Take a fresh look at your lifestyle.

چرا باید با بازاریابی نوین آشنا باشیم؟

چرا باید با بازاریابی نوین آشنا باشیم؟

قبل از هر چیز باید از شما بپرسیم که آیا با مفهوم بازاریـابی آشنا هستید؟ احتمالا شما از آن دسته نیستید که بازاریـابی را با تبلیـغات اشتباه بگیرید و یکسان بپندارید؟

بازاریـابی یکی از مهمترین علومی که همواره توجه ویژه ای به آن شده است و روز به روز ارتقا می یابد. در عصری زندگی میکنیم که همه چی به یک باره تغییر می کند و سرعت تغییرات به قدری زیاد است که اگر خود را به روز نکنیم با مشکلات عدیده ای مواجه میشویم. بازاریابی نیز از این قضیه مستثنی نیست و شامل این مورد شده است.

 

بازاریـابی نوین

 

در دنیای بازاریـابی امروز کشورمان با دو پدیده جدید مواجهیم که در بازه زمانی کوتاهی بسیار محبوب شدند، اما چه در کاربرد و چه در اصول و بسیاری موارد دیگر با یکدیگر تفاوت های فاحشی دارند. بازاریـابی شبکه ای (Network Marketing) و دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing). در مقاله “بازاریابی نوین، دیجیتال مارکتینگ یا نتورک مارکتینگ” به بررسی این دو روش بازاریـابی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بازاریـابی شبکه ای:

بازاریـابی شبکه یا نتورک مارکتینگ، یکی از روش های بازاریـابی می باشد که بر مبنای نوعی هرم فروش شکل گرفته است. اعضای این هرم را فروشندگان شرکت تشکیل می دهند و هر کدام سعی در فروش محصولات شرکت کرده و چنانچه فروش بیشتری داشته باشند می توانند پورسانت بیشتری برای خود و بالاسری های خود داشتنه باشند.

 

بازاریـابی شبکه ای

 

در بازاریـابی شبکه ای اگر زیردستان شما فروش بیشتری انجام دهند، از فروش آن ها نیز برای شما سود حاصل خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی شبکه ای به بررسی موارد زیر از زبان www.modir.tv می پردازیم:

  • در بازاریـابی شبکه ای، شما تعدادی از اجناس را از یک شرکت می‌خرید و به هر کس، در هر جا که می‌توانید می‌فروشید و بابت این فروش، پورسانت دریافت می‌کنید.
  • تفاوت این روش با ویزیتوری معمولی که همه می‌شناسیم این است که شما می‌توانید چند نفری را (به عنوان زیرمجموعه) انتخاب کنید، تا آن‌ها هم تعدادی از محصولات آن شرکت را بفروشند. شما بابت فروش زیرمجموعه‌های خود، به صورت جداگانه پورسانت دریافت می‌کنید.
  • در نتورک مارکتینگ هرچه زیرمجموعه‌های -فعال- بیشتری داشته باشید، بیشتر سود می‌کنید.
  • بازاریـابی شبکه ای (Network Marketing) یا بازاریـابی چندسطحی نوعی بازاریـابی مبتنی بر بازاریـابی دهان به دهان می‌باشد.
  • به زبان ساده و عمومی، بازاریـابی دهان به دهان روشی از فروش است که افراد، خودشان یک محصول را به یکدیگر توصیه می‌کنند (مقاله کامل بازاریـابی دهان به دهان).

حال که با معنا و مفهوم بازاریـابی شبکه ای یا همان نتورک مارکتینگ آشنا شدید لازم است که دیجیتال مارکتینگ را هم بشناسید تا دقیق‌تر متوجه تفاوت این دو مفهوم کاملا مجزا شوید.

دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریـابی دیجیتال یکی از روش های نوین بازاریـابی می باشد که شما در آن با استفاده از ابزار دیجیتالی سعی می کنید تا به کل یا بخشی از اهداف بازاریـابی خود دست یابید. هر زمان که از یک ابزار دیجیتالی برای پیشبرد هدفی از بازاریـابی سازمان تان استفاده کردید، می توانید آن فعالیت را بخشی از دیجیتال مارکتینگ خود بنامید.

دیجیتال مارکتینگ

برخی از مرسوم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ موارد زیر است:

  • بازاریـابی موتورهای جست و جو یا SEM (من جمله سئـو)
  • بازاریـابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
  • بازاریـابی محتوایی
  • Inbound Marketing
  • بازاریـابی رسانه های اجتماعی (SMM)
  • بازاریـابی موبایلی
  • تبلیـغات بنری اینترنتی
  • و…

امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله راضی بوده باشید و ما نیز توانسته باشیم مفاهیم درستی را به شما آمـوزش داده باشیم.

منبع:

http://www.afranews.ir

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.