Take a fresh look at your lifestyle.

۶ سیاست کاری برای موفقیت کسب و کارهای خرده فروشی

۶ سیاست کاری برای موفقیت کسب و کارهای خرده فروشی

کارآفرینان شرکت کارآفرینی رسانه inc و Ciree Linsenman   شروع کسب و کار در خرده فروشی را بیشتر توضیح می دهند و به این موضوعات می پردازند که چگونه می توانید در صنعت خرده فروشی شروع به کار کنید؟ آیا می خواهید فروشگاه غذای خاص خود، وسایل خاصی برای هدیه یا فروشگاه لباس را راه اندازی کنید؟ بنابراین باید بدانید آنچه پشت صحنه معاملات خرده فروشی شما می گذرد، حیاتی و مهم است زیرا سیستم های پشتیبانی شده ای که از آن استفاده می کنید، کسب و کار شما را زنده نگه می دارد. در اینجا شش مورد کلیدی که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خرده فروشی رعایت کنید، به شما معرفی می شود.

۱- سیاست های خود را حفظ کنید

این سیاست ها رهنمودهای گسترده ای هستند که شیوه های کلی کار را که کلیه کارکنان برای دستیابی به اهداف خود باید از آن پیروی کنند مشخص می کند. بنابراین، زمانی را برای فکر کردن به جزییات مختلف کسب و کار خود صرف کنید، سپس برای هر کاری برنامه ریزی زمانی داشته باشید و مشخص کنید چه کسی دقیقا باید آن کار را انجام دهد. این سیاست ها بیش از رویه های روزانه و قوانین کار در شروع کسب و کار اهمیت دارد.

می توان گفت: آنها یک نقشه راه برای موفقیت هستند. به جای اینکه کسب و کارتان را به صورت غیر رسمی راه اندازی کنید قوانینی را تنظیم کنید که انتظارات شما را مشخص می کند. هنگامی که برای راه اندازی کسب و کار تلاش می کنید، همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتد، بنابراین شما باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود، بتوانید اخلاق کاری و فضای کاری را که می خواهید در کسب و کار خود داشته باشید ایجاد کنید. تمرکز بر جزییات قبل از راه اندازی کسب و کار و زمانی که نسبتا تحت هیچ فشاری نیستید شما را قادر می سازد تا در شرایط پرتنش بتوانید تصمیمات خود را بگیرید تا کارکنان آنچه را که می خواهید انجام دهند.

۲- ساعت های کاری

کسب و کارهای خرده فروشی دو نوع ساعت کاری دارند؛ ساعت های کسب وکارخرده فروشی و ساعت های کار در فروشگاه.
ساعت های کسب وکار در خرده فروشی شامل وظایف زیادی از جمله فروش و دریافت، آماده سازی و برچسب گذاری کالا، تمیز کردن و قفسه بندی، شمارش پول نقد، سفارش کالای جدید، بررسی سفارشات ویژه، اطلاع دادن به مشتریان از وضعیت خریدشان، بازگشت کالاهای آسیب دیده، ضبط کردن نشانه ها، پاسخ دادن به تلفن و بسیاری دیگر از کارهای ضروری است که شما معمولاً نمی توانید در طول ساعت های فروشگاه انجام دهید. بنابراین ساعت های کاری خود را تعیین کنید.

اگر کسب و کار شما در یک مرکز خرید باشد، باید در ساعات خاصی فروشگاه را باز کنید. یاد بگیرید که خودتان را با محدودیت هایی همراه کنید. برای این منظور، یک برنامه هفتگی  تنظیم کنید که شامل ساعت های واقع بینانه کاری تان و توابع شبکه و بازاریابی اجتماعی آنلاین و مکالمات تلفنی گاه به گاه که به کسب وکار تبدیل می شوند، باشد. اگر آنچه را که انجام می دهید دوست داشته باشید و مشتاق انجام دادنش باشید کار کردن همیشه برای تان آسان خواهد بود.

