آنچه باید در مورد نقش تبلیغات در بازاریابی بدانید
ساخت بهترین محصولات یا کاربردیترین خدمات، تعیین جذابترین قیمت، و انتخاب بهترین کانالهای بازاریابی کافی نیستند تا یک محصول یا سرویس به موفقیت دست یابد. به همین دلیل لازم است تا مخاطب هدف آن محصول یا سرویس، با برند تولید کننده یا ارائه دهنده آشنا شود و در مورد آن مطلع گردد. در ارتباطات بازاریابی، تبلیغات نقش مهمی را ایفا میکند که سبب موفقیت سرویس یا محصول میشود. در ادامه به این مورد میپردازیم که دقیقا نقش تبلیغات در بازاریابی چیست و چه تفاوت و شباهتی میان تبلیغات و بازاریابی وجود دارد.
متخصصان هر دو زمینه معتقدند که تمرکز روی بازاریابی یا تمرکز فقط بر تبلیغات، نمیتواند سبب موفقیت شود. زیرا در حقیقت تبلیغات در قلب پروسه بازاریابی جای دارد. در ارتباطات بازاریابی، در تلاش هستند تا در مورد محصولات یا خدمات و برند خود به اطلاعرسانی بپردازند و آنها را متقاعد کنند و در نهایت به افرادی که در گذشته به مشتری تبدیل شدهاند نیز یادآوری کنند تا تدوام در خرید توسط آنها بوجود آید. اینکه چگونه افراد میتوانند به یک محصول یا سرویس دسترسی پیدا کنند از وظایف ارتباطات بازاریابی محسوب میگردد و همچنین عنوان سازی قیمت و فراهم آوری پیشنهادات ویژه هم از دیگر مورادی است که در ارتباطلات بازاریابی بر آن تمرکز میگردد.
یکی دیگر از نقشهای ارتباطلات بازاریابی، این است که نسبت به محصول و سرویسی که فراهم آوری شده است، تقسیم و پخش آن در بازار هدف صورت بگیرد و به شکلی پدیدار شود که بتواند در بازار رقابتی، با موفقیت عمل کند.
اما تبلیغات که از طریق رسانههای مختلف و گوناگون پیامی را به مخاطب هدف انتقال میدهد، توسط شرکتهای تجاری و کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرد. عموما تبلیغات سعی دارد تا مخاطبان را در کنار اطلاعرسانی، متقاعد هم کند و بر رفتار خرید و الگوی تفکر آنها نیز تاثیر بگذارد.
وقتی یک محصول یا سرویس، کل مراحل بازاریابی را طی میکند و آماده فروش میگردد، تبلیغات باعث میشود تا افراد علاقمندی که در اثر بازاریابی پدید آمدهاند به سمت خرید کالا یا سرویس مورد نظر متمایل شوند و بازاریابی همواره پشتیبان تبلیغات است و روی آن تاثیر چشمگیری میگذارد.
هم بازاریابی و هم تبلیغات، ارتباطی یک طرفه ایجاد میکنند و همچون روابط عمومی نیستند که ارتباط در آن به شکل دو طرفه شکل میگیرد.
به زودی مطلبی در این رابطه منتشر میکنیم که دقیقا چه تفاوت و شباهتی میان تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی وچود دارد.
نظرات بسته شده است.