Take a fresh look at your lifestyle.

چرا برند اپل طراحی لوگوی خود را تغییر داد؟

چرا برند اپل طراحی لوگوی خود را تغییر داد؟

 

آیا میدانید برای اولین بار طراحی لوگوی شرکت اپل را یک جوان هنگ کنکی ایده پردازی و طراحی کرده است؟ داستان تغییر لوگوی اپل از آنجایی شروع شد که استیو جابز در اواخر سال ۱۹۷۷بعد از چندین بار شکست مجدد به شرکت اپل بازگشت .

در شرایطی که شرکت همیشه مورد تمسخر دیگران بود استیو جابز برای توسعه شرکت و عبور از کنایه ها تصمیم به طراحی مجدد لوگو شرکت اپل نمود. لوگوی اپل در ابتدای طراحی شکل یک سیب با رنگین کمان بود . اما استیو جابز با حذف رنگین کمان و یک رنگ کردن شکل سیب ٬ به لوگو هویت و یکپارچگی بخشید .

تغییر لوگو در شرکت اپل ۲ نتیجه خیلی مهم داشت

۱-  با حذف رنگارنگ بودن لوگو کمپانی اپل به صورت جدی تر و حرفه ای تر کار خود را آغاز کرد . و لوگوی تک رنگ اپل را منحصربفرد کرد آن را به دنیای مدرن معرفی نمود.

۲-  چارچوب لوگوی اپل حفظ شد تا به صورت حرفه ای ارتباطش را با مخاطبان وفادار قدیمی حفظ کند. تغییر در جنس لوگو ی اپل ابتکاری بود که آن را به شیشه و چرم و جیوه مایع تغییر داد. در نهایت لوگوی تغییر یافته اپل مخاطبان را به استفاده از کالای با کیفیت و زندگی کاملا مرفه تشویق نمود .

هم اکنون لوگوی برند مشهور این روزهای موبایل و لپ تاپ و … اپل ٬ تک رنگ ( سفید) میباشد. که توجه بالای این برند را به کیفیت و عملکرد محصولات خود نشان می ‎دهد.

برندینگ

علت انتخاب نام اپل را میدانید ؟ 

در یکی از یادداشت های استیو جابز آمده است زمانی که وی رژیم داشته است و به دستور پزشک میوه خوار شده بود ٬ به یکی از باغ های سیب سر میزند که در همان مکان متوجه میشود کلمه Apple نامی جالب  و با طراوت است .

در حال حاضر  برند اپل معتبرترین برند جهان است که بالغ بر ۱۱۸ میلیارد دلار ارزش واقعی دارد.

 

منبع: ادریس

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.