برندسازی

۳- سیاست های اعتباری

بسیاری از خرده فروشان کوچک برای MasterCard، American Express یا Visa ثبت نام می کنند و مایل به پرداخت درصد کمی به بانک ها برای اجرای بخش های اعتباری شان هستند، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام کارت های اعتباری را قبول کنید. همچنین باید تعیین کنید که تحت چه شرایطی چک های شخصی را قبول خواهید کرد. اکثر شرکت های خرده فروشی که چک را قبول می کنند، از مشتری عکسی را برای شناسایی مطالبه می کنند و برخی کسب و کار های دیگر جزییات دیگری از جمله شماره تلفن منزل و کار مشتری مورد نظر را درخواست می کنند. بانک ممکن است بتواند به شما توصیه هایی را ارائه کند یا حتی با ارائه خدماتی از جمله تأیید صحت بررسی الکترونیکی، کمک کند تا هزینه های پذیرش چک های بد را کاهش دهید.

۴- سیاست های خدمات مشتری

چگونه می خواهید بازده و مبادلات را مدیریت کنید؟ آیا بسته بندی هدیه را ارائه می دهید؟ در مورد تغییرات چه برنامه ای دارید؟ با خدمات تحویل و سفارشات ویژه چه می کنید؟ خدمات به مشتریان می تواند به همان اندازه که با آنها سلام می دهید ساده باشد. کارکنان شما خط مقدم خدمات به مشتریان هستند. خط مشی های خود را به صورت کتبی تنظیم و اطمینان حاصل کنید که همه کارمندان از آن اطلاع دارند تا بدانند کسب و کار شما چگونه اداره می شود.

۵- سیاست های خانه داری در محیط کسب وکار

مهم نیست که چه نوعی از کسب و کار خرده فروشی را راه اندازی می کنید. یک موضوع برای اطمینان وجود دارد؛ باید به طور مداوم از کسب و کار خود حمایت کنید. خرده فروشان معتقدند که یک استاندارد سازگار از پاکیزگی و نظم و انضباط، مزایای متعددی را در برابر فروشگاه هایی که استانداردهای پاکیزگی را ندارند، برای شان به ارمغان می آورد زیرا در این صورت، مشتریان احساس امنیت بیشتری دارند، اعتماد آنها به کسب و کارتان بالاتر می رود و فروش شما توسط یک شرکت به خوبی حفظ می شود.

براساس اجاره نامه، صاحبخانه شما ممکن است اجازه محوطه سازی بیرونی و تعمیر و نگهداری ساختمان را به شما ندهد اما اگر ساختمان و محیط کاری تان برای خودتان باشد هر آنچه را که انجام می دهید بستگی به خودتان دارد. بهتر است یک لیست دیگر از وظایف را برای نظارت اضافه کنید از جمله تهویه مطبوع، آسانسور، روشنایی و پایانه های کامپیوتر که همه نیاز به نگهداری فنی دارند. کف اتاق، دستشویی و اتاق های کار نیز نیاز به مراقبت و توجه روزانه نیاز دارند. خرده فروشانی که به رنگ آمیزی، تمیز کردن پنجره ها، جایگزینی وسایل فرسوده و خدمات نگهداری اصلی اهمیت نمی دهند اغلب در کاهش مشتریان شان نقش دارند.

۶- سیاست های امنیتی

خرده فروشان برای کاهش احتمال سرقت، باید نگهداری پول نقد در فروشگاه را کاهش دهند. سپرده های بانکی باید در زمان های مختلف روز از فروشگاه خارج شوند تا غارتگران بالقوه از این موضوع که چه زمانی پول از فروشگاه تان خارج می شود آگاه نباشند. اگرچه بسیاری از خرده فروشان مشکلی با جرم و جنایت ندارند، اما مطمئناً احتیاط در این کار مسئله ای است که باید در فعالیت روزانه خود به کار ببرند.

همچنین بهتر است صاحبان کسب و کار از مسئول اداره کلانتری یا آژانس پلیس محلی خود درمورد دستورالعمل هایی که باید در دستور کار و آموزش کارکنان خود داشته باشند، سوال بپرسند. هنگامی که سازمان های اجرای قانون، این موضوع را که کلاهبردارهایی در منطقه وجود دارند به اطلاع شما می رسانند، اطمینان حاصل کنید که تمام کارکنان این اطلاعات را در اختیار داشته باشند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.