فقط ۲۸۰۰ تومان، در ازای جذب ۱ مخاطب ارزشمند!!!
یکی از کمیتهایی که برای سنجش موفقیت کمپینهای تبلیغاتی آنلاین بنری توسط آگهیدهندگان درنظر گرفته میشود، هزینه نرخ جذب مخاطب (Customer Acquisition Cost) است که محاسبه آن بسیار راحت صورت میگیرد.
فرمول هزینه نرخ جذب مخاطب: بودجه مصرف شده تقسیم بر تعداد مخاطب جذب شده.
در ادامه به بررسی یک کمپین تبلیغاتی میپردازیم که با بودجه کمی شروع شد و توانست با اعمال یک سری تغییرات و بهینه سازی ها روی بنرها و صفحه فرود، هزینه نرخ جذب مخاطب بسیار مناسبی را بدست آورد.
معرفی مشتری:
“کنکورکمک” یک وبسایت محتوا محور است که در آن ویدیوهای آموزشی و مشاورهای مرتبط با کنکور در آن قرار گرفته میشود. این وبسایت به گروه حرف آخر تعلق دارد که یک در زمینه کتب کمکی مربوط به کنکور به فعالیت میپردازد و یک فروشگاه آنلاین هم دارد.
چالش:
با توجه به اینکه هر کسبوکاری امروزه به برندسازی در فضای آنلاین نیاز دارد، کنکور کمک تصمیم گرفت که در قدم اول خود در تبلیغات آنلاین نیز با تبلیغات کلیکی انجام دهد و پس از دریافت بازخورد و تست، روی تبلیغات آنلاین بنری خود تمرکز بیشتری کند.
راه حل:
در قدم اول، یک بنر تبلیغاتی برای این کمپین طراحی شده بود که در همان اوایل کمپین انتظارات مدیران کنکورکمک را برآورده نکرد و نتایج جالبی نداشت.
در قدم دوم، کنکور کمک از کمپین ناموفقی که داشت درس گرفت و یک ست بنر استاندارد و هماهنگ با صفحه فرود این کمپین طراحی کردند که با وجود نداشتن هیچگونه هدفمندی بازخورد بسیار خوبی داشت. در زیر نتایج کمپین قابل مشاهده است:
نتایج:
– ثبت ۱ شماره تماس در ازای هر ۲۰۰ کلیک
– هزینه دریافت هر شماره ۲۸۰۰ تومان
– بیشک دلیل موفقیت این کمپین تبلیغاتی، طراحی محتوایی و بصری مناسب و استاندارد صفحه فرود و بنرها بود.
نظرات بسته شده است.