیاده می شود برعهده مدیر آن است. با این حال فراموش نکنید که این امر باید همواره پرورش داده شود تا به دست فراموشی سپرده نشود.

– بدون شک هر فرهنگ و کشوری، ارزش های خاص خودش را دارد. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که ارزش های شما با آنان در مغایرت نباشد، در غیر این صورت به احتمال زیاد با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. در صورتی که مجبور به فعالیت در چنین کشوری هستید، بهتر است از قبل برای آن فکری کنید.

– ارزش و ارزش آفرینی، معمولا  به عنوان بخش کوچکی از درس بازاریابی و همین طور سرفصلی از درس برندسازی مورد بحث قرار می گیرند. به همین خاطر لازم است مدیران شرکت ها در صورت نیاز، به مطالعه در این زمینه بپردازند. توجه به این نکته ضروری است که یک کسب و کار اقتصادی تنها زمانی سودآور و ماندگار خواهد شد که بتواند ارزش آفرینی کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.