Take a fresh look at your lifestyle.

داروسازی با چاشنی تمرکز بر بازار کودکان

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که حداقل یکبار نام برند مشهور Johnson and Johnson را نشنیده باشد. این شرکت چندملیتی فعال در زمینه تجهیزات بهداشتی از چنان شهرت و اعتباری در عرصه تخصصی اش برخوردار است که بدل به یک نمونه آرمانی برای برندهای کوچک گردیده است.

از شامپوی کودک گرفته تا داروهایی که تقریبا در انحصار این غول دنیای داروسازی است، تقریبا همه مردم جهان از محصولات Johnson and Johnson استفاده می کنند. تاریخچه این شرکت به هیچ وجه یک روند معمولی را در ندارد. به عبارت ساده، باید چندین دوره تحول را در بنیان گذاری غول آمریکایی صنعت دارو دنبال کرد.

نخستین بار در سال ۱۸۶۰ بود که رابرت جانسون به همراه برادرانش جیمز و ادوارد جانسون به منظور رفع کمیابی دارو در قرن ۱۹ اقدام به تاسیس برند Johnson and Johnson کردند. ایده این برند از زمان تاسیس تا اجرایی شدن حدود ۲۶ سال به طول انجامید. در واقع نخستین فعالیت رسمی شرکت در سال ۱۸۸۶ رقم خورد.

در اینجا به وضوح می توان فرایند زمان بر تاسیس و معرفی یک برند را در عرصه منطقه ای و جهانی مشاهده کرد. بدون شک برندهایی که در مدت زمان کوتاهی از پردازش ایده دست به عمل می زنند، از یک ایده پژوهیده و عمیق بهره مند نیستند. با این حال باید توجه داشت که ۲۶ سال نیز مدت بسیار زیادی است. در واقع عوامل دیگری از قبیل مشکل اقتصادی، منابع اولیه و بازار مناسب از دیگر موانع تسریع در فعالیت شرکت بودند.

پس از فعالیت در بازارهای داخلی آمریکا نوبت به تسخیر سایر بازارهای پرمخاطب رسید. در سال ۱۹۳۷ Johnson and Johnson به بازار انگلستان، آرژانتین و برزیل وارد شد. توسعه کسب وکار و تنوع خدمات موجب شد تا در سال ۱۹۴۴ غول نوپای صنعت داروسازی به مجموعه شرکت های عمومی بپیوندد. در اوج درگیری های جنگ جهانی دوم فرصت مناسبی برای این شرکت آمریکایی پدید آمد تا بازارهای کشورهای جنگ زده را فتح نماید. سود ناشی از ورود به این بازارها و البته کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده سبب گردید تا خط تولید و آزمایشگا های شرکت در خاک اروپا تاسیس شوند.

هنگامی که صحبت از صنعت داروسازی می شود، بسیاری از افراد تولید داروهای تخصصی و ضد سرطان را مدنظر قرار می دهند. با این حال Johnson and Johnson یک نمونه مناسب در راستای اثبات نادرستی این تفکر است. یکی از اصلی-ترین محورهای تولید این برند در زمینه دارو و لوازم بهداشتی کودکان قرار دارد.

بر این اساس در سال ۱۸۹۳ شرکت نخستین پودر بچه را به شکل امروی وارد بازارهای جهانی ساخت.البته در آن مقطع بازارهای محدودی در اختیار این برند قرار داشت، اما با توسعه کسب وکارش پس از جنگ های جهانی و همگام با تکلمیل محصولات بهداشتی کودکان تحولی شگرف در عرصه بهداشت و درمان اطفال پدید آمد. امروزه اغلب کودکان از شامپوهایی با فرمول ضد اشک استفاده می کنند. تقریبا همه ما نیز در دوران کودکی از این مدل شامپوها استفاده کرده ایم. این ایده سودآور نختین بار در سال ۱۹۵۴ توسط Johnson and Johnson در بازار آمریکا و سپس سراسر دنیا مورد آرمایش قرار گرفت.

در زمینه تولید محصولات نام این برند با خلاقیت و نوآوری گره خورده است. نگاهی به تاریخ ایده های بازاریابی و محصولات بهداشتی نیز این ادعا را ثابت خواهد کرد. ایده جعبه کمک های اولیه برای نخستین بار توسط این برند به صورت انبوه و تجاری روانه بازار گردید. همچنین دستمال های ضدعفونی شده و بهداشتی نیز حاصل نکته سنجی این غول آمریکایی است.

در حال حاضر محصولات این شرکت در بیش از ۱۷۵ کشور از قاره های مختلف به فروش می رسد. همچنین دارای ۲۷۵ شرکت تابع و ۶۰ خط تولید در بازارهای اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکاست. مدت ها قبل از آنکه بحث حفاظت از محیط زیست به طور همگانی مطرح شود، این شرکت در زمینه بازیافت و تصفیه زباله های خود طرح های متعددی را به کار گرفت. در عین توجه به محیط زیست، Johnson and Johnson یکی از نخستین تیم های پاسخگویی به مشتریان را نیز راه-اندازی کرد.

در حال حاضر این شرکت بیش از یک قرن در زمینه داروسازی فعالیت کرده و همچنان در حال خدمت رسانی به مردم جهان است. بدون شک این غول آمریکایی تاثیر غیرقابل انکاری در تحول داروسازی و اجرای سبک های نوین تولید دارو داشته است. باید توجه کرد که این دستاوردها تنها در گرو ایده های جدید و تفر خلاقانه نیست. در واقع آنچه بهره گیری از نخبگان نامیده می شود، توسط این برند به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است. همکاری با بهترین ها رمز موفقیت Johnson and Johnson می باشد.

پرسش هایی برای پیشرفت

– در هر کسب وکاری افرادی به عنوان نخبه وجود دارند. همکاری با این نخبگان آرزو و هدف بسیاری از برندهاست. اگر می خواهید از الگوی غول داروسازی آمریکا تقلید کنید، باید مزیت مشخصی برای جلب نظر این نخبگان داشته باشید، دعوت صرف را همه برندها انجام می دهند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.