Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره کمک های بی قید و شرط

سوال: در یک شرکت به عنوان بازاریاب مشغول به کار هستم و برای اینکه ارتباط خوبی با مدیر و سایر همکارانم داشته باشم سعی کردم تا می توانم به آنها در کارها کمک کنم. اما متأسفانه آنقدر خارج از وظایفم کار کردم که حتی به من اجازه داده نمی شود که نظراتم را ارائه دهم و فرصتی برای پیشرفت داشته باشم و علاوه بر آن تمام این کارها باعث نشد که مدیرم نسبت به من اعتماد کامل داشته باشد یا ارتقای شغلی دریافت کنم. لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه می توانم این وضعیت را بهبود بخشم؟

پاسخ: گاهی افراد با هدف بهبود ارتباطات در کار به صورت بی قید و شرط هر کاری را انجام می دهند تا جایی که احساس می کنند کارهایی که انجام می دهند خارج از حوزه وظایف شان است و این باعث می شود همکاران شان را نیز سرزنش کنند زیرا به آنها فرصت نمی دهند که کلمه ای خارج از خواسته های شان بر زبان بیاورند و حتی مدیران ارشد نیز زیاد روی آنها حساب نمی کنند.

توصیه من به شما این است که برای رفع این مشکل خود را مالک کاری که انجام می دهید بدانید و به جای مدام تغییر کردن سعی کنید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید. شما فکر می کنید که مدام فرد دیگری باید تصمیمات کلیدی بگیرد درحالی که فرصت های زیادی برای نظر دادن و مفید بودن وجود دارد.

سعی کنید سفارش گیر نباشید. مسلما مدیران مافوق به فردی ارتقای شغلی خواهند داد که بتواند علاوه بر انجام کارهایی که به او سفارش می شود خودش هم درصورت لزوم تصمیماتی بگیرد. بهتر است از خودتان بپرسید که نظراتی که می خواهید بگویید چیست؟ سعی کنید برای خودتان هم بازاریابی کنید و از این ابزار برای خودتان استفاده کنید. اگر کسی حرف شما را قطع و سعی کرد بر بحث مسلط شود به راحتی میدان را ترک نکنید و یاد بگیرید که هنرمندانه نه بگویید و عاقلانه ترین تصمیمات را اتخاذ کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.