Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره افزایش سهم بازار

پرسش: مدیر بازاریابی و فروش یک شرکت واردکننده ساعت های لوکس مردانه و زنانه هستم. با توجه با رکود بازار برای افزایش سهم بازار چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟

پاسخ کارشناس: بازار هدف شما یک بازار هدف اختصاصی است یعنی گروه مشتریان شما کسانی  هستند که قدرت و توانایی مالی بالایی دارند، بنابراین بازاریابی و تبلیغات باید با هدف گذاری درست انجام شود.

شما برای اینکه به سهم فروش بالایی در بازار دست پیدا کنید نیاز به اطلاعات اولیه مناسب دارید. طبعا گروه هایی از افراد که جزو طبقه مرفه اقتصادی است می تواند جزو مشتریان شما باشند. پس از جمع آوری اطلاعات اولیه لازم است که متناسب با شأن مشتری اطلاع رسانی و تبلیغات کنید، بنابراین باید توجه داشته باشید نوع، زمان، مکان و شیوه بازاریابی و تبلیغات شما باید کاملا حرفه ای و براساس استانداردهای بین المللی باشد زیرا کسی که قرار است از شما ساعت چند ده میلیونی بخرد طبعا نیازها و خواسته های او با افراد دیگر جامعه فرق دارد و شما نمی توانید از شیوه های عمومی تبلیغات برای افراد خاص استفاده کنید.

شما طبعا می دانید کسی که مشتری ساعت چند ده میلیونی است لباس و کفش و کیف او نیز متفاوت است. همچنین نوع کسب و کار او باید به گونه ای باشد که بتواند نیازهای او را بر طرف کند. شما باید افرادی باشید که میانگین درآمد ماهانه آنها چند ده میلیون است و این افراد خاص به کارهای خاصی مشغول هستند و با توجه به متفاوت بودن سلیقه و علاقه آنها شما باید به گونه ای از شیوه های بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید که بتوانید در بازه زمانی مشخصی نیاز او را شناسایی و برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

ساعت های لوکس و گران قیمت بازار مخصوصی دارد که ورود و حضور در این بازار نیاز به تخصص، تجربه و دانش حرفه ای دارد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.