Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی تبلیغات محیطی فروت لند میهن / با اعتماد به نفس شروع کردیم

شرکت میهن چندی است با روانه کردن محصول فروت لند خود وارد بازار داغ آبمیوه ها شده است. این بازار به گفته فرهاد پورمحمد، مدیر تبلیغات شرکت لبنی میهن بازار پرریسک و قدرتمندی است. با گرم تر شدن هوا و استقبال روزافزون مردم از بازار آبمیوه ها قطعا شرکت میهن سهم خود را از این بازار خواهد گرفت.

برای بررسی بهتر این محصول و همچنین گفت و گویی در رابطه با افتتاح کارخانه جدید میهن برای تولید محصولات لبنی دیگری مثل ماست،  دوغ و. . . و همچنین پخش محدود محصول جدیدی مثل یوگو ماست، با مدیر تبلیغات شرکت میهن به گفت وگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

وجود زیرساخت ها برای حضور در این حوزه

فرهاد پورمحمد، مدیر تبلیغات شرکت لبنی میهن در رابطه با محصول فروت لند و علت ورود این شرکت به چنین بازاری می گوید: تصمیم گسترده شدن سبد محصولات شرکت همواره وجود داشت. یکی از دلایل ورود شرکت میهن به بازار آبمیوه، وجود زیرساخت های مناسب و انجام سرمایه گذاری های خوب در خطوط تولید، انبارها مراکز پخش و نیروی انسانی بود. ضمن اینکه محصول آبمیوه نیز جدا از سبد کالایی شرکت میهن نبود، زیرا به لحاظ تأمین مواد اولیه و کارهای بسته بندی همکاری هایی با تأمین کننده های این حوزه از گذشته وجود داشت.

در همین راستا با بررسی های صورت گرفته نزدیک ترین محصول برای استارت گسترده کردن محصولات شرکت آبمیوه بود، چراکه این محصول نیازی به سرمایه گذاری های عظیم نداشت و می توانستیم از همان سیستم تولید و توزیعی که در اختیار داشتیم بهره ببریم. وی با سخت توصیف کردن بازار آبمیوه ادامه می دهد: گرچه بازار آبمیوه ها بازار سختی است، اما براساس برآوردهای خودمان به این نتیجه رسیدیم که می توانیم سهم مناسبی از این بازار دریافت کنیم.

اتفاقی که باید، افتاده است

وی در رابطه با زمان ورود این محصول به بازار می گوید: حدودا از هفته دوم فروردین ماه آبمیوه های فروت لند وارد بازار شد، اما این ورود با حجم بسیار کم و به صورت آزمایشی همراه بود. با گذشت زمان حجم و میزان پوشش هم گسترش یافت تا امروز که یک پخش سراسری را برای این محصول در نظر گرفتیم.

مدیر تبلیغات شرکت میهن در رابطه با تبلیغات محیطی این شرکت که در ابتدا تنها در اختیار طعم پرتقال بود، ادامه می دهد: بازار آبمیوه و طعم های ارائه شده در آن برخلاف بازار بستنی که می توان طعم ها و شکل های مختلف ارائه کرد تا حدی محدود است. قطعا یکی از طعم های پرطرفدار هم همان طعم پرتقال هست که به عنوان بنر در سطح شهر تبلیغ شد.

پورمحمد همچنین در رابطه با مزیت این محصول نسبت به سایر رقبا می گوید: فضای آبمیوه با فضایی که شرکت میهن در گذشته آن را تجربه کرده بود تا حدی متفاوت است، به طور مثال در بازار بستنی امکان ارائه طعم های متنوع در فرم های مختلف وجود دارد، اما در بازار آبمیوه دست تولیدکننده بسته است. شما به عنوان مصرف کننده، اعتقاد دارید که یک آبمیوه از آبمیوه دیگر در طعم خوشمزه تر است و دلیل آن هم کیفیت مواد اولیه و طعم ایجاد شده است.

در همین راستا شرکت میهن نیز با تکیه بر این دو مؤلفه سعی کرده خود را از سایر برندها متمایز کند و در نهایت طعمی ارائه دهد که به ذائقه عموم مردم نزدیک باشد. البته باید تأکید کنم براساس نظرسنجی ها و برآوردهای صورت گرفته حس می کنیم که این اتفاق رخ داده است.

وی در رابطه با انتخاب نام فروت لند برای محصول جدید این شرکت می گوید: با توجه به برنامه های شرکت و تمرکز آن بر بخش صادرات در پی آن بودیم که در کوتاه مدت و میان مدت به کشورهای منطقه و همسایه و در بلند مدت به کشورهایی با مسافت طولانی محصولات خود را صادر کنیم.

متأسفانه براساس تجربه نه چندان مطلوبی که در انتخاب نام بستنی ها وجود داشت بر آن شدیم تا برای این محصول نامی را انتخاب کنیم که ضمن جذاب بودن در بازار داخل در خارج کشور هم قابل استفاده باشد تا هم معنای خوبی داشته و هم تلفظ آن راحت تر باشد و بتوان کار تبلیغاتی مناسبی برای آن انجام داد، به همین جهت فروت لند را انتخاب کردیم.

بزرگ ترین سمپل ایران را اجرا کردیم

پورمحمد در رابطه با شیوه های تبلیغاتی و راه کارهای بازاریابی این شرکت برای معرفی محصول جدید میهن می گوید: در نوروز سال جاری سمپلی را برگزار کردیم که به عقیده من بزرگ ترین برنامه سمپل اجرا شده در ایران بود. در همین راستا در یک بازه دو هفته ای در تعطیلات نوروز حدود ۳۷۰هزار نفر سمپل شدند و این سمپل در حدود ۲۰ شهر کشور و عمدتا مناطق توریستی حال سیاحتی یا زیارتی انجام شد. علاوه بر سمپل کمپین های محیطی نیز داشتیم که عمده آن در تهران و چند شهر دیگر مثل شیراز و مازندران هم در حال اجراست. روند تبلیغات به همین صورت ادامه دارد تا اینکه شاید در ما های آتی به پخش تیزر تلویزیونی هم روی آوردیم.

وی در مورد بازخوردهای فروش و محصولات جدید این شرکت مثل یوگو ماست می گوید: می توانم بگویم از برنامه و پلنی که برای خود تعریف کرده بودیم جلوتر هستیم و فروش همانطور که پیش بینی می کردیم خوب بود. در رابطه با محصولات جدید شرکت نیز باید بگویم؛ حدود یک ماهی است که کارخانه جدید شرکت میهن برای تولید محصولات لبنی پاستوریزه مثل دوغ، ماست، شیر پاستوریزه و… افتتاح شده است. اما این محصولات نیز در حجم بسیار محدود و به طور آزمایشی توزیع شده است تا در صورت رضایت و فروش به تولید انبوه برسد.

مدیر تبلیغات شرکت لبنی میهن در پایان در رابطه با تبلیغات این نوع محصولات می گوید: به دلیل سراسری نشدن این محصولات هنوز تبلیغی برای آنها صورت نگرفته است، اما در آینده ای نزدیک شاهد این امر خواهیم بود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.