Take a fresh look at your lifestyle.

آشنایی با مفهوم نرخ تبدیل و بهینه سازی نرخ تبدیل

در ابتدا اجازه بدهید یادآوری کنیم که به چه چیزی می‌گوییم نرخ تبدیل؛ زمانی که یک بازدیدکننده روی سایت شما عملی را که مد نظر شما است را انجام می‌دهد، این بازدیدکننده برای شما تبدیل شده است به آنچه می‌خواهید. حال نسبت تعداد این بازدیدکنندگان که عمل مورد نظر را انجام داده‌اند به کل بازدیدکنندگان سایت شما نیز نرخ تبدیل نامیده می‌شود. این عمل مورد نظر شما می‌تواند ثبت‌نام در خبرنامه، ساخت حساب کاربری، فروش یک کالا یا خدمت، دانلود یکی از اپلیکیشن‌های شما یا هر چیز دیگری مثل این باشد. در واقع بحثی که دنبال خواهیم کرد، چگونگی اندازه گیری بهینه سازی نرخ تبدیل است، یعنی چگونه می توان تعداد کاربرانی که عمل مورد نظر را در وبسایت شما انجام می‌دهند را بیشتر کرد.

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست ؟

اگر زمان و تلاش زیادی را برای ایجاد یک سایت قدرتمند با محتوای مناسب و مورد نیاز کاربران تدارک دیده‌اید و همچنین استراتژی مناسبی را برای سئو و کسب ترافیک از موتورهای جستجو در پیش دارید، اما نرخ تبدیل conversion rate مناسبی را دریافت نمی‌کنید، وقت آن رسیده که به فکر بهینه‌سازی نرخ تبدیل Conversion Rate Optimization (CRO) باشید.

چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است ؟

  1. به طور کلی همیشه نیاز به بهبود طراحی و همینطور بررس اوضاع جهت افزایش نرخ تبدیل وجود دارد.
  2. با توجه به پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی باید بازخورد مناسبی و برگشت سرمایه داشته باشید. با رعایت استانداردهای CRO این عمل ممکن می‌شود.
  3. با انجام CRO (بهینه سازی نرخ تبدیل) می‌توانیم مشتریان هدف را داشته باشید.
  4. باعث کاهش هزینه‌های جذب مشتری می‌شود.

conversion rate optimization

هر فرد و هر شرکتی می‌خواهد که بیشترین بازخورد را از کسب‌وکار آنلاین خود بدست بیاورید؛ بنابراین نیاز به تدوین یک استراتژی برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل به وجود می‌آید تا به شما در دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان کمک کند. در ادامه به ۵ نکته برای شروع بهینه‌سازی نرخ تبدیل اشاره می‌کنیم :

۱. شناسایی موقعیت‌های کسب‌و‌کار و در فضای آنلاین

انجام تحقیقات SEO و کشف موقعیت‌های جذب ترافیک برای هدایت کاربران به سمت سایت بسیار مهم است و بعد از بدست آوردن این اطلاعات ارزشمند می‌توانید آن را برای تقویت استراتژی CRO خود بکار ببرید. بنابراین بعد از جذب کاربران می‌توانید آنها را به خریدار تبدیل کنید.

۲. تمرکز بر منابع اولیه

توسعه محتوا در وب‌سایت را با توجه به ورودی ترافیک فعلی در نظر بگیرید و بیشتر وقت خود را برای محتوای مناسب و مورد علاقه کاربران بگذارید.

۳. تنظیم اهداف قابل دسترس

اهداف خود را واقع بینانه در نظر بگیرید. اگر دارای محصولات گران قیمتی هستید، فروش شما سخت خواهد بود؛ بنابراین باید بهینه‌سازی نرخ تبدیل خود را از طریق بروزرسانی محصولات،بررسی علاقه‌مندی‌ مشتریان و اشتراک گذاری شروع کنید.

۴. فقط اطلاعات ضروری را درخواست کنید

مطمئن شوید که مشتریان شما می‌توانند اطلاعات درخواستی برای آگاهی رسانی در مورد بروزرسانی سیستم یا اشتراک‌گذاری تخفیف‌ها، هدایا، قرعه کشی و غیره را در اختیار شما قرار دهند. نام ، آدرس ایمیل و شماره تلفن از جمله اطلاعاتی هستند که یک مدیر کسب‌و‌کار در رابطه با مشتریان خود نیاز دارد. دقت کنید که اطلاعات اضافی درخواست نکنید چون باعث بی‌اعتمادی و عدم همراهی کاربر می‌شود.

۵. سرعت بارگذاری سایت

طبق بررسی انجام شده سرعت بارگذاری سایت می‌تواند در نرخ تبدیل شما تاثیر‌ گذار باشد. حتی یک تاخیر زمانی کوتاه در نمایش صفحه، یک کاهش ۷ درصدی را ممکن است به همراه داشته باشد. منبع

بهینه سازی نرخ تبدیل یعنی:

  • راهکاری ساختاریافته و سیستماتیک برای افزایش کارایی وبسایت شما
  • آگاهی و بینش بهتر از آنالیزهای سایت و بازخودهای کاربران
  • تعریف اهداف و نیازهای منحصر به فرد وبسایت شما (KPI)
  • مراقبت از ترافیک فعلی وبسایت شما و تبدیل بیشتر آنها به بازدیدکنندگان مورد نظر

بهینه سازی نرخ تبدیل

در نتیجه لازم است بدانید که بهینه سازی نرخ تبدیل به این معنی نیست که:

  • حدس و گمان یا هر چیزی که هر کس دیگری انجام می‌دهد را به عنوان بهینه‌سازی نرخ تبدیل به حساب آوریم.
  • نظر افرادی که بیشترین پرداخت‌ها را انجام می‌دهند در این عامل موثر بدانیم.
  • بدون در نظر گرفتن کیفیت یا تعامل و تمایل، کاربران تعداد زیادی از آنها را مجبور به انجام عمل مورد نظر کنیم.

نظرات بسته شده است.