Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره شرایط تخفیف

پرسش: مدیر فروش یک شرکت تولید لوازم التحریر هستم و قصد دارم برای فروش بیشتر برای محصولات تخفیف قائل شوم. چه توصیه ای برای من دارید؟

پاسخ کارشناس: نخستین پیشنهاد این است که برای تخفیف مناسبتی در نظر بگیرید. مثلاً جشنواره تابستانی، سالگرد تأسیس یا… به هیچ عنوان تخفیف دائمی روی کالاهای تان منظور نکنید، زیرا این کار ارزش کالاهای شما را نزد مخاطب کاهش می دهد و چه بسا به ارزش برند شما لطمه وارد کند.

دوم آنکه روی میزان تخفیف حساس باشید. برای کالاهای گران قیمت تخفیف بیشتری قائل شوید. درصورت امکان تخفیف بیشتر را به خرید بیشتر توسط مشتری ارتباط دهید تا در مجموع فروش شما بیشتر شود. سوم اینکه با در نظر گرفتن راهکارهای مناسب مطمئن شوید این تخفیف به مشتری می رسد و واسطه ها از آن بهره مند نشوند،

هر چند ایجاد انگیزه بیشتر برای واسطه ها و ویزیتورها هم خودش می تواند مناسب باشد. در این حالت سهم آنها را جداگانه در نظر بگیرید. چهارم اینکه حتماً باید به شکل های گوناگون میزان و دوره تخفیف را به اطلاع عموم مصرف کنندگان برسانید. اگر بودجه زیادی برای تبلیغات در این خصوص ندارید می توانید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.