Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره بازاریابی آژانس املاک

پرسش: مدیر یک بنگاه معاملاتی املاک هستم و با توجه به رکود حاکم بر مسکن به دنبال راهی برای کسب درآمد از طریق خرید و فروش هستم. شما در وضعیت فعلی چه پیشنهادی دارید؟

پاسخ کارشناس: بنگاه های املاک در ایران دارای سیستم مشخصی برای بازاریابی و فروش نیستند و اگر از تعداد کمی از آنها بگذریم باید بگوییم مشاوران املاک براساس یک نوع تجربه سنتی و از پیش تعیین شده اقدام به خریدوفروش می کنند. در صورتی که فروش مسکن علاوه بر تجربه نیاز به دانش و مهارت دارد. بسیاری از مشاوران املاک از اهمیت مشاوره و شیوه های آن چیزی نمی دانند. بنابراین بخشی از رکود حاکم بر بازار مسکن معلول رفتارهای غیر حرفه ای مشاوران املاک است که اصول بازاریابی و فروش مسکن را نمی دانند یا با برخی از مهارت ها آشنا نیستند.

یک مشاور املاک علاوه بر اینکه باید صادق و صالح بودن باید دانش حداقلی در زمینه اقتصاد مسکن داشته باشد تا بتواند به افراد مشاوره درست بدهد. برخی از مشاوران املاک تصور می کنند که وظیفه شان پاسخگویی ساده به مشتریان احتمالی است که به بنگاه مراجعه می کنند در صورتی که یک بنگاه فعال معاملاتی باید علاوه بر بازاریابی، بازارسازی و مشتری آفرینی کند. شاید گروه های زیادی از افراد به دلیل عدم آگاهی خود را مستحق خرید مسکن ندانند، اما با مشاوره درست می توان برای آنها آپارتمان خرید.

یکی از وظایف مشاوران املاک ارائه مشاوره های حقوقی، ثبتی، اقتصادی، مالیاتی، عوارض و نوسازی، بانکی و سرمایه گذاری به مشتریان است. مشتری اگر بتواند مشاوره های خوبی از مشاوران املاک شما در زمینه خرید مسکن دریافت کند طبعا موجب اعتماد بیشتر او می شود و زمینه ها را برای عقد قرارداد فراهم می کند. در صورتی که بخش زیادی از مشاوران توانایی لازم را در ارائه خدمات مشاوره ای مسکن ندارند و همین موجب رکود و پایین آمدن درآمد شما می شود.

برای اینکه بتوانید درآمد بیشتری از بنگاه املاک کسب کنید از نیروهای توانا و با تجربه و دانش استفاده کنید تا آنها با خلاقیت و نوآوری برای هر ملکی یک ایده نو و تازه ارائه و با ایجاد اعتماد پایدار زمینه های رشد و رونق در بازار مسکن را فراهم کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.