Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره تبلیغات در فضای مجازی و روزنامه

پرسش: مدیر یک شرکت تولیدی هستم و بسیار مایلم در روزنامه ها محصولات شرکتم را تبلیغ کنم، اما همکاران من مرا تشویق می کنند تا در فضای مجازی تبلیغ کنم. آیا واقعا عصر تبلیغات در روزنامه ها گذشته است؟

پاسخ کارشناس: بی تردید با آمدن تکنولوژی های جدید رسانه های جدیدی هم خلق شده اند، اما این به معنای حذف یک رسانه نیست. روزنامه ها هنوز به دلایل مختلف قابل اعتماد و استناد هستند. تبلیغات در روزنامه چند تا حسن دارد: اول اینکه شما روزنامه را براساس موضوع انتخاب می کنید مثلا اگر محصولی ورزشی دارید طبعا گزینه اول شما باید روزنامه ورزشی باشد و اگر یک کالای تولیدی دارید طبعا روزنامه های مدیریتی و اقتصادی می توانند گزینه انتخابی شما باشد.

نکته دوم اینکه تبلیغ در روزنامه ماندگار است و می تواند سال ها در آرشیو های مختلف بماند. نکته سوم اینکه هر روزنامه به طور متوسط توسط سه الی پنج نفر دیده می شود و به عبارتی گاه دست به دست می شود. یکی دیگر از امتیازات تبلیغات در روزنامه این است که شما می توانید با انتخاب مشتریان هدف خود روزنامه را به دست مشتریان هدف خود برسانید.

فرضا اگر شما کالایی برای مدیران شرکت ها تولید کردید، می توانید در روزنامه آگهی کنید و روزنامه را با توزیع اختصاصی به دست مدیران شرکت های مختلف برسانید تا آنها مستقیم از تولید کالای شما مطلع شوند، بنابراین تبلیغات در روزنامه امتیازاتی دارد که سایر رسانه ها ندارند. اما اگر شما می خواهید یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید طبعا همه رسانه ها با توجه به بودجه تبلیغاتی شما می توانند گزینه های انتخابی شما باشند چرا که هر رسانه مشتریان خود را دارد. کسانی که تلویزیون می بینند، می توانند همان هایی نباشند که روزنامه می خوانند یا در شبکه های اجتماعی حضور دارند.

پیشنهاد می شود با توجه به اهداف تبلیغات و بودجه بندی شرکت، یک رسانه برای خود انتخاب کنید که مشتریان شما با آن رسانه نسبت نزدیک تری دارند اما از آنجایی که روزنامه رسانه ای فراگیر است، می توانید از روزنامه نیز برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.