Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره پیشرفت در مدیریت

پرسش: من به تازگی مدیر فروش یک شرکت تولیدی شدم. دوست دارم در مدیریت پیشرفت کنم؛ شما چه پیشنهادهایی دارید؟

پاسخ کارشناس: اگر تاکنون کارمند شرکت بودید و به تازگی مدیر فروش شدید باید به شما تبریک بگویم، چراکه توانایی های شما موجب شد تا مدیران ارشد شما را برای مدیریت فروش انتخاب کنند. برای پیشرفت علاوه بر دانش آموختن در دانشگاه و مدارس کسب و کار باید مهارت هایی را بیاموزید اول از همه مسئولیت پذیر باشید.

شما در برابر همه کارها و فعالیت ها و شکست های احتمالی مسئول هستید و قبول کردن این مسئولیت می تواند نشان دهنده اعتماد به نفس شما در امر مدیریت باشد. دوم اینکه به همکاران خود اعتماد داشته باشید و هیچ وقت از پیش قضاوت نکنید. اگر کارمند شما اشتباهی مرتکب شد او را سرزنش نکنید، بلکه سعی کنید راه حلی برای آن پیدا کنید. نکته سوم اینکه روحیه انتقاد پذیر داشته باشید.

اگر کارمندان از شما انتقاد کردند عصبانی نشوید، سعی کنید با مدارا نقد دیگران را قبول کنید. چهارم آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرید. در برابر هر سخن یا رفتاری سریعا واکنش نشان ندهید. پنجم اینکه با برنامه ریزی حرکت کنید تا کارمندان شما بتوانند بخشی از برنامه را اجرا کنند. شما در مدیریت فروش نیاز به برنامه ریزی دارید تا بتوانید اصولی و منطقی پیش بروید.ششمین نکته اینکه در امر مدیریت سعی کنید رهبر باشید نه رئیس. یک رهبر همراه و همگام با کارمندان کار را به انجام می رساند.

بنابراین به جای اینکه نگاهی از بالا به پایین داشته باشید خود را در کنار کارمندان خود قرار دهید و در صف جلو حرکت کنید. هفتمین نکته اینکه برای کارمندان پاداش در نظر بگیرید و زمینه دلگرمی آنها را فراهم کنید تا آنها بدانند فروش یا عدم فروش در زندگی آنها هم مؤثر است. هشتمین نکته اینکه مهارت های فروش همکاران خود را توسعه دهید و به آنها از طریق آموزش های حضوری یاد بدهید چگونه کار کنند و در زمینه فروش محصولات پیشرفت کنند.

پیشرفت آنها در فروش پیشرفت شما هم محسوب می شود. پس تا می توانید بر تجربه و مهارت آنها بیفزایید. نهمین نکته این است که فضای کسب و کار یا فروش را مهیا کنید. این فضاسازی برای هر کاری می تواند متفاوت باشد اما شما که مدیر فروش شدید همکاران شما برای اینکه بتوانند در فروش نقش و سهمی داشته باشند باید امکانات و فضای مناسب داشته باشند.

این امکانات شاید گاه یک خط تلفن یا میز باشد یا یک اتاق برای ایجاد ارتباط حرفه ای با مشتریان و دهمین نکته اینکه در مدیریت قاطع باشید و تصمیمات شما باید براساس یک منطق و برنامه باشد. کارمندان همیشه دوست دارند مدیری قاطع داشته باشند بنابراین تصمیمات باید جوری باشند که شما در تصمیم خود تجدید نظر نکنید.

اینها که برای شما یادآور شدیم بیشتر جنبه عمومی دارد اما برای اینکه در مدیریت فروش یک متخصص باشید باید توانایی خود را درزمینه های سواد مالی، هوش مدیریتی و دانش بازار هم افزایش دهید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.