تبلیغات پنهان چیست؟ و ۵ نمونه تبلیغ پنهان
تبلیغات پنهان (Subliminal Advertising) یکی از شیوههای جدید تبلیغات است که توانسته به واسطه جذابیتش، در این روزها بیشتر مورد توجه بازاریابان خبره قرار بگیرد. در یکی از مطالب قبلی بلاگاَد، از لوگوهایی صحبت کردیم که در آنها موضوعی جالب و با هوشمندی بسیاری گنجانده شده بود. اما در این مطلب قصد داریم ۵ نمونه دیگر را عنوان کنیم که در لوگوی آنها و تبلیغاتشان حسابی از تبلیغات پنهان کمک گرفته شده اند:
وقتی که کوکاکولا و پپسی در هالووین به جان هم افتادند:
کمتر کسی است که شعارهای مشهور این دو برند را نشنیده و تبلیغات چشمگیرشان را ندیده باشد. نزدیک به هالووین سال ۲۰۱۳ بود که پپسی یک پوستر تبلیغاتی منتشر کرد و سبب شد رقیب مشهورش، یعنی کوکاکولا نیز جوابی جالب و زیرکانه به پپسی دهد. پپسی کمی سعی کرد فقط با لوگوی کوکاکولا شوخی کند، در صورتی که کوکاکولا با همان شوخی یک جواب دندانشکن به پپسی داد و عنوان کرد که پپسی میخواهد نقش یک قهرمان (یعنی کوکاکولا) را در هاولووین بازی کند!
لوگوی آمازون که همواره نمونهای بینظیر برای تبلیغات پنهان به حساب میآید:
آمازون در سال ۱۹۹۴ با لوگویی خیلی متفاوت از آنچه امروزه میبینید و میشناسید نیز شروع به کار کرد و سریع توانست به یکی از مشهورترین فروشگاههای آنلاین دنیا تبدیل گردد. در سال ۱۹۹۸ بود که این کمپانی با یک برندسازی دوباره، خیلی بیشتر شبیه به یک فروشگاه آنلاین شد که همه چیز در آن پیدا میشود.
یک المان در این لوگو قرار دارد که یک فلش است و A را به Z متصل میکند که به صورت پنهان قصد دارد این موضوع را عنوان کند: هر چیزی در آمازون پیدا میشود. این حرکت جالب طراح این لوگو، خیلی روی تبلیغات پنهان این کمپانی هم تاثیر مثبت گذاشت و خیلی از افراد معتقدند که این لوگو در موفقیت روزافزون آمازون تاثیر بسیاری داشته است.
سه المان جالب در لوگوی کلاب گلف اسپارتان:
جدا از افتخارات این کلاب ورزشی، جا دارد تا نگاهی عمیق به این لوگو بیاندازید که در آن ۳ مورد دست به دست هم دادهاند تا این لوگوی خلاقانه خلق شود. صورت جنگجو، ورزشکار رشته گلف و البته نماد سرعت!
این لوگو عموما به عنوان یکی از طراحیهایی مطرح میگردد که به خوبی در راستای تبلیغات مخفی موفق عمل کرده است و خیلی روی نتایج این کلاب تاثیر مثبت گذاشته است.
میکی موس پنهان در لوگوی فیلم دزدان دریایی کارئیب:
میکی موس یکی از اولین شخصیتهای محبوب دیزنی است که توانست دل همه مخاطبان کارتونهای کلاسیک را به دست بیاورد و شروعکننده موجی جدید در ساخت کارتون باشد. اما جالب اینجاست، با اینکه امروزه میکی موس را کمتر روی پرده سینما میبینیم نیز ولی دیزنی نهایت سعی خود را میکند که به صورت پنهان حضور این شخصیت مهم و تاثیرگذار را حفظ کند.
فلش مشهور فدکس که معمولا دیده نمیشود:
فدکس یکی از مشهورترین شرکتهای پستی ایالات متحده است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و به واسطه سرعت عمل بسیار بالایش همیشه توانسته مطرح بودن خود را حفظ کند. اما جالب اینجاست که سرعت فقط در عملکرد فدکس دیده نمیشود، بلکه این شرکت مشهور در لوگوی خود، با آوردن حرف اِکس (X) توانسته به صورت مخفی فلش سرعت خود را نشان دهد. اگر تبلیغات تلویزیونی فدکس را دیده باشید، خواهید دید که فلش حاضر در تبلیغات این شرکت وارد حرف اکس میشود!
آیا شما هم با مورد مشابهی برخورد کردهاید که در لوگو یا تبلیغی، المانی مخفی به کار رفته باشد؟ آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات بسته شده است.