Take a fresh look at your lifestyle.

رپرتاژ خبری: بستنی میهن برند محبوب ایرانی

رپرتاژ خبری: بستنی میهن برند محبوب ایرانی

بستنی طعمی جدانشدنی از تابستان های ماست. داغی آسمان و زمین را به امید لم دادن روی مبل و گاز زدن خنکای بستنی تحمل می کنیم. بچه که بودیم با وعده کیم دوقلو اتاقمان را مرتب می کردیم و هنوز هم با شنیدن نام بستنی احتمالا تک تک سلولهای بدنمان لبخند میزنند. وقتی حرف از بستنی های پاستوریزه و انتخاب چند طعم در یخچال سوپرمارکتها در میان باشد، بسیاری از ما به یاد میهن میوفتیم.

بازخبر/برند بستنی میهن از گذشته تا به امروز : بستنی طعمی جدانشدنی از تابستان های ماست. داغی آسمان و زمین را به امید لم دادن روی مبل و گاز زدن خنکای بستنی تحمل می کنیم. بچه که بودیم با وعده کیم دوقلو اتاقمان را مرتب می کردیم و هنوز هم با شنیدن نام بستنی احتمالا تک تک سلولهای بدنمان لبخند میزنند. وقتی حرف از بستنی های پاستوریزه و انتخاب چند طعم در یخچال سوپرمارکتها در میان باشد، بسیاری از ما به یاد میهن میوفتیم.

ایوب پایداری نامی بلند و ماندگار در صنعت غذایی لبنی و بستنی است که برند افتخار آمیز میهن را در ایران پایه گذاری کرده است.

او پس از اینکه در دهه ۴۰ شمسی از روستای کندر به تهران مهاجرت کرد، مدتی را به عنوان کارگر ساده ساختمانی فعالیت نمود و با اندوخته اندکی که به دست آورد گاری کوچکی خرید و کار فروش بستنی را آغاز کرد.

رپرتاژ خبری

او با شم بازاریابی قوی که در همان دوران نوجوانی داشت دریافته بود که بچه های مدارس می توانند یکی از مشتریان مهم بازار هدف او باشند. از این رو بساط کار خود را جلوی درب مدارس بالای شهر گذاشته بود ، اما او مردی خستگی ناپذیر بود پس از تعطیل شدن مدارس در این فکر بود که در کدام نقطه شهر مردم دور هم جمع می شوند.

پس از کمی پرس و جو با میدان آزادی تهران آشنا شد که در آن سال های دهه ۵۰ مردم شب ها در آنجا جمع می شدند و در فضای سبز آن محیط به صورت خانوادگی تفریح می کردند. ایوب جوان نیز پس از تعطیل شدن مدارس ، بساط بستنی فروشی را به میدان آزادی می برد و تا پاسی از شب در آنجا کار میکرد.

هسته اولیه شرکت فرآورده های لبنی میهن در سال ۱۳۵۵ توسط برادران پایداری در اسلامشهر شکل گرفت. ایوب پایداری که یکی از بنیانگذاران این برند است و این روزها سمت مدیرعاملی را بر عهده دارد، در نوجوانی فروشنده سیار بستنی بود. اولین تولیدات شرکت میهن هم کاملا دستی و محدود بود.

رپورتاژ خبری

تولیداتی با مقیاس کوچک، که اکنون مجموعه تولیدی آن در جاده تهران-ساوه مساحتی بالغ بر ۳۵۰ هزار متر مربع دارد و به ادعای این صنایع تولیدی، ۶۵ درصد سهم بازار بستنی در ایران از آن میهن است.

البته این برند محصولات لبنی دیگری چون شیر، خامه، کره و پنیر را هم به فهرست تولیداتش اضافه کرده، اما باز هم بستنی هایش هستند که نام میهن را در تمام این سالها بر زبان ایرانی ها جاری کرده اند.

شاید کمتر کسی بداند کارخانه میهن اواخر دهه ۸۰ دچار انشعابی شد که نتیجه آن تولد برند دیگری به نام دومینو بود. دومینو و میهن دو برند مجزا هستند.

رپورتاژ آگهی

براساس یک نظرسنجی در سال ۸۹ درباره بستنی های محبوب ایرانی، از میان ۲۵ هزارنفری که به پرسش «از کدام برند بستنی می خرید؟» پاسخ داده اند، ۳۴ درصد برند میهن را به عنوان اولین انتخاب خود مطرح کرده اند و بستنی های رنگارنگ میهن اولین انتخاب خوردنی های تابستانه را از آن خود کرده است.

حالا بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی در بخش های مختلف این شرکت مشغول به کار هستند و نه تنها دو سایت تولیدی میهن در اسلامشهر و فلاحت فعال است، که بخش توزیع و پخش محصولات هم بر عهده کارکنان شرکت است.

رپرتاژ آگهی

میهن سهمی در صادرات خاورمیانه و کشورهای همسایه هم از آن خود کرده و پای محصولاتش به عراق، کویت و جمهوری آذربایجان رسیده است.

ما عادت کرده ایم وقتی نام برندهای نوستالژیک ایرانی را می شنویم، با آه وافسوس از آنها یاد کنیم. کمتر برندی از روزگار کودکی ما تاکنون دوام آورده، اما میهن یکی از این نامهای ماندگار است.

رپرتاژ خبری

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.