Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره ضرورت تولید نشریه داخلی

پرسش: مدیر یک شرکت بزرگ با ۵۰۰ پرنسل هستم. اخیرا مدیر روابط عمومی پیشنهاد انتشار یک نشریه داخلی را به من داد. به نظر شما آیا لازم است برای شرکت، بولتن یا همان نشریه داخلی داشته باشم؟

پاسخ کارشناس: درخصوص تهیه و تولید و انتشار بولتن یا مجله داخلی ذکر چند نکته ضروری است: هرسازمان و شرکت بزرگی نیاز به یک بولتن داخلی دارد، اما قبل از آن باید از نظر سازمانی، اهداف تولید و انتشار مشخص شود.  اینکه با انتشار مجله داخلی به دنبال تحقق چه اهدافی هستید. وقتی اهداف سازمانی شما مشخص شد می توانید در انتخاب نوع رسانه تصمیم گیری کنید. برخی از نشریات داخلی سازمان ها صرفا برای اطلاع رسانی برای همکاران تولید می شوند.

برخی دیگر از نشریات با موضوع آموزشی منتشر می شوند و نیازهای کلاس های آموزشی آنها را برطرف می کنند. البته گاهی نشریات داخلی یا بولتن به منظور تفریح و سرگرمی تهیه و منتشر می شوند. برخی از مجلات هم جنبه تبلیغاتی دارند و سازمان برای معرفی محصولات خود به همکاران و مدیران در شهر های مختلف اقدام می کند. البته شما می توانید برای شرکت خود یک نشریه داخلی عمومی تهیه کنید و تقریبا همه این موارد در آن دیده شود.

بنابراین تعیین اهداف برای تهیه و تولید مجله داخلی برای شما ضرورت دارد. وقتی هدف شما که با سیاست های سازمان شما منطبق است روشن شود تقریبا شما با آسودگی خیال می توانید نشریه ای تولید و اهداف خود را درآن محقق کنید. ضمنا اینکه نشریه شما خبری یا تحلیلی یا توصیفی باشد به اهداف شما بر می گردد.

شما با توجه به بزرگ بودن شرکت و تعداد پرنسل نیاز دارید اخبار و رویدادها را به اطلاع همکاران برسانید و طبعا یکی از شیوه های انتقال اخبار می تواند نشریه داخلی باشد، اما با توجه به حضور شبکه های اجتماعی توصیه می شود از نشریه داخلی برای تحلیل و تعریف و توصیف و تبیین سیاست های سازمان، برنامه ها، راهکارها، چشم اندازها و معرفی محصولات استفاده کنید و پیام خود را به گوش مدیران و کارکنان برسانید.

شما برای شرکت خود یک نشریه خوب داخلی با موضوعات نشاط بخش و شورانگیز فراهم کنید و از برنامه ها و اهداف خود بگویید و کارکنان را در جریان تغییرات و تحولات احتمالی قرار دهید.

امروزه در کشورهای پیشرفته شرکت های بزرگ از نشریات داخلی ضمن انتقال پیام های کوتاه خبری برای تبیین و تحلیل سیاست های سازمانی استفاده  و دیدگاه های مدیران بخش های مختلف را تحلیل می کنند. اما در کشورهایی که آمار مطالعه پایین تری دارند مردم به بهانه شبکه های اجتماعی خود را از داشتن یک نشریه محروم می کنند در صورتی که در ژاپن و کشورهای پیشرفته هنوز روزنامه و مجله در تیراژ میلیونی منتشر می شود. 

بنابراین انتشار یک نشریه داخلی برای شرکت شما یک ضرورت است، اما قبل از آن به اهداف آن توجه کنید تا دقیقا بتوانید به آن دست یابید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